obey-robots.txt
19 Augustus 2017, 07:29
Navigatie
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken

DSN fout geen internet verbinding meer

spekkie
Goededag,
Hier weer een probleem  nadat mijn vorige post met het openen van poorten was opgelost. Kreeg ik na een paar dagen opeens de volgende melding als ik probeer op internet te komen dan zegt die dat de domain naam server (dsn) niet is gevonden en er geen verbinding gemaakt kan worden(zie afbeelding) dit kreeg ik echt zomaar na een paar dagen uit het niets. Nu is het zo dat ik dus niet meer op internet komt. Zelf kan ik nog wel in mijn router komen maar in de copperjet 1616 kom ik niet.
Het volgende heb ik al geprobeerd:
- Via een crosskabel rechtstreeks op de copperjet (krijg dan nog steeds de dsn fout)
- Reset van mijn router WL300n (helaas geen effect)

Hoop dat jullie voor mij een oplossing hebben want baal hier wel een beetje van

Heb windows vista en werk draadloos

Alvast bedankt

Gr

Spekkie

spekkie voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

MisterSenseo
Je kunt proberen om van CJ modem de stroom eruit te trekken,en DIRECT erin dus binnen een halve seconde.
Daarmee reset je het modem zonder instellingsverlies.
Als dat niet werkt hetzelfde doen maar dan met een tussenpose van 2 minuten.
Werkt dat ook niet zul je de helpdesk moeten bellen met het verzoek om een ander modem op te sturen.

Succes,MisterSenseo
Met vriendelijke groet,MisterSenseo

Verbeter de wereld,begin bij jezelf.........ik ben begonnen!!!
Leef elke dag of het je laatste is,ooit krijg je gelijk.
Wie een kuil graaft voor een ander is degene die het eerste moe is.......

bruno001
Leonard,

Probeer eens de instelling van de verbinding aan te passen LAN en WLAN een DNS server invullen met adres 172.19.3.1. tweede DNS open laten.
Bij het maken van de verbinding zoekt de PC in de copperjet naar de DNS die de copperjet van Alice krijgt. Het is niet uitgesloten dat de router een andere DNS heeft staan en daardoor een conflict optreed.
Als je wilt inloggen op de copperjet met de crosskabel, geef dan je PC handmatig een adres bijv.172.19.3.111 en subnet 255.255.0.0 ga dan met explorer naar 172.19.3.1 en kijk naar de status en welke DNS actief zijn in de copperjet.
Het is onwaarschijnlijk dat de copperjet fout gaat met DNS, meestal ligt het aan de router of een oude DNS die in het geheugen staat.

Bruno

Als alles werkt, kun je altijd besluiten om de Alice DNS te vervangen door open DNS
Gewijzigd door bruno001 op 15 september 2009, 22:03

spekkie
Bedankt voor jullie reactie zal dit vanavond eens uit proberen bruno dus als ik het goed begrijp handmatig een nieuw ip adres aanmaken dus bij je netwerk en dan internet protocool versie 4 en je standaard gateway welk nummer moet ik die geven?

ALvast bedankt heb gister ook een programmaatje geprobeerd om je copperjette resetten maar helaas zelfs dat lukt mij niet ik blijf hangen op wait until modem is booted
Als ik de modem aan de praat krijg dan wil ik graag weten hoe je open dns instelt want zo voorkom je dit probleem

Gr Spekkie

MisterSenseo
Dat programmaatje om te resetten werkt alleen als je de stroom eruit haalt en DIRECT er weer in doet als erom gevraagd wordt ander kun je wachten tot je niets meer weegt,LOL

Het werkt dus alleen als de stroom er binnen een halve seconde uit en in gegaan is
Met vriendelijke groet,MisterSenseo

Verbeter de wereld,begin bij jezelf.........ik ben begonnen!!!
Leef elke dag of het je laatste is,ooit krijg je gelijk.
Wie een kuil graaft voor een ander is degene die het eerste moe is.......

spekkie
Nog steeds geen internet van alles geprobeerd nu ook al 2x met alice gebeld maar de technische mensen daar komen er volgens mij ook niet uit als het goed is wordt ik vandaag weer gebeld.
Ik krijg maar steeds 3 foutmeldingen te zien of DNS fout melding. Lan Netwerk Adapter of het ophalen van een IP adres wanneer ik dat probeert te repareren in Vista blijf die toch telkens die melding geven. Het rare is ook ik krijg wel gewoon 2 computertjes dat ik verbinding heb maar tussen mijn modem en het internetbolletje staat een kruis en als ik daar dan op druk krijg ik die foutmeldingen. Sinds vorige week zaterdag geen internet :S

bruno001
Leonard,

Als je niet zeker bent waar het mis gaat, probeer dan het volgende:
PC terugzetten naar herstelpunt maand geleden
aansluiten met de rode cross kabel direct op de copperjet

Heb je geen herstelpunt, dan alle geinstalleerde verbindingen verwijderen en een nieuwe inernet verbinding installeren zoals omschreven in de instructies van Alice, direct met de rode cross kabel.
Misschien zijn je verbindingen of instellingen gewijzigd door een ander programma.

Het kan altijd aan de copperjet liggen, dus als je er wel op kunt inloggen, controleeer dan alle instellingen van netwerk en IP adres. en kijk of de copperjet een WAN IP heeft.

Bruno

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'DSN fout geen internet verbinding meer', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
email uit werkt niet meer op twee lokaties SMTP, POP3, NNTP etc... 2 09 februari 2015, 23:33
Verbinding steeds trager en slecht bereikbaar met telefoon Storing 1 23 januari 2015, 19:25
Probleem telefoon en internet Storing 2 01 november 2013, 18:36
Storing in verbinding (lijn onstabiel) Storing 115 26 september 2013, 13:26
storing internet Klacht over Alice 1 01 augustus 2013, 23:49
Goedemorgen bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief