obey-robots.txt
21 November 2017, 03:34
Navigatie
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
Adsl2+ is aan vervanging/vernieuwing toe
Ja Ja 85%[11 stemmen]
Nee Nee 0%[0 stemmen]
Weet niet Weet niet 0%[0 stemmen]
Geen mening Geen mening 15%[2 stemmen]
Totaal aantal stemmen : 13
 Onderwerp afdrukken

VDSL2 opvolger ADSL?

BMP
Met het continue verhogen van de snelheden van de kabel bedrijven lijkt het tijd voor de Adsl/2/+ aanbieders om snelheden aan te gaan pakken, om
zich voor te bereiden op HDTV / Multimedia,.... en qua snelheid niet te veel achterop te raken bij de kabelaars.

Het duurt niet lang meer dat het goedkoopste abonnement van ziggo 20 m/bit download heeft, ook UPC heeft de snelheden al aardig verhoogd.

Is VDSL http://nl.wikiped...wiki/VDSL2 de opvolger en wanneer gaat dat plaatsvinden, een manier is glasvezel naar wijkcentrales waar vandaan ADSL- en kabelverbindingen worden aangeboden.

VDSL2 is een vrij complex protocol. De standaard definieert een brede reikwijdte van profielen die kunnen gebruikt worden in verschillende VDSL architecturen; in de centrale, in een straatkast of in een gebouw bijvoorbeeld.

(klik op de afbeelding om te vergroten)

vdsl

Stukje copy/past van http://www.zdnet....van-vdsl2/

VDSL gebruikt glasvezel tot in de wijk. Enkel het laatste stukje tot aan de woning blijft koper. Zo'n infrastructuur wordt ook wel fibre to the curb genoemd. We zouden VDSL kunnen zien als een tussenstation vóór de voorlopige eindhalte: glasvezel tot aan de woning (fibre to the home).

In theorie zijn met VDSL snelheden mogelijk tot 52 Mbps down en 13 Mbps up. Bij de nieuwste versie, VDSL2, wordt zelfs gesproken van een downloadsnelheid van 100 Mbps up én down.
Maar in de praktijk zullen die snelheden zelden worden gehaald. Het bekende euvel van ADSL(2+) geldt namelijk ook voor VDSL: hoe verder de eindgebruiker woont van het punt waar het koper in glasvezel overgaat, hoe trager zijn verbinding. In praktijk zullen consumenten met VDSL2 meestal kunnen internetten met een snelheid van 20 tot 50 Mbps. Perfect om triple play af te nemen.

Einde Copy/past.

france-telecom-lg

Is het tien voor twaalf voor de adsl aanbieders??............... in ieder geval zaak voor hun geen tijd te verliezen om de aansluiting vast te houden en daarmee ook vele klanten.

BMP SmileSmile
Gewijzigd door BMP op 02 september 2009, 21:06
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

bruno001
Tele2 is al bezig, dus het lijkt hoog tijd.
Idd een probleem om glas in iedere woning te krijgen, zou leuk zijn als het glas van de kabel gebruikt kan worden tot de verdeelkast en dan koppelen op koper, maar kabel en KPN praten toch nooit met elkaar.
Wat kun je verwachten wanneer vanaf het huidige glas in de centrale een VDSL verbinding op het koper gaat? Heb je dan ook een hogere snelheid vergeleken met ADSL/2/+ ?
Als het te duur wordt, wint de kabel.

ben benieuwd

gr
Bruno

MisterSenseo
Wanneer komt het in mijn wijk?
Ik sta al te stuiteren maar ik wil dan VDSL2 hebben whahahahahaha
Mister Wordt vochtig,hihi

Alice do your duty,LOL
Met vriendelijke groet,MisterSenseo

Verbeter de wereld,begin bij jezelf.........ik ben begonnen!!!
Leef elke dag of het je laatste is,ooit krijg je gelijk.
Wie een kuil graaft voor een ander is degene die het eerste moe is.......

BMP
MisterSenseo schreef:
Wanneer komt het in mijn wijk?
Ik sta al te stuiteren maar ik wil dan VDSL2 hebben whahahahahaha
Mister Wordt vochtig,hihi

Alice do your duty,LOL

Tssssssssssss zeker weer te veel senseo PfftPfft
Gewijzigd door BMP op 02 september 2009, 21:06
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

bruno001
Nou nog een sterk bakkie voor Alice, worden ze ook wakker.
Hoor nog niets van Alice met VDSL, wordt wel tijd..

Bruno

h_henkie
Vol verwachting neem ik nog een bakkie Cool

GerJ
Ach, dit lost zich vanzelf op. Zodra KPN de vezeltjes tot aan de stoeprand heeft uitgerold, zal Alice wel mee moeten doen. Of verdwijnen, natuurlijk.... Ik denk overigens dat het meer een aangelegenheid is voor BBned.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'VDSL2 opvolger ADSL?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Compatibiliteits-issue Alice Internet ADSL Modem met Sitecom WL-309 router?? Eigen netwerk 9 01 januari 2011, 21:20
ADSL lamp op copperjet gaat niet meer uit Algemeen 5 16 augustus 2010, 21:24
ADSL/ADSL2+ Afstand/Snelheid ratio & Uitleg lijnwaardes Snelheid 11 22 juni 2010, 22:01
adsl werkt niet als de tv aan Klacht over Alice 5 21 juni 2010, 20:17
ADSL Centrales Hoofddorp Helpdesk 8 17 juni 2009, 12:41
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief