obey-robots.txt
23 November 2017, 04:37
Navigatie
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

nummerportering

net6211
wie moet er ook zo lang wachten op zijn eigen tel. nr. via ALICE
ik wacht al 5 weken
wie wacht er ook al zolang??

dit is niet leuk klagen bij ALICE
Gewijzigd door net6211 op 16 februari 2011, 19:40

AB
Ik hoop voor je dat het nog lukt. Bij mij is het niet gelukt, Ziggo gaf KPN de schuld, KPN gaf Ziggo de schuld en Alice zei dat ze daar niets aan konden doen.
Nummer moest worden vrij gegeven en kennelijk is dat op e.o.a. wijze niet gelukt. Veel telefoontjes met de HD Alice en Ziggo gehad, veel antwoorden dat het in orde zou komen maar helaas, ik heb me er bij neer gelegd.

h_henkie
Het je al een schriftelijke klacht ingediend bij alice? Nummerportering kost, volgens de opta, 10 werkdagen. Alice is in dit geval verantwoordelijk voor de gang van zake.
Ik zou wel even de oude telefoonprovider op de hoogte stellen dat alice nog bezig is en dat ze het nummer langer vast willen houden.
Bij mij heeft het 4 maanden geduurd. Dit is uiteindelijk aanhangig gemaakt bij de geschillen commissie.

bruno001
Pas op bij nummerporteren. Als je oude provider het nummer niet vrijgeeft, om welke stomme fout dan ook, kan Alice het nummer niet overzetten. Durt de overgabg te lang, is je nummer weg en kun je het niet meer porteren. Je kunt dan wel gaan klagen, maar je krijgt een nieuw nummer met alle problemen van bereikbaarheid.
Verstandig is om de oude provider een schriftelijke bevestiging te vragen dat ze het nummer vrijgeven an Alice, die bevestiging aan Alice mailen, daar kunnen ze wat mee.
Het komt regelmatig voor dat de oude provider de portering onterecht blokkeert vanwege slechte administratie. Claimen achteraf bij de OPTA en schadevergoeding eisen is iets makkelijker als je iets op papier hebt.

Bruno

h_henkie
bruno001 schreef:
Claimen achteraf bij de OPTA en schadevergoeding eisen is iets makkelijker als je iets op papier hebt.

Helemaal mee eens. Ik heb een soort logboek bijgehouden toen mijn portatie plaats vond. Als je dit, achteraf leest, dan is het een lachwekkend verhaal. De samenvatting was dat alice onderling niet communiceert. (eerste lijn en tweede lijn) Daarbij liepen ze, qua reaktie, een maand achter.
Alhoewel schade vergoeding zich wel beperkt tot het tegemoet komen van de onkosten. Ik moet wel zeggen dat ik het gedaan heb uit een principe kwestie.
Gewijzigd door h_henkie op 15 augustus 2009, 00:59

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'nummerportering', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Nummerportering Algemeen 23 31 december 2007, 17:52
Tegen houden nummerportering Helpdesk 7 07 november 2007, 19:35
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief