obey-robots.txt
23 Augustus 2017, 02:24
Navigatie
Onderwerp bekijken
Zoek eerst hier of je een oplossing kunt vinden voordat je begint te posten!
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Copperjet 1616-2P met Router-Linksys WRT320N

qw
Werkt nauwelijks of niet (slechte netwerkherkenning, geen content-receive, connectie valt weg). Geprobeerd met 4 Pc/Laptops (niet in een netwerk) en Nokia N82

Heb inmiddels van 4Launch/Linksys een nieuwe Linksys WRT320N gekregen , maar de situatie blijft hetzelfde.

Zijn deze 2 apparaten niet erg compatable of ligt het aan mij ?
Met kabel werkt alles perfect (ligt niet aan Alice-signaal)

Met mijn oudere 'Digiconnect Nimo-Router' werkt alles ook prima.
Ik ben ervaren pc-gebruiker en heb van alles al geprobeerd om de nieuwe router aan de praat te krijgen.(reset-DHCP aan/uit, NAT uit...etc)

Graag advies.

BMP
Zit je wel op de goede linksys? je zal niet de eerste zijn die een verkeerd netwerk oppakt.

Het beste is pc op kabel aansluiten en dan de router configureren, de wep/wpa instellen en sleutel noteren.

Dan draadloos verbinding maken met genoteerde wep/wpa.

Dan weet je zeker dat je verbinding met de goede router hebt.

Maar als ervaren pc gebruiker zal je dit vast wel geprobeerd hebben Smile

Je zou ook eens van frequentie kunnen veranderen, misschien zit er net een in de buurt met een rangebooster op dezelfde frequentie.

Succes,

Gr BMP
Gewijzigd door BMP op 28 augustus 2009, 21:58
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

bruno001
Zoek eens in de buurt wat er allemaal aanwezig is met inSSIDer.
Wil bij linksys en DHCP ook helpen om de PC een vast IP adres te geven in het netwerk, dan staat de verbinding sneller als wanneer je bij DHCP moet aanmelden.

gr

Bruno

qw
Bedankt voor de reacties. Heb ik allemaal al gedaan. Geen SSID problem.

Zolang Router in fabrieksinstellling staat en stand alone (alleen stroom),dan weinig probleem met herkenning. Mutatie van alleen al de SSID naam geeft al problemen met netwerk-herkenning door een PC.

Zodra ik de router achter het Copperjet 1616-2P modem plaats dan is de herkenning vrijwel onmogelijk vanaf andere PC/Nokia GSM. Ook na reset van de Copperjet in de software en/of aan/uit stroom.

Ik heb zowel de copperjet--Router via Wan geprobeerd (met en zonder DHCP op router WRT320N)
Ook het Copperjet-Modem op de LAN-poort geprobeert (WRT320N dan zonder DHCP, met/zonder NAT, ook met vast IP van het Modem + de andere door Alice gegeven instellingen).

Zodra ik mijn oudere Digiconnect-Router (wanpoort) weer aansluit op het Copperjet-Modem...loopt alles weer perfect.

BMP
Heb je die linksys al eens een hard reset gegeven, met de stoom er op knopje op de achterkant ingedrukt houden.

BMP
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

qw
Inmiddels vastgesteld dat de nieuwe WRT320N prima werkt..
(WAN-aangesloten op Ziggo-modem in de buurt, alles werkt binnen 3 minuten).
Dus dan ga ik de router Linksys WRT320N maar gebruiken als accesspoint.

Kan ik nog de juiste instellingen krijgen welke ik kan invullen in de Router ..?

Ik zie nu op Internet en op dit forum nogal verschillende IP's etc.. Ik wil graag zeker weten dat ik de goede getallen in de router als accesspoint type welke werken met de huidige instellingen van Alice-(modem).
Daarna kan ik het Alice-Copperjet1616-2P-modem verbinden met een LAN-poort van de Router Linksys WRT320N.

Als het dan nog niet werkt dan gaat de mooie nieuwe Router van Linksys de kast in (voor later..)

vast bedankt voor jullie hulp....

qw
Heb inmiddels mijn 3e WRT320N ontvangen. (
De eerste werkte 2 weken.
De tweede werkte helemaal niet.
Na ontvangst bleek ook de 3e dood te zijn (ondanks reset en softwareinstall met kabel, geen ping mogelijk).
Na 4 uren sprong hij ineens aan, reden onbekend.
Tot nu toe werkt deze prima achter de Copperjet 1616-2P van Alice.
Gewoon op de internet-vebinding en met de standaard instelling van Copperjet en Router 320N.

Deze Linksys overstap heeft me alleen 2x verzending gekost en vele uren...gedoe en ergernis.
Toch dank aan 4Launch (& Linksys) voor de snel werkende RMA's.

qw
Dit 3e exemplaar werkte inderdaad een week.
Daarna weer connectiviteitsproblemen.
Na ca. 2 dagen is volledige herinstallatie nodig, soms wel netwerkherkenning maar geen internetverbinding meer.

Kan soms wel uren duren (x maal reset 30sec) voordat de verbinding er ineens weer is.
Adviezen van Linksys-support (andere advanced-instellingen router) bieden ook geen soulaas.

Kortom de Alice-Copperjet versus Linksys 320N werkt niet in mijn situatie.
Mijn oude router (digiconnect) functioneert prima op mijn Alice-modem en de pc's/Nokia-GSM.
Ga 4 Launch maar vragen om de bestelling terug te nemen

Gewijzigd door qw op 31 oktober 2009, 10:29

bruno001
Bij mijn linksys werkte het goed met de volgende instelling:
aansluiten copperjet op de WAN poort, linksys vaste IP 172.19.3.2
linksys DHCP aan
linksys IP pool 192.168.1.xxx
op linksys gateway vast ingesteld 172.19.3.1.
op linksys open DNS vastgezet
op pc's gateway 192.168.1.1.
op pc's DNS 172.19.3.1
eigen pc's met vast IP in de range van de linksys
netwerk SSID van de linksys niet gewijzigd

Lukt ook dat niet, praten de copperjet en de linksys niet dezelfde taal, kan dus ook aan de copperjet liggen.

succes Bruno

qw
Ook 3e exemplaar is door Linksys-leverancier defect bevonden.
Op mijn verzoek is koop (juni 2009) nu ongedaan gemaakt door 4 Launch.

Nogmaals mijn complimenten voor de zeer snelle en effectieve wijze waarop de 4Launch-RMa afdeling werkt.
Ga denk ik maar de D-link-635 kopen (zo mogelijk weer bij 4-Launch vanwege de betrouwbare service)
Met dank voor jullie reacties.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Copperjet 1616-2P met Router-Linksys WRT320N', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Instellingen Copperjet Helpdesk 3 09 augustus 2013, 20:07
Copperjet 1616-2P en Sitecom WL-312 Eigen netwerk 1 09 augustus 2013, 10:47
Geen verbinding te krijgen met copperjet Hardware instellingen 10 04 maart 2013, 16:11
Copperjet 1616-2p - linksys WRT160Nv2 Eigen netwerk 5 02 maart 2013, 15:04
Hoe log ik in op mijn Copperjet 1616? ADMIN WACHTWOORD Frequently Asked Questions 5 20 november 2012, 11:35
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief