obey-robots.txt
22 November 2017, 19:28
Navigatie
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router achter je modem, post dan hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken

copperjet16162p met sitecom dc210 router probleem

Monus
Hoi,

Ik heb op advies van Alice een sitecom router aangesloten

Helaas zijn de poorten voor bitcomet en emule niet bereikbaar als de router ertussen zit.

Kan iemand mij helpen en vertellen wat ik moet doen?

Las al iets over de router omzetten naar switch oid, heb geen idee hoe dat moet Sad

Hoop wat te vernemen

Groet,

Ramon

BMP
Ramon,

Ik ben niet bekend met de sitecom, maar als je de router als switch wil gebruiken, dan moet de cross kabel van af het copperjet modem in een van de 4 lan poorten ( dus niet wan) van de router prikken, dus je houd er nog 3 over.

In de configuratie van de router dhcp uitzetten.

Je zal wel nog poorten moeten forwarden in de copperjet tbv bitcomet en emule dat staat hier wel op het forum omschreven, gebruik de zoekfunctie.

Maar een eenvoudige switch van sweex bijvoorbeeld had in dit geval nog gemakkelijker/ goedkoper geweest dat is geen router dus geen moeilijke instellingen enz.

Succes,

BMP Smile
Gewijzigd door BMP op 25 augustus 2009, 20:42
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

Monus
Hoi bmp,

3 vragen

ik heb de kabel in een v/d andere poorten gedaan, maar heb dan geen internet verbinding

aan 3 poorten heb ik voldoende

dhcp lijkt me uit te staan, heb daar niets aan gedaan en er staat niets ingevuld

1. wat doe ik verkeerd?

2. als ik een sweex switch koop en aansluit heb ik dan ook toegang tot internet?

3. hoe moet ik die dan aansluiten?

dank voor je snelle reactie

Ramon
Gewijzigd door Monus op 26 augustus 2009, 00:47

BMP
Ramon,

1:
na aanpassingen van de kabels , moet je wel even de copperjet en de router resetten( stroom er even af). dan zou het gewoon moeten werken.

2:
Ja dan heb je gewoon internet. (maar het moet ook gewoon kunnen met de router) desnoods heb ik nog wel een 10/100 switch liggen .

3: die kan je gewwoon in een poort doen, en de andere voor je computers gebruiken.

Gr BMPSmile
Gewijzigd door BMP op 26 augustus 2009, 18:25

bruno001
Ramon,

Ik heb een oude DC210, maar die is niet autosense, dus een cross kabel tussen copperjet en DC210 zal dan niet werken.
Probeer een gewone UTP (straight) van de copperjet in 1 van de LAN poorten aan te sluiten. De rode Alice kabel heb je eigenlijk alleen nodig wanneer je een PC rechtstreeks op de copperjet aansluit

gr

Bruno

BMP
Ah weer wat duidelijk @Bruno Smile

Misschien voor Ramon handiger om een switch te gebruiken ook met het oog op het forwarden van de poortjes, dan hoeft dat alleen maar op te copperjet Smile

BMP Smile

Monus
hoi en dankjewel

andere kabel aangesloten op sitecom, helaas

heb net de lynksys wireless g broadband router aangesloten

http://alice.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=1378&pid=10313#post_10313

en jaaaaaaaaaaa nu doet ie het Smile

dank voor jullie moeite SmileSmileSmile

gr

Ramon
Gewijzigd door Monus op 27 augustus 2009, 14:03

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'copperjet16162p met sitecom dc210 router probleem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Probleem telefoon en internet Storing 2 01 november 2013, 18:36
Copperjet 1616-2P en Sitecom WL-312 Eigen netwerk 1 09 augustus 2013, 10:47
Help! Draadloos router geeft alleen internet dmv kabeltjes Helpdesk 2 09 november 2012, 05:07
Met welke router draadloos internetten via Copperjet 1616? Algemeen 2 30 oktober 2012, 08:04
Sitecom Wireless modem router N300, krijg het niet aan de praat. Alice met eigen modem 2 16 juli 2012, 10:27
Goedenavond bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief