obey-robots.txt
21 Juli 2017, 12:39
Navigatie
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken

geen verbinding met internet

h
onlangs geleden kan ik geen verbinding meer krijgen op internet. ik kan ook niet bij de ip adres van de modem komen.
ik had een security instelling veranderd op de ip adres van de alice modem , maar nu kan ik er niet meer bij. ik krijg ook geen inlog scherm te zien niks.

verder is alles oke met mijn router en pc instellingen. weet iemand hoe ik weer verbinding kan krijgen zodat de modem kan resetten??? , want zonder verbinding
kan ik niks doen.

wat ik ook belachelijk vind dat de modem zelf geen resetknop heeft waar je zonder niks mee kan.
ook met de helpdesk gesproken, werd mijn verteld dat ik het maar zelf moest met een oplossing zien te vinden, en zoniet zijn de kosten voor mij om een nieuwe modem te bestellen voor 75 euro. ik ga dat geld echt niet voor dat stukje plastic betalen. omdat ik alleen een security instelling heb veranderd van de modem en nu kan ik er niet meer bij.

het adsl en de ethernet lampjes van de modem branden gewoon wel alleen ik kan niet op internet.

please kan iemand mij helpen.

bruno001
Misschien zitten rommelen met DHCP.
Sluit je PC aan met de rode Alice cross kabel, geef je PC IP 172.19.3.2, mask 255.255.0.0
log in op de modem met je browser op IP 172.19.3.1
Zet de goede instelling terug of reset de modem aar fabrieksinstellingen.

Er wordt voor gewaarschuwd niet als admin in de modem te rommelen aangezien dit voor eigen risico is.
Wil je iets testen, koop dan een copperjet voor 25 Eurie op Marktplaats en ga daar mee experimenteren.

succes

Bruno

h
bruno001 schreef:
Misschien zitten rommelen met DHCP.
Sluit je PC aan met de rode Alice cross kabel, geef je PC IP 172.19.3.2, mask 255.255.0.0
log in op de modem met je browser op IP 172.19.3.1
Zet de goede instelling terug of reset de modem aar fabrieksinstellingen.

Er wordt voor gewaarschuwd niet als admin in de modem te rommelen aangezien dit voor eigen risico is.
Wil je iets testen, koop dan een copperjet voor 25 Eurie op Marktplaats en ga daar mee experimenteren.

succes

Bruno

nee ik heb niet met de DHCP zitten rommelen, alleen de beveiliging instellingen proberen te veranderen.
als ze zo duidelijk ware met het waarschuwen dan had ik dat wel in de gaten gehouden en ergens gelezen, maar daar denken ze bijna niet aan.
ik hoop dat ik met dit weer bij de modem kan komen en resetten, ik ga het wel proberen.

bruno001
Inderdaad weinig waarschuwing, maar zodra je iets doet met admin rechten, wordt er verwacht dat je weet waar je mee bezig bent, dat is wel eigen verantwoording want deze rechten krijg je niet van Alice.
Ook waar dat de copperjet helaas niet zo gebruiksvriendelijk is om zelf instellingen te doen en dat er geen knop op zit voor reset naar factory defaults zoals op elke normale modem. Ook waar dat je telefoonverbinding aan de copperjet hangt en bij een fout zit je gelijk te klooien met een mobiel tegen hoge kosten.

Daar komt dan ook bij dat de helpdesk met hun scriptje niet verder komt als het in detail gaat bij de copperjet, reactie eigen schuld dikke bult is dan snel een escape als ze het ook niet meer weten, er zijn wel iets meer mogelijkheden dan je in een simpel script voor algemene zaken kunt verwerken, dus daar is in dit forum je vangnet, hopelijk.

Ondanks alle problemen, komt Alice nog goed weg met de downtime en storingen, UPC laat het gewoon weken en maanden slepen voor ze iets doen, en je betaalt bijna dubbel zo veel. Wees maar zuinig op die copperjet.

succes

Bruno
Gewijzigd door bruno001 op 11 augustus 2009, 23:22

Ferry_Alicewebcare
Hoi Rahmixes,

Ben je er ondertussen al een beetje uitgekomen met het modem?
Mocht het nog niet gelukt zijn, stuur mij dan even een PM met je klantnummer.
Dan mail ik jou een programma waarmee je je Copperjet kan herstellen.
Mocht ook dat niet lukken, dan kunnen we het modem altijd omruilen.

MisterSenseo
Aanvullende informatie:

Als je met dat programmaatje aan de gang gaat,op een gegeven moment wordt je gevraagd om de stroom van het modem af te halen en er weer in te doen............dit is belangrijk...............stroom er BINNEN EEN HALVE SECONDE weer in,anders gaat het programma niet verder.
Als je dit wel direct doet gaat het programma direct door,is het modem gereset en kun je gewoon het modem weer in.
Met vriendelijke groet,MisterSenseo

Verbeter de wereld,begin bij jezelf.........ik ben begonnen!!!
Leef elke dag of het je laatste is,ooit krijg je gelijk.
Wie een kuil graaft voor een ander is degene die het eerste moe is.......

h
ik heb eerst van alles geprobeerd om dat op te lossen, noem het maar op..
ik heb zelfs ook bij de tools copperjet gekekenen geprobeerd en ook op site van alllied data,
daar kon ik ook niets vinden voor de modem die ik heb. het programma tool gaf aan dat deze modem niet werd ondersteund.
want mijn modem begint met de letters hlf en die was er niet.
uiteindelijk heb ik toch maar naar een nieuwe modem gevraagd en word dat opgestuurd.

ik vind het toch wel jammer dat de modem niet werkt zoals dat hoort. als je iets veranderd dan moet dat ook ongedaan kunnen worden.
en een RESET knop is toch wel de belangrijkste onderdeel ervan.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'geen verbinding met internet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Verbinding steeds trager en slecht bereikbaar met telefoon Storing 1 23 januari 2015, 19:25
Probleem telefoon en internet Storing 2 01 november 2013, 18:36
Storing in verbinding (lijn onstabiel) Storing 115 26 september 2013, 13:26
storing internet Klacht over Alice 1 01 augustus 2013, 23:49
Geen internet & telefonie! Storing 1 21 mei 2013, 12:03
Goedemiddag bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief