obey-robots.txt
22 November 2017, 02:29
Navigatie
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

ftp server draaien met alice

tomy
ik krijg de instelling om ftp te draaien niet aan de gang !

copperjet 1616-2

sitecom wl176 portforwarding staat aan

volgensmij moet ik bij ftp het ip nummer van alice ingeven en port 21

ook in de copperjet ben ik al bezig geweest met portforwarding

manyac
Voor ftp heb je specifieke ondersteuning nodig: Als je via ftp een bestand download gebruikt ie steeds een andere poort, die ook geforward moet worden. Je router moet dus doorhebben dat het een ftp verbinding is en automatisch die tweede poort ook forwarden. Voor zover ik weet heeft de Copperjet hier geen ondersteuning voor.

Je kunt hier wel omheen door passive ftp te gebruiken. Dit is een speciale optie voor ftp, en daarbij is de tweede poortforward niet nodig. Je moet dit instellen in je ftp client. Je ftp client moet het natuurlijk wel ondersteunen.

tomy
volgensmij is het probleem dat de copperjet ook een soort router is en ook als dhcp server fungeert waardoor hij ook ip adressen uit deeld niet in het bereik van mijn router liggen.

manyac
Klopt, de copperjet is ook een router. Ik heb zelf bijv. met een simpele switch een netwerk gemaakt van mijn computers en de copperjet. Je kunt ook een extra router achter je copperjet hangen, maar dan heb je dus twee routers, en moet je op beide de juiste poortforwards instellen.

Het externe IP adres van de copperjet is dan je echte IP adres, en de copperjet deelt met dhcp een intern adres uit aan je router. Het externe/wan adres van je router is komt dan dus van je copperjet, en je router deelt dan met dhcp op zijn beurt weer andere interne adressen uit aan je computers. Niet zo praktisch dus, vandaar dat ik (alleen) de copperjet als router gebruik.

Je kunt je eigen router ook als switch gebruiken: Dan moet je de externe/WAN poort niet gebruiken, de DHCP server op je eigen router uitzetten, en zowel je copperjet als je computers aansluiten op de interne/LAN poorten van je router. Dat is misschien kort door de bocht, maar het zou genoeg moeten zijn.

Het is ook nog mogelijk om de copperjet in ZIPB mode te zetten en dan alsnog je router als router te gebruiken, maar dat ga ik nu niet uitleggen, dat wordt nogal complex.

Ik hoop dat het nu alweer wat duidelijker is. Als je het niet snapt, zoek op internet wat meer info over wat een router en een switch precies doen, en wat portforwarden is.

tomy
bedankt voor de verdere info , hoop toch dat je me verder kan helpen , voor utorrent en emule heb ik in de copperjet het forwarden van deze poort open gezet ik heb hier maar even all in gegeven dit werkt wel, maar mijn ftp box heeft het ip 192.168.0.100 deze staat ge forward in de router dit moet goed zijn en vervolgens zou ik de poort van de router 192.168.0.1 moeten forwarden in de copperjet alleen dit ip accepteerd hij niet , hij staat zelf ook ip's uit te delen die in een andere range liggen 172.19.3.1 ik kan dus het ip van mijn provider niet bereiken want dat zou ik in het ftp progr. moeten gebruik. binnen door werkt hij wel met het ip 172.19.3.1 wat door de copperjet word uitgedeelt.
ik ben nu bijna een week bezig , het heeft altijd gewrkt bij mijn vorge provider. nu heb ik ook ergens gelezen dat je de ip adressen van de coopjet ook naar de zelfde range als de router te geven en ook nog geprobeert om het adres te veranderen naar 192.168.0.120 zodat hij ook binnen het berijk van de router ligt maar dan loopt de hele boel vast en kom ik niet meer in de copperjet en moet hem opnieuw opstarten. in de router zit wiffi dat wil ik graag behouden .wat ik wil proberen is de copperjet utp kabel in de lan poort van de router te prikken zodat de router als switch dient, maar dan zit ik nog steeds met de verkeerde range ip van de copperjet .
ik hoop via dit forum tot een oplossing te komen

TCP_IP
Nee in de copperjet moet je een portforward aanmaken naar de WAN poort van je sitecom.
Even inloggen op je sitecom en controleer welk IP er uitgedeeld word van de copperjet naar je sitecom, meestal iets met 172.16.3.2 bijvoorbeeld.

portforward gaat in stappen namelijk.
Van copperjet naar sitecom
van sitecom naar ftpserver

sitecom heeft waarschijnlijk upnp, daarom werkt utorrent en emule wel al en ftp niet.
Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !

tomy
in de cooperjet staat poort 172.19.3.1 geforward alle proto/poort.
hier kan ik niet het sitecom router 192.168.0.1 ip forwarden ? cooperjet geet fout melding (webserver: Reserved Mapping already defined)volgens mij zegt hij al open staat ?

cooperjet WAN IP Address: 78.27.xx.xx

sitecom router
Verkregen IP Protocol : Dynamic IP connect
IP adres : 172.19.3.2
Subnet masker : 255.255.0.0
Standaard Gateway : 172.19.3.1
MAC adres : 00:0C:F6:2A:xx:xx
Primaire DNS : 172.19.3.1
Secundaire DNS :

lan ip 192.168.0.1

alle hulp is welkom ik weet het niet meer

edit Moderator: Voor alle veiligheid het WAN IP en MAC adres van de router onduidelijk gemaakt,de eerste 2 wel zichtbaar zodat iedereen ziet dat het modem verbonden is en een IP ontvangt,en MAC adres gedeeltelijk zichtbaar zodat ook dit in orde is.
Gewijzigd door MisterSenseo op 16 augustus 2009, 04:05

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ftp server draaien met alice', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Storing Alice Storing 4 06 december 2012, 21:02
Opzeggen alice Webcare Alice 5 03 december 2012, 12:46
Zijn hier nog Alice-helpdeskmedewerkers? Webcare Alice 16 12 juni 2012, 23:50
pilmo versus alice versus tele2 Algemeen 1 28 april 2012, 16:12
Verliest connectie bij bepaalde server Helpdesk 6 28 maart 2012, 18:40
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief