obey-robots.txt
19 Augustus 2017, 07:24
Navigatie
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Lage snelheid van 3,5 mbit.

JamievanM
Goededag,

Ik heb nu al ongeveer een jaar ofso alice als provider.
Van begin af aan heb ik al maar 3,5 mbit(450 kb).

De afstand tot de centrale zou 1889 m zijn. Gegarandeerd wordt dan 10/1mbit.

Deze waardes staan in mijn box.

Tx Bit Rate 1001100
Rx Bit Rate 4181200
Rx Attn DR 4192000
Code Type Status ADSL2A (moet deze niet met een + erachter zijn?)
Local SNR Margin 6.5 dB
Local Line Attn 45.5 dB

Is mijn line werkelijk zo slecht dan? RxAttn = amper hoger dan die snelheid die ik nu haal?
Adres: 8226TH , 9

Resultaat pcdb.bbned.nl (postcodecheck bbned)
ADSL is beschikbaar +
Beschikbare snelheden
2-8Mb/512Kb - Beschikbaar
4Mb/1Mb - Beschikbaar
2Mb/512Kb - Beschikbaar
1Mb/512Kb - Beschikbaar
512Kb/512Kb - Beschikbaar
512Kb/256Kb - Beschikbaar
256Kb/256Kb - Beschikbaar
128Kb/128Kb - Beschikbaar

Voice over DSL is beschikbaar
ADSL2+ is beschikbaar +
Beschikbare snelheden
16-24Mb/1Mb - Waarschijnlijk beschikbaar
16Mb/1Mb - Waarschijnlijk beschikbaar
12Mb/1Mb - Waarschijnlijk beschikbaar
10Mb/1Mb - Beschikbaar
8Mb/1Mb - Beschikbaar
4Mb/1Mb - Beschikbaar
2Mb/512Kb - Beschikbaar
1Mb/512Kb - Beschikbaar
512Kb/256Kb - Beschikbaar
128Kb/128Kb - Beschikbaar

SDSL is beschikbaar +
Beschikbare snelheden
2.3Mb/2.3Mb - Beschikbaar
2Mb/2Mb - Beschikbaar
1.5Mb/1.5Mb - Beschikbaar
1Mb/1Mb - Beschikbaar

SDSL bundeling is beschikbaar

Maak nu gebruik van de actie SDSL bundeling! Voor meer informatie verwijzen wij u graag naar uw account manager of uw leverancier. Heeft u nog geen leverancier, kijk dan op ons partneroverzicht

Dit is een BBned locatie.
Linesharing is beschikbaar.

Centrale: Lls-Z
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 1889 meter.
Fiber

Is hier wat aan te doen?

Ateam
Hoi Jamie,

Hier ongeveer het zelfde probleem sinds een paar wekenFrown
Ik zit nu ongeveer een jaar bij alice en heb op het begin altijd een verbinding van 10/11 mbit gehad.
Maar nu sinds een week of 4/5 haal ik ook maar 3,5 mbit.

De afstand tot de centrale is 1200 meter.

De eerste paar dagen kon ik het verhelpen door de modem te resetten daarna had ik weer 10 mbit.
Maar nu doe ik dat liever niet meer want dan zit ik de rest van de dag zonder internetSad
Want de modem probeert dan wel verbinding te maken maar zodra hij dan verbinding heeft
valt hij meteen weer wegAngry

Heb al contact gehad met alice maar nog geen antwoord ontvangen.

Ik heb iig het idee dat het in de modem zit (copperjet 1616-2p)??

Want een vriend van mij had het zelfde probleem en volgens de technische dienst bij alice lag het aan de firmware van zijn oude modem.
Daarna heeft hij een nieuwe modem opgestuurd gekregen en was het probleem verholpen.

Is er iemand die hier ook ervaring mee heeft?

Gr.
Gewijzigd door Ateam op 06 september 2009, 13:32

JamievanM
Hey,

Als je goed leest, ik heb al sinds de aansluiting van Alice deze kansloze snelheid. Ik heb gewoon geen zin om over te stappen naar UPC. Weer al dat gedoe. Pfft

Maar ik heb al eens een nieuw modem gekregen omdat die doorgebrand was. In snelheid verschilde dit geheel niet.
Gewijzigd door JamievanM op 06 september 2009, 13:34

BMP
http://alice.gebr...ad_id=1236

Kijk naar het gedeelte hogere snelheid,... over de codec gain, na veranderingen van de instellingen wel de copperjet saven en herstarten Smile

Gr BMP
Gewijzigd door BMP op 06 september 2009, 14:04
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

JamievanM
BMP schreef:
http://alice.gebr...ad_id=1236

Kijk naar het gedeelte over de codec gain, na veranderingen van de instellingen wel de copperjet saven en herstarten Smile

Gr BMP

Ik dacht dat ik het vermeld had in mijn topic. Maar schijnbaar niet, lag ckr te slapen.
Ik had die codec gain al op 7 gezet. en save settings enzo.

Werkte niet helaas!
Gewijzigd door JamievanM op 06 september 2009, 14:29

bruno001
Jamie,

Als je vanaf het begin deze lage snelheid hebt, zit er iets fout in je aansluiting.
Eerste punt afstand ISRA naar modem, zit je minder als 1 meter van de echte ISRA aansluting?
Zitten er nog andere aansluitingen voor telefoon in huis die actief zijn (aangesloten)?
Mogelijk:
Kabel vervangen tussen ISRA en modem
Inkomende kabel rood en blauw in ISRA omdraaien
Geen verbetering, dan een mailtje PM aan Ferry of Weijer van het Webcareteam, of ze de lijn kunnen controleren.

De copperjet heeft geen invloed op het intrainen met verschillende firmware, alle copperjets hebben standaard dezelfde firmware, dus als de snelheid niet wordt opgebouwd tot tenminste 8 Mb, zit er iets fout in de verbinding tussen copperjet en centrale, dat kan ook corrosie zijn in de ISRA of een knik of breuk in de kabel voor de ISRA, dat kan gemeten worden en eventueel kan Alice met KPN kontakt opnemen als blijkt dat de kabel beschadigd is.

Bruno

bruno001
Jamie,

Als je vanaf het begin deze lage snelheid hebt, zit er iets fout in je aansluiting.
Eerste punt afstand ISRA naar modem, zit je minder als 1 meter van de echte ISRA aansluting?
Zitten er nog andere aansluitingen voor telefoon in huis die actief zijn (aangesloten)?
Mogelijk:
Kabel vervangen tussen ISRA en modem
Inkomende kabel rood en blauw in ISRA omdraaien
Geen verbetering, dan een mailtje PM aan Ferry of Weijer van het Webcareteam, of ze de lijn kunnen controleren.

De copperjet heeft geen invloed op het intrainen met verschillende firmware, alle copperjets hebben standaard dezelfde firmware, dus als de snelheid niet wordt opgebouwd tot tenminste 8 Mb, zit er iets fout in de verbinding tussen copperjet en centrale, dat kan ook corrosie zijn in de ISRA of een knik of breuk in de kabel voor de ISRA, dat kan gemeten worden en eventueel kan Alice met KPN kontakt opnemen als blijkt dat de kabel beschadigd is.

Bruno

JamievanM
Ik heb het kabeltje tussen ISRA en modem vervangen.
Geen effect. Dit zijn originele kabels die bij de set kwamen van nog geen meter lang lijkt mij.

Wat wordt er precies bedoelt met rood en blauw in ISRA omdraaien? Als in de ISRAkast opendraaien en die kabels loshalen en omgedraaid vastzetten? Dat doe ik in principe liever niet.

Ik heb hier een plaatje gemaakt van hoe alles is aangesloten in de meterkast. Ik heb reden te vermoeden dat er iets mist ofso. (Niet zelf aangesloten toendertijd en heb zelf even geen (visuele) gebruiksaanwijzing voor het aansluiten.)

Misschien dat jullie er iets over kunnen zeggen? Plaatje is klikbaar!

aansluitingmeterkast
Gewijzigd door JamievanM op 06 september 2009, 22:49

BMP
Gewoon de rode op de plek van de blauwe en, de blauwe op de plek van de rode aansluiten, het kan echt geen kwaad ik heb het zelf ook gehad en dat verdubbelde mijn snelheid.
Hoe dat kan geen idee.

BMPSmile
Gewijzigd door BMP op 06 september 2009, 22:54
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

JamievanM
BMP schreef:
gewoon de rode op de plek van de blauwe en, de blauwe op de plek van de rode aansluiten, het kan echt geen kwaad ik heb het zelf ook gehad en dat verdubbelde mijn snelheid.

BMP

Als in, in het ISRA? Zie mijn edit op de post hierboven over dat kastje. ?

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Lage snelheid van 3,5 mbit.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Snelheid 450kb Snelheid 10 14 september 2011, 17:03
Upload snelheid nihil Webcare Alice 4 28 juni 2011, 00:25
D/L snelheid gehalveerd Snelheid 11 13 juni 2011, 12:25
lage snelheid en hoge ping Storing 2 04 mei 2011, 13:55
Alice snelheid 4 keer zo traag Algemeen 2 18 april 2011, 18:28
Goedemorgen bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief