obey-robots.txt
19 Augustus 2017, 07:29
Navigatie
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

Remote Administrator

adam1671
Hallo Luitjes
Ik zou graag willen weten of het mogelijk is met Alcie Comfort of je ook Remote Adminstrator kunt gebruiken.
Eerder met mijn KPN aansluiting gaf dit geen enkel probleem,maar nu met Alice is het mij nog niet gelukt.
Hopelijk kan iemand mij wat verder helpen.
Vr gr.Adam

redlek
Het lijkt me als je de goede kanalen ( forwarding ) open zet in de modem en eventuele router erachter dat het allemaal wel moet lukken. Heb geen ervaring met remote administrator, maar doe het met terminal server connection.

adam1671
Terminal server connection,
Kan je dan bijvoorbeeld zoals met Radmin Vanaf je werk de PC thuis bedienen?
Of moet je zoals bijv. bij "Hulp van buitenaf" Toestemming geven.
Dank voor je antwoord en zal eens even kijken naar TErm.Ser.Con.

bruno001
Adam,
Je kunt remote desktop connection gebruiken, als het geinstalleerd is, kun je van buiten via je alice IP inloggen op je PC, mits deze is ingeschakeld. Standaard wordt hier een lage port gebruikt, die door hackers binnen de gescande ports zit, dus je bent van buitenaf duidelijk zichtbaar en hackers kunnen makkelijk op je pc komen.
Door portforwarding van een weinig gebruikte port aan de buitenkant door te zetten naar port 23 en port 23 dicht te zetten heb je iets meer beveilinging. Bereikbaar met Alice IP gevolgd door : portnr
Verder is het natuurlijk nog beter om VPN te gebruiken, maar de goede oplossing is niet gratis.
Ik denk dat je alle persoonlijke informatie moet opslaan op een externe harde schijf en deze moet uitschakelen wanneer je niet zelf achter de PC zit, op je PC alleen een beveilgde map met pasword voor data die je wilt uitwisselen vanaf buiten naar je PC en vv.
Alternatief is om je eigen PC niet open te zetten maar een separate webserver (PC) te laten draaien binnen je netwerk.
Denk ook aan een timer om de voeding van je server of PC uit en aan te schakelen, dit beperkt alweer het risco van hacken.

succes

Bruno

adam1671
Dank voor je antwoord Bruno.
Het klinkt mij nog wat moeizaam en omslachtig in de oren,maar ik ga het een en ander eens even rustig nalezen en dan uitproberen.
vraagje:Je hebt het over remote desktop connection.Bedoel je daarmee een programma
of bedoel je Radmin daarmee die dan vanaf andere PC je desktop kan beheren?
(zal wel het laatste zijn denk ik).
Nogmaals dank en goede nacht:
Adam

redlek
@adam1671, wat je ook gratis kunt gebruiken is teamviewer
en natuurlijk remote desktop connection zoals bruno001 aangeeft, deze gebruikt normaal port 3389 maar je kunt deze uiteraard ook op andere poorten zetten zoals voorgesteld werd op poort 23.
extern bureaublad staat standaard uit dacht ik.
Gewijzigd door redlek op 04 augustus 2009, 18:56

bruno001
Adam,
Ik bedoel de remote desktop die ingebakken is in Windows, werkt in elk geval bij mij onder XP, maar of dit bij Vista of een combinatie van XP en Vista werkt, heb ik niet geprobeerd.
Het zou goed kunnen dat teamviewer beter werkt, als het freeware is, vaak beter dan Windows en geen conflicten met versies.

gr

Bruno

adam1671
Hi Luitjes,
Dank voor jullie antwoord,
Ik zal op google eens even kijken naar die teamviewer en remote desctop con.
Ik ken ze beide niet.En heb alleen ervaring met RADMIN(maar ook middels hulp van anderen)
Ben niet zo'n echte PC expert helaas.
Had ook LogMEIN gezien,maar daar moet je voor betalen, en daar heb ik geen zin in toch?!
Vr.gr. en nogmaals dank.
Adam

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Remote Administrator', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Extern buroblad(remote desktop) Frequently Asked Questions 4 10 juni 2009, 09:52
Alice modem configureren voor remote desktop Algemeen 1 24 juli 2008, 09:10
Kan ik mijn eigen pop3, smtp, ftp en remote desktop servers draaien over de Alice adsl aansluiting? Helpdesk 16 27 september 2007, 16:26
Goedemorgen bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief