obey-robots.txt
18 Augustus 2017, 18:31
Navigatie
Onderwerp bekijken
WiFi, draadloos internetten
 Onderwerp afdrukken

Rara hoe kan dit?

biggest
Hallo,

wij hebben sinds gisteren Alice comfort met een CJ1616 modem. Daarachter staat een Sitecom mimo XR router met 4 LAN poorten en 1 modem poort.
De cross kabel gaat van de modem naar 1 van de lan poorten op de router. In de CJ heb ik reserved mapping aangezet met het ip adres wat op de flyer staat. Alles werkte gisteren en de snelheid was wel wat minder dan ik had verwacht. Zo'n 8.82 Mbps. Maar goed, kwam vanmiddag thuis en toen lag alles eruit. Stroom van het modem en router afgehaald en even later weer aangezet. Nu hebben we beneden 2 laptops en 1 pc. Boven nog eens 4 pc's (ja ik heb 4 kids he Smile) Nu hebben we allemaal internet behalve de pc beneden, die gisteren wel gewoon een goeie internet verbinding had?
Iemand een idee?
In het modem heb ik verder niets veranderd. Had wel eerst ZIPB enabled, maar staat nu weer op disabled. Dit maakt volgens mij geen verschil in mijn situatie....Alvast bedankt voor de reactie(s)

bruno001
Wat is bekabeld en wat is draadloos?
Krijgt de PC beneden wel een IP van de DHCP of heb je misschien een IP konflikt, beneden en boven dezelfde IP ingesteld?
Wat gebeurd er als je de verbinding naar boven eraf gooit?
Lijkt alsof de Mimo selectief is, wel de kids en de rest niet.....

gr
Bruno

biggest
bruno001 schreef:
Wat is bekabeld en wat is draadloos?
Krijgt de PC beneden wel een IP van de DHCP of heb je misschien een IP konflikt, beneden en boven dezelfde IP ingesteld?
Wat gebeurd er als je de verbinding naar boven eraf gooit?
Lijkt alsof de Mimo selectief is, wel de kids en de rest niet.....

gr
Bruno

Alles is draadloos hier in huis. En ik start net de pc op en nu heeft die wel internet.
In het CJ modem heb ik alleen reserved mapping aangezet op 172.19.3.1 naar all.

Mijn laptop heeft als ip 172.19.3.6 (staat beneden)
PC ip kind 1 is 172.19.3.3 (staat boven)
PC ip beneden is 172.19.3.7 (staat beneden)
PC ip kind 2 Geen idee/wel i'net (staat boven)

Nu heeft de laptop van mijn vrouw geen i'net. Met ipconfig geeft deze ook geen ip adres in de range van 172 maar in de range die de router hiervoor altijd had van 192.x.x.x
Het lijkt wel of er maar een max aantal pc's de router kunnen vinden?

bruno001
probleem is dat DHCP in de router actief is, dan heb je een netwerkprbleem, dus in de router eerst DHCP uitschakelen, dan :
Twee opties
ipconfig/release
ipconfig/renew

of een vast IP adres instellen in de range van de copperjet 172.19.3.xxx waar xxx een hogere waarde heeft vanaf 101

zou moeten werken.

gr
Bruno

biggest
bruno001 schreef:
probleem is dat DHCP in de router actief is, dan heb je een netwerkprbleem, dus in de router eerst DHCP uitschakelen, dan :
Twee opties
ipconfig/release
ipconfig/renew

of een vast IP adres instellen in de range van de copperjet 172.19.3.xxx waar xxx een hogere waarde heeft vanaf 101

zou moeten werken.

gr
Bruno

Het uitzetten van de DHCP in de router was het um Smile Mucho gracias Bruno Grin

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Rara hoe kan dit?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Goedenavond bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief