obey-robots.txt
22 November 2017, 02:33
Navigatie
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

Vraagje over Snelheid .

wanted
Hey

ik heb de laatste tijd het gevoel dat de Download Snelheid iets lager zit , dan bij het begin ,

ik zou graag willen weten op welke snelheid ik intrain vanuit alice ( hoeveel ik Ontvang ) zonder er naartoe te bellen . is hier een Site of iets voor ?

Kl Nummer = Nl00190477

ik woon 500 M van centrale en haalde laatst maar 1200 Kb p/sec met het download van BBned Speedtest 100/1000 Mbit file.

Bedankt , RoniX

manyac
In een van de statuspagina's van je modem staan de Rx Bit Rate en Tx Bit Rate. Dat zijn je download (Receive) en uploadsnelheid (Transmit). Hier gaat nog enige protocol-overhead vanaf maar ze geven een goede indicatie wat je snelheid ongeveer is.

wanted
Aww , bij de Status pagina van mijn Copperjet 1616-2p kon ik niXx vinden van Rx Bit Rate of Tx Bit Rate meer info Please Sad

manyac
Ik zei expres "in een van de statuspagina's". Op de hoofdpagina staat deze info idd niet, je moet bij de "Port Connection Status" de DSL link volgen. Waarschijnlijk heb je het admin wachtwoord nodig. Die vind je elders hier op het forum.

wanted
okey ben naar DSl GEgaan en heb dit gevonden , maar begrijp het niet :

Tx Bit Rate 1089200
Rx Bit Rate 20226700

?? wat bedoelen ze er mee :S

manyac
Rx/Tx bit rate is je down/uploadsnelheid in bits per seconde, je zit
dus op 1 Mbit up en 20 Mbit down. Iedereen hier zal zeer jaloers op je zijn, want de meesten halen niet meer dan 14 Mbit down. Ik zit zelf op 18 Mbit down, ook op 500 meter van de centrale.

Als ik de 32 MB file binnenhaal is de maximumsnelheid 800 KB/s, terwijl ik theoretisch meer dan 2 MB/s zou moeten halen. Ik heb dan wel nog wat andere verbindingen (torrents) openstaan. Bij Alice haal je blijkbaar niet het maximale uit je verbinding, maar 1200 KB/s lijkt me een prima snelheid. Je zou het 's ochtends vroeg of 's avonds laat nog een keer kunnen proberen, als het wat rustiger is op internet. Op http://www.ams-ix...cal/stats/ kun je precies zien wanneer het in Nederland rustig is.
Gewijzigd door manyac op 03 augustus 2009, 17:17

wanted
bedankt voor je hulp ! Smile

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Vraagje over Snelheid .', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Snelheid 450kb Snelheid 10 14 september 2011, 17:03
Upload snelheid nihil Webcare Alice 4 28 juni 2011, 00:25
D/L snelheid gehalveerd Snelheid 11 13 juni 2011, 12:25
lage snelheid en hoge ping Storing 2 04 mei 2011, 13:55
Alice snelheid 4 keer zo traag Algemeen 2 18 april 2011, 18:28
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief