obey-robots.txt
17 Oktober 2017, 13:45
Navigatie
Onderwerp bekijken
Dit is het enige onderdeel waar Alice Officals moderator rechten hebben. Post u in dit gedeelte dan is uw ip adres zichtbaar voor het Webcare team van Alice. In alle overige onderdelen is uw ip adres niet zichtbaar voor het Webcare team van Alice!
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Defect modem 2e modem ook defect?

hansvo286
Vorige week donderdag brandde alleen nog het power-lampje op mijn modem toen ik thuis kwam, heb Alice gebeld er zou een nieuwe modem worden opgestuurd.
Gisteren dinsdag 8 september, het modem ontvangen, modem aangesloten geen power-lampje.

Modem gewoon aangesloten laten staan en af en toe gaat het modem power-lampje branden en daarna hoor ik af en toe een zachte tik dan gaat ethernet lampje knipperen en daarna Adsl lampje begint ook te knipperen na een minuutje slaat de modem weer uit dus ook het power-lampje gaat uit als je dan weer wacht een half uur of zo dan gaat het power-lampje weer ook soms zonder dat ethernet en Adsl gaat knipperen en heb je verbinding daarna gaat de power soms spontaan weer uit.

Wat is hier de oorzaak van, is het nieuwe modem ook kapot ? Iets fout met de verbinding of zo ?

Het modem zit al sinds april 2008 op de dezelfde manier aangelsoten heb wel sinds 22 augustus Alice Comfort (nou ja momenteel dus helemaal geen Comfort)
Gewijzigd door hansvo286 op 09 september 2009, 07:45

BMP
Is hij goed aangesloten?

Met de kabels er uit herstart het modem dan ook weer? spontaan? dan is dat tweede modem niet goed.

BMP Smile
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

hansvo286
BMP schreef:
Is hij goed aangesloten?

Met de kabels er uit herstart het modem dan ook weer? spontaan? dan is dat tweede modem niet goed.

BMP Smile

Ja inderdaad maar ja maak dat Alice maar eens wijs de technise dienst gaat de lijn doormeten.

Als ik eind van de week geen Internet heb gaat Alice lekker de deur uit.

Ferry_Alicewebcare
Ja inderdaad maar ja maak dat Alice maar eens wijs de technise dienst gaat de lijn doormeten.

Als ik eind van de week geen Internet heb gaat Alice lekker de deur uit.

Hoi hansvo286,

Als je wil kan ik even nagaan of ik misschien het een en ander kan bespoedigen in deze situatie.
Je kan je klantnummer mailen naar: ferry@nl.alice.nl.

hansvo286
ja maar ik heb internet nodig voor mijn werk nu via dongel van KPN tijdelijk heb ik vorige week vrijdag aangeschaft

modem blijft zijn eigen leven leiden met of zonder kabels herstarten dan powerlampje weer aan zonder ethernet en adsl en dan weer helemaal geen power en dan weer wel power en even verbinding

Waarom moet een modem opsturen zolang duren bij Alice zeker als je geen andere modems kan gebruiken anders had ik er zelf wel een gekocht

hansvo286
Nieuwe modem ontvangen werkt sinds vanmiddag 15:33 uur goed Speedtest gedaan komt niet hoger dan 11 mb met Alice comfort 20mb zit 350 meter van de centrale vandaan wat kan de oorzaak zijn???

Your current bandwidth reading is: 10.39 Mbps which means you can download at 1.3 MB/sec. from our servers.

Jammer dat het toch 2a 3 dagen duurt voordat zijn nieuwe modem arriveertWink zeker omdat je geen ander modem kunt gebruiken.
Gewijzigd door hansvo286 op 13 september 2009, 07:26

MisterSenseo
Zet Coding Gain op 7.kun je op het forum terugvinden,en daarmee kun je wel 300 kb/sec winnen.
De snelheid die je nu haalt is bij 1200-1500 vrij normaal.
Test de afstand tot de centrale op http://pcdb.bbned...

Succes MisterSenseo
Met vriendelijke groet,MisterSenseo

Verbeter de wereld,begin bij jezelf.........ik ben begonnen!!!
Leef elke dag of het je laatste is,ooit krijg je gelijk.
Wie een kuil graaft voor een ander is degene die het eerste moe is.......

hansvo286
MisterSenseo schreef:
Zet Coding Gain op 7.kun je op het forum terugvinden,en daarmee kun je wel 300 kb/sec winnen.
De snelheid die je nu haalt is bij 1200-1500 vrij normaal.
Test de afstand tot de centrale op http://pcdb.bbned...

Succes MisterSenseo

Afstand tot de centrale is 350 meter zit hier aan het eidn van de straat

MisterSenseo
Dan moet er veel meer uit te halen zijn.

1.Een veel voorkomend probleem,verwissel de draadjes ( als het kan ) in het ISRA punt,meestal rood en blauw.
Als rood nu van de middelste 2 links zit,zet hem rechts en blauw links......lukt dat niet doe het dan in het draadje wat uit het ISRA punt komt,als het goed is heb je een verbluffende verdubbeling van je snelheid!

2.Hou je bedrading vanaf ISRA naar modem zo kort mogelijk.

3.Coding Gain op 7 helpt vaak een aantal honderden kb/sec.

Werkt geen van de hierboven beschreven mogelijkheden,mail Ferry Webcare wederom want dan zit er toch iets niet goed hetzij in de centrale hetzij je hebt wederom een niet goed funtionerend modem.

Succes weer,MisterSenseo
Met vriendelijke groet,MisterSenseo

Verbeter de wereld,begin bij jezelf.........ik ben begonnen!!!
Leef elke dag of het je laatste is,ooit krijg je gelijk.
Wie een kuil graaft voor een ander is degene die het eerste moe is.......

hansvo286
MisterSenseo schreef:
Dan moet er veel meer uit te halen zijn.

1.Een veel voorkomend probleem,verwissel de draadjes ( als het kan ) in het ISRA punt,meestal rood en blauw.
Als rood nu van de middelste 2 links zit,zet hem rechts en blauw links......lukt dat niet doe het dan in het draadje wat uit het ISRA punt komt,als het goed is heb je een verbluffende verdubbeling van je snelheid!

2.Hou je bedrading vanaf ISRA naar modem zo kort mogelijk.

3.Coding Gain op 7 helpt vaak een aantal honderden kb/sec.

Werkt geen van de hierboven beschreven mogelijkheden,mail Ferry Webcare wederom want dan zit er toch iets niet goed hetzij in de centrale hetzij je hebt wederom een niet goed funtionerend modem.

Succes weer,MisterSenseo

Modem staat 25 cn vanaf Israpunt kabel is 30 cm en Coding Gain staat op 7

Meer kan ik niet doen maar heb altijd in vorige woning verder van de centrale 19 tot 20 mb gehaald met Speedlinq en afstand van Isra was toen een meter of 6

Voor de elllende met de modem hier gemiddeld rond de 18mb

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Defect modem 2e modem ook defect?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Lijn sinds enkele weken onstabiel (modem herstart zichzelf) Storing 3 21 juli 2014, 15:57
Sitecom Wireless modem router N300, krijg het niet aan de praat. Alice met eigen modem 2 16 juli 2012, 10:27
zomaar modem reset. Storing 3 21 december 2011, 10:02
Ellende om retourgestuurde modem Klacht over Alice 22 19 april 2011, 13:24
Pilmo cq voorheen Pilmo en voip modem. Eigen netwerk 2 04 februari 2011, 17:22
Goedemiddag bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief