obey-robots.txt
19 September 2017, 21:00
Navigatie
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

Poorten openzetten Copperjet 1616 en SItecom WL300N

spekkie
Goedeavond,

ben inmiddels al 2 weken bezig om de poort 50000 open te krijgen voor torrents. Ik kom
er echt niet uit wie o wie kan mij helpen heb al het 1 en ander gevonden op dit forum met eigen ip adres aanmaken enz. Dat heb ik ook allemaal gedaan maar het lukt me gewoon niet Sad.

Hoop dat 1 van jullie me precies kan vertellen hoe ik dat moet doen ben er zelf niet zo super handig in

Alvast bedankt voor de genome moeite ook zal ik wat printscreens toevoegen

Gr Leonard

spekkie voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door spekkie op 31 augustus 2009, 19:25

spekkie
hmm jammer mij lukt het niet om meerdere printscreen te uploaden heb ze eventueel hier op de computer staan

Nogmaals bedankt voor de moeite
Gewijzigd door spekkie op 31 augustus 2009, 19:27

spekkie
helaas niemand nog een reactie die mij kan helpen
Gewijzigd door spekkie op 01 september 2009, 16:57

bruno001
Leonard,

Poort openzetten in de copperjet kun je in Advanced NAT Configuration onder security. Daarna moet je de poort in de sitecom doorlinken naar je PC.
Hangt er wel van af welke firewall instellingen je gebruikt.
Je kunt om te beginnen eens direkt op de copperjet te gaan met de crosskabel en kijken of je de verbinding open krijgt.
Daarna pas de sitecom ertussen, dan weet je waar het geblokkerd wordt.
Je hebt 1 x security /firewall in de copperjet en dan nog eens in de sitecom, dus je moet 2 firewalls passeren. De meeste instellingen van de sitecom vind je in de handleiding.
Alternatief kunje ook alles van de copperjet forwarden naar de sitecom en alleen daar de instellingen doen.
Zoek dan onder portforward hier in het forum.
Kom je niet verder, geef dan hoe je netwerk in elkaar zit en welke instellingen nu gelden, dan kun je ook gerichte hulp krijgen

gr
BRuno

spekkie
Hallo Bruno bedankt voor je bericht

Ben vandaag weer bezig geweest maar zonder resultaat als ik de sitecom afkoppeld en alleen met een crosskabel connect dan is mijn poort gewoon open maar het vreemde is als ik de sitecom erweer tussen zet en dan met een crosscabel in 1 van de 4 uitgangen van de sitecom doe dan krijg ik poort 50000 ook gewoon OK open. Maar als ik dan die kabel er weer tussenuit haal en draadloos zit dan krijg ik weer een error ik hoop dat jij of iemand een oplossing voor heeft heb ook al een vriend er naar laten kijken die in de ict zit maar die komt er ook niet uit

Alvast bedankt

Gr Spekkie

bruno001
Leonard,

Bedraad heb een ander IP adres als draadloos. Alles werkt bedraad, dus heb je dat goed ingesteld. Controleer nu je IP adres dat je bedraad hebt en disable de LAN connection.
Stel het oude IP adres van bedraad in als vast adres bij WLAN connection, dan heb je die poort open.
Zodra je nu met LAN connect, krijgt je PC een nieuw adres van de DHCP en zul je die poort dicht hebben bij LAN.
Je hebt in de sitecom de poort opengezet naar een IP adres dat op dat ogenblik actief was op je PC, en je PC heeft twee verschillende IP adressen voor LAN en WLAN.

Werkt het niet zit het probleem in je instellingen van WLAN en niet in het openzetten van je poorten.

gr

Bruno

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Poorten openzetten Copperjet 1616 en SItecom WL300N', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Instellingen Copperjet Helpdesk 3 09 augustus 2013, 20:07
Copperjet 1616-2P en Sitecom WL-312 Eigen netwerk 1 09 augustus 2013, 10:47
Geen verbinding te krijgen met copperjet Hardware instellingen 10 04 maart 2013, 16:11
Copperjet 1616-2p - linksys WRT160Nv2 Eigen netwerk 5 02 maart 2013, 15:04
Hoe log ik in op mijn Copperjet 1616? ADMIN WACHTWOORD Frequently Asked Questions 5 20 november 2012, 11:35
Goedenavond bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief