obey-robots.txt
23 November 2017, 04:39
Navigatie
Onderwerp bekijken
Meld hier je ervaringen met monteurs, vertragingen in de oplevering van je verbinding.
 Onderwerp afdrukken

Alice Modem onbereikbaar - bedraad -

burgkop
Heb ik weer,
Ben nieuw hier, moet het een en ander nog uitzoeken op deze site.
Schrijf toch maar even, heb sinds vandaag Alice Comfort.
Ik kom van Online af.
Telefoon werkte gelijk, niks aan instellingen gedaan, alleen aangesloten zoals de meegeleverde papieren zeggen.
Wat ik niet voor elkaar krijg is: bedraad met de computer in het modem komen.
Led (Ethernet) blijft uit.
Terwijl als ik weer even het Online modem aansluit (al heb ik daar geen internet meer van) het ledje wel gaat branden, dat heeft ook altijd goed gewerkt.
Vreemd weer.
Als ik mijn net nieuwe Sitecom draadloze router op die poort aan sluit, werkt router gelijk en heb ik internet, draadloos.
De meeste hebben daar problemen mee, zo te lezen, om op internet te komen, maar ik heb het probleem dat ik niet met een draadverbinding in het Modem kan komen.
Dus wat voor adres ik voor het modem ook probeer in te typen, er kan geen verbinding gemaakt worden.
Uiteraard netwerkkaart geïnstalleerd, zitten er 2 in, maar het blijft allemaal dood.
IP en DNS staan op auto.

Wie het weet mag het zeggen Wink

BMP
De stroom al even van het modem af gehad na het aansluiten? en bedraad de cross cable gebruikt?

BMPSmile
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

burgkop
Het is volgens Bartje toch altijd een Crosskabel?
Neem tenminste aan dat ADSL modems in principe het zelfde werken.
Anders ben je mooi de klos met, zoals ik, kabels door de muren. Grin
Stroom er af gehad, al een paar keer, een kwartiertje, maar dat helpt ook geen bal.
Alles staat ingebouwd anders kon ik even met een kabeltje proberen, is nu erg lastig.

BMP
Gewoon een verbindings blokje van 2 euro aan de cross, en daar de gewone kabel weer aan dan heb je een lange cross gemaaktSmile

BMP
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

burgkop
BMP schreef:
Gewoon een verbindings blokje van 2 euro aan de cross, en daar de gewone kabel weer aan dan heb je een lange cross gemaaktSmile

BMP

Die optie had ik ook in het hoofd, want dat verbindingsstukje heb ik in huis.
Maar is niet nodig, alles werkt nu zoals het moet, alleen nog niet aan de mail toegekomen.
Heb dus verschillende keren de stroom eraf gehad voor een kwartiertje, zonder resultaat.
Uit eindelijk alles afgeschakeld voor een uur.
En waarachtig, nu kun ik in het modem komen met de kabel die ik dus altijd al gebruikt heb ik vond het al raar.
De netwerkkaart staat op auto, dus in feite niets ingesteld.
In het Modem ook niet veranderd.
Nu maar hopen dat het blijft werken en dat ik geen spijt krijg van de overstap naar Alice.
Ik lees veel over verbindingsproblemen, zowel tel. als Internet.
Maar het meeste is oud.
Hopelijk is dat verleden tijd.
Ik zit nu met een kabeltje aan de Router (achterlijk in deze tijd dat het Modem maar 1 computer kan aansluiten) en de andere computer en de Wii zijn draadloos.
Zijn er verder nog modem tips, of, zoals ik er over denk : als het goed werkt, niet meer aan komen?
Heb wel een lichte ruis op de telefoon, maar nog niet zoveel gebeld eigenlijk.

Bedankt voor het meedenken.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Alice Modem onbereikbaar - bedraad -', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Lijn sinds enkele weken onstabiel (modem herstart zichzelf) Storing 3 21 juli 2014, 15:57
Storing Alice Storing 4 06 december 2012, 21:02
Opzeggen alice Webcare Alice 5 03 december 2012, 12:46
Sitecom Wireless modem router N300, krijg het niet aan de praat. Alice met eigen modem 2 16 juli 2012, 10:27
Zijn hier nog Alice-helpdeskmedewerkers? Webcare Alice 16 12 juni 2012, 23:50
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief