obey-robots.txt
21 September 2017, 07:09
Navigatie
Onderwerp bekijken
Geen telefoonverbinding, meld alles hier.
 Onderwerp afdrukken

Gebruik van telefoon zorgt voor reset van copperjet

Johans
Hallo,

Ook ik heb problemen met telefonie icm Alice. Het vreemde is dat ik vaak de 1e keer (na opnieuw aansluiten telefoon) wel kiestoon krijg en kan bellen, maar na opnieuw proberen zorgt elk gebruik (dus ook gebeld worden) voor een reset van de copperjet. De internet verbinding valt dan weg, en mijn ZIPB instelling is dan ook weer weg bijvoorbeeld.

Iemand nog suggesties?

- DECT telefoon Profoon PDX-700, direct op modem aangesloten
- Geen splitter gebruikt
- Weerstandjes 6,8KOhm, 10 KOhm en 15 KOhm geprobeerd uit de FAQ
- Haal tot 1 MB downloadsnelheid

BMP
Wat is je afstand tot de centrale ??

http://pcdb.bbned...

BMP Smile
Gewijzigd door BMP op 07 september 2009, 16:36
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

Johans
De afstand tot de centrale volgens de Db van BBNED:
"De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 1461 meter."

Maar het lijkt me meer een probleem van telefoon icm Copperjet?

BMP
Zit het modem dicht bij het isra punt (met een kort kabeltje?)

Want op die afstand zou je een veel hogere download moeten hebben wat is je download precies? http://speedtest....e100mb.bin

BMP

Johans
Ja, modem zit aan ongeveer 15 cm kabel van ISRA punt af. Zoals in startpost gemeld haal ik 1,0 MB downloadsnelheid...

BMP
Oke 1 MB /sec dat zou wel kunnen, maar ik heb het idee dat je met een klapperlijn te maken hebt.

Stuur even een PB naar Ferry van Alice webcare http://alice.gebr...ookup=3127

Misschien dat hij even naar jou lijn /modem kan kijken.
Geef hem dan wel gelijk je NL******** klantnummer even.

Succes,

BMP

rol
Hallo Johans,

Heb jij inmiddels een oplossing gekregen voor jouw probleem? Zelf ondervind ik van tijd tot tijd namelijk hetzelfde gedrag en wordt er helemaal gek van.

bruno001
Rol, Johans,

Indien de copperjet op reset gaat bij een inkomend gesprek, ligt de fout meestal in de copperjet, ofwel hardware of software.
In principe dient de copperjet gewoon te functioneren. Bij mij is een monteur aan huis geweest, aangestuurd door tweede lijn, met een andere copperjet om te testen, toen bleek dus ook dat vervanging van de copperjet de oplossing was.
Omdat het omwisselen van de copperjet goedlkoper is als een monteur, zou het kunnen zijn dat je via Ferry, zie link in de mail van BMP, kunt vragen om direct een andere copperjet te sturen, scheelt in elk geval twee weken ellende.
Misschien moet je eerst een storing laten inschieten via de HD, maar kan zijn dat Ferry dat voor je kan doen.

Bruno

martijnvp
Ik had hetzelfde probleem met mijn siemens dect ap185
Als ik wou bellen hoorde ik een klik in de modem ook een copperjet en werd de modem herstart.
Na het lezen van dit topic ben ik ook aan de slag met weestandjes gegaan

bij mij was het pas opgelost met 2 weerstandjes 1 van 10k en een van 15k tussen rood en groen

kan nu weer bellen en gebeld worden

heb hiervoor de aansluiting waar mijn telefoon op zit aangepast zonder te solderen zie foto
28h3d7b
Gewijzigd door martijnvp op 11 juni 2011, 12:55

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Gebruik van telefoon zorgt voor reset van copperjet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Verbinding steeds trager en slecht bereikbaar met telefoon Storing 1 23 januari 2015, 19:25
Probleem telefoon en internet Storing 2 01 november 2013, 18:36
Instellingen Copperjet Helpdesk 3 09 augustus 2013, 20:07
Copperjet 1616-2P en Sitecom WL-312 Eigen netwerk 1 09 augustus 2013, 10:47
Geen verbinding te krijgen met copperjet Hardware instellingen 10 04 maart 2013, 16:11
Goedemorgen bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief