obey-robots.txt
24 Oktober 2017, 04:09
Navigatie
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

E-mail Server niet bereikbaar vanaf 15-8-2009

hendrikbos
Sinds zaterdagmorgen (15-8-2009) is de Alice E-mail Server onbereikbaar, ook via Alice Lounce (Webmail en Gigamail).
Ik kan echter geen storingsmelding vinden op deze side.
Zijn er meer die hier hier last van hebben? En weet iemand wat er aan de hand is?

Bij voorbaat dank voor de reactie.

Met een vriendelijke groet vanuit Tiel.
Hendrik
Gewijzigd door hendrikbos op 16 augustus 2009, 09:35

goyagoya
Klopt! Incidenteel komen er heel traag wat berichten door, maar dit duurt maar heel kort. Op de site van Alice stond gisteren, dat er zaterdag 15 augustus, geen onderhoudswerkzaamheden plaats vonden. Maar bij telefonische raadpleging van de helpdesk zei men, dat men bezig was met nieuwe updates. Hoe tegenstrijding.
Met vriendelijke groet,
Jaap

hendrikbos
Hallo Jaap,

Allereerst mijn dankt voor je reactie. Ik heb gisteren alwel een reactie (over dit onderwerp) achter gelaten op dit Forum, maar die kon ik in eerste instantie niet meer terug vinden (waarschijnlijk begrijp ik de logica in de opbouw van deze webside nog niet goed) daarom heb ik heden morgen een nieuw onderwerp geschreven.

Ik wil eerst te kennen geven dat ik over het algemeen tevreden ben over de prestaties van de Internet- en de E-mail Server van Alice. Maar... mij is eerder opgevallen dat Alice het niet zo nauw neemt met de informatie van klanten m.b.t. technische zaken. Zoals bijvoorbeeld: Het variabel IP-adres veranderen in een statisch IP-adres, zonder de klant daarvan op de hoogte te stellen. (Tja... die verandering naar vast IP-adres ligt mij nog steeds zwaar op de maag.) Laat staan het doorvoeren van een software update van hun (e-Mail)server. Dat men een dergelijke update vlak voor het weekend doorvoert en dit overduidelijk niet goed gecontroleerd heeft, zegt iets over de werkmentaliteit binnen Alice. Verontrustend? Ja!
Ik begrijp ook wel dat men niet de vuile was buiten wil hangen als er iets fout gaat, maar een open en heldere informatie van de klant aangaande systeem veranderingen en/of onderhoudswerkzaamheden zou Alice zeer zeker sieren. Evenals een juiste service planning, namelijk niet pal voor een weekend.
De klantenbinding verhoog je niet door de klant in het ongewisse te laten over veranderingen in de eigenschappen en/of functioneren van de Alice Server waarvoor hij/zij betaald heeft.
Ik ben benieuwd of Alice zijn werkmentaliteit gaat veranderen, omdat dit anders klantenverlies tot gevolg zal hebben. Alice kan zich niet blijven verschuilen achter de snelle aanwas van hun klantenbestand. Wanneer men de snelle groei niet aan kan, moet men eerst een pas op de plaats maken en orde op zaken stellen alvorens verder te willen groeien.

Nog een fijne dag toegewenst. Hendrik
Gewijzigd door hendrikbos op 16 augustus 2009, 11:24

Kets
mail ophalen met Outlook werkt weer, online via webmail in de Lounge nog niet.

Branwacht
Gisteravond geen mail....vanmorgen even wel en daarna weer niet nu op dit moment (zondag middag 14.38) geen mail......Even afwachten nog maar alleen niet te lang want we kunnen niet zonder email !! Dit is in Zuid-west Friesland
Gewijzigd door Branwacht op 16 augustus 2009, 14:40

Branwacht
Hier werkt het nu weer.......

Branwacht
En weer niet.....

josdeblauw
lukt nu wel via webmail, echter pop account nog steeds niet.................(Veenendaal)

hendrikbos
Sinds maandagmorgen (17-8-2009) is de Alice E-mail Server weer 100% bereikbaar, ook via Alice Lounce (Webmail en Gigamail). Ik kreeg vanmorgen mail van zaterdag (verstuurd), ondanks dat er gisteravond al wat mail van zondag binnen druppelde. Een test E-mail, door mijzelf verstuurd op zaterdagmorgen, is omstreeks 01.30 uur pas op de E-mail Server ontvangen(?).

Ik krijg de indruk dat Alice net gaat doen alsof er geen storing is geweest dit weekend. Een excuus of dan toch tenminste een verklaring zou hen werkelijk sieren.
Eerst maar even afwachten of men dit fatsoen heeft. Zo niet dan heeft dit de consequentie voor hen. En daarmee bedoel ik, dat ik dan serieus ga zoeken naar een andere provider. Ook al geeft het wisselen van E-mailadres (provider) altijd een hoop rompslomp. Maar toch...

En het zit me ook nog steeds niet lekker dat Alice zonder enige berichtgeving het variabele IP-adres veranderd heeft in een vast IP-adres. Ik heb toendertijd in mijn besluit voor Alice, het variabel IP-adres als belangrijk (veiligheids)voordeel gezien t.o.v. andere providers. Maar nu dit voordeel is weggevallen, is er niet zoveel meer wat mij er van weerhoudt om te veranderen van provider, dan alleen de rompslomp.
De 20 Mb/s download snelheid? Neen, dat is een snelheid die alleen op papier wordt gehaald en niet in de praktijk, terwijl je er wel voor betaald. De hardware van Alice is er structureel duidelijk niet op berekend deze snelheid te kunnen leveren. In werkelijkheid kom ik niet boven 12 Mb/s uit, terwijl de Alice snelheidcheck aanvankelijk 18Mb/s aangaf. Ik woon vlakbij de telefooncentrale en zou toch werkelijk de 20 Mb/s moeten kunnen halen. Maar neen.
Het aanbieden van een (down- alswel upload)snelheid die in de praktijk niet gehaald kan worden, is in mijn ogen misleiding. Je betaald uiteindelijk voor iets wat nooit geleverd wordt wegens struktureel onvermogen van het Alice-netwerk. Dat is toch een uiterst bedenkelijke situatie. En wanneer daar noch overheen komt dat in de praktijk blijkt (ook gezien de storing dit weekend met de Alice E-mail Server) dat men ergens lak aan je heeft, want Alice vindt het duidelijk niet de moeite waard om zijn klanten op de hoogte te stellen van bijvoorbeeld deze laatste ernstige storing aan hun E-mail Server afgelopen weekend, en hen over de aard van de storing en de te verwachten storingsduur te informeren -o.a. via dit forum bijvoorbeeld.

Ik wacht nog even met handelen, in afwachting van wat Alice nog aan berichtgeving (mosterd na de maaltijd) naar zijn klanten doet n.a.v de afgelopen landelijke storing dit weekend met hun E-mail Server.

Met weer een vriendelijke groet vanuit Tiel.
Hendrik
Gewijzigd door hendrikbos op 17 augustus 2009, 19:37

bruno001
Helemaal eens met de gebrekkige informatie. Het vaste IP adres kun je opvangen met anominizer, als je zelf een server het draaien is het wel makkelijk, maar je kunt dat natuurlijk ook anders opvangen.

UPC biedt een gigantische snelheid voor weinig geld via de kabel, alleen kan een storing ook wel 2 maanden duren bij UPC zoals recent in Rotterdam, vraag me af of dat prettig is? Elke andere provider zit ook op het koper van KPN, dus zal dat met service en snelheid niet veel uitmaken.
Misschien beter even af te wachten totdat glas voor een normale prijs geleverd wordt.

Bruno
Gewijzigd door bruno001 op 18 augustus 2009, 00:53

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'E-mail Server niet bereikbaar vanaf 15-8-2009', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
email uit werkt niet meer op twee lokaties SMTP, POP3, NNTP etc... 2 09 februari 2015, 23:33
Verbinding steeds trager en slecht bereikbaar met telefoon Storing 1 23 januari 2015, 19:25
kan niet bellen en gebelt worden Algemeen 4 14 februari 2013, 17:23
telefoonverbinding werkt plotseling niet meer..... Algemeen 1 19 augustus 2012, 17:11
Sitecom Wireless modem router N300, krijg het niet aan de praat. Alice met eigen modem 2 16 juli 2012, 10:27
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief