obey-robots.txt
24 November 2017, 12:09
Navigatie
Onderwerp bekijken
Meld hier je ervaringen met monteurs, vertragingen in de oplevering van je verbinding.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

canvasadres

Belangen
Ik probeer al een jaar een abonnement op Allice te krijgen,maar mijn toevoeging van mijn huisadres wordt niet geaccepteerd.
Nu moest ik bij de KPN vragen naar mijn canvasadres, dit lukte me niet.
Daarna allerlei instanties ingeschakeld waaronder de OPta.
Mede daardoor kreeg ik opnieuw een een maitje van de KPN,dat deze keer erg vriendelijk was. Maar daarin deelde ze wel mee
dat Allice dit bij de KPN kon aanvragen. deze gegevens heb ik inmiddels naar Allice gestuurd,ben nu benieuwd wat ze hiermee gaan doen.

Theo DE Man

edit MisterSenseo: emailadressen openlijk in een bericht zetten is m.b.t veiligheid niet zo'n goed idee,ik heb het verwijderd.
Gewijzigd door MisterSenseo op 13 oktober 2009, 15:34

Belangen
Dus nooit meer terug gebeld door Allice, mijn klacht nu maar schriftelijk doorgestuurd. En zoals al eerder meedeelde nu een mailtje van de KPN kan zo een abbonement krijgen bij KPN.

bruno001
Theo,

Al weer een slachtoffer voor de KPN. Ik heb meerdere gevallen meegemaakt met dit probleem. Huisadres niet 100 pct verwerkt bij de KPN, de nieuwe provider krijgt dan geen canvasadres, zowel ONLINE als TELFORT krijgen geen antwoord van KPN, zelf eigen onderdeel van KPN wordt dus tegengewerkt, maar dat mag nog steeds.
Wel doet KPN bij klachten snel een aanbod om direct een internetverbinding aan te bieden tegen het KPN tarief.

Het is misbruik van de monopoliepositie en chantage van de klanten om ze te verplichten bij KPN een abo af te sluiten. Ook bij Alice komt het voor dat ze geen juiste gegevens krijgen van KPN, waardoor klanten na maanden wachten te horen krijgen sorry maar wij krijgen het canvas adres niet van de KPN.

Ik hoop dat je er weer snel van afkomt en zelf kunt bepalen waar je een abo afsluit, probeer anders eens kontakt op te nemen met het escalatieteam van KPN:
escalatieteam.multiplay@kpn.com

Wijs erop dat KASSA zit te wachten op informatie over deze praktijken.

gr
Bruno

BMP
Ff offtopic maar het gaat over KPN/Het net.

Ik heb onlangs het Bellen en Surfen van mijn ouders van het net (kpn) opgezegd via de klantenservice (tel, nummer opgeven en ze bellen je dan op). wel met behoud telefonie kpn.

Ja meneer alles is geregeld u ouders krijgen volgende week bericht.
6 weken later nog geen bericht, ze leggen het gewoon naast zich neer Angry

Inmiddels de opzegging via aangetekende brief gedaan en binnen twee weken bericht terug.
Dat soort dingen is een zeer slechte zaak, en er zijn meer providers die dit soort praktijken gebruiken.

BMP
Gewijzigd door BMP op 22 oktober 2009, 17:10
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

Belangen
Bruno,
Kreeg vanmorgen een mail van Escalatieteam. Multiplay met het canvasadres en die zijn dezelfde die ik al had en had doorgegeven aan Allice. Inmiddels de gegevens doorgemaild naar Allice, ben nu wel weer benieuwd wat het antwoord is.

Groet, Theo De Man

Belangen
Met heel veel moeite het canvasadres van de KPN gekregen, dus ik ging er vanuit dat Allice de aansluiting in orde kon maken. Maar helaas ik ben weer af bij het begin, nu ruim een jaar geleden.
Nu heb ik zelf onderzoek gedaan bij BBnet en daar blijkt dat mijn toevoeging niet bestaat. Maar omdat ik een hofje woont waar alle nummers met 67 beginnen heb ik nr, 67 uitgeprobeerd en inderdaad die wordt wel geaccepteerd.
Heb daarover een mail gestuurd naar Allice. Overigens heb ik ook al een brief gestuurd naar Allice, maar daar heb ik nooit een antwoord van gehad.Wel diverse telefoontjes dat nu alles weer in orde is en de dag erop nog een, maaar die widt weer niet dat ik de dag ervoor ook al gebeld was. Nu ben ik niet van plan om te gaan schelden, zolang het niet zeker is wie deze chaos veroorzaakt. Maar eerst was er geen koperenlijn, dan geen canvasnummer en nu bestaat mijn toevoeging 10 er niet. Kan nou iemand mij vertellen wat ik nu nog meer kan doen?

Groeten Theo
Gewijzigd door Belangen op 14 november 2009, 19:15

Belangen
Mijn canvasadres was goed, er lag een bestaande lijn van tele 2, dus ging er van uit dat nu alles in orde kwam. Kreeg gisteren een telefoontje van Allice en die deelde me mee dat de technische afdeling twee weken bezig is geweest om de aansluiting in orde te maken, maar ze zijn er niet ingeslaagd.
Als leek blijf ik dat vreemd vinden, omdat alle providers er geen moeite mee hebben. Ik geef het nu maar op,ben er een jaar mee bezig geweest.
Groet, Theo De Man

servernetwork
Dit is op dit moment exact het geen waar ik ook last van heb!
Exact het zelfde probleem! Gelukkig ben ik net even iets slimmer dan menig ander en weet waar ik het moet zoeken. In iedergeval als je de KPN mag geloven moet je naar het kadaster/gemeente toe om dit op te vragen maar goed....

Ala .. ik woon/werk op 68A niet op 68. Heb nu via meerdere wegen getracht de gegevens door te geven en hoop dat Ferry, het een en ander voor me kan betekenen.

Het zal mij benieuwen. Ik bedoel ik heb net zelf de uitdraai gemaakt uit het CIA en ik kan het gewoon vinden. Onder sectie Infra is een boel bekend. Mocht je er zelf niet uitkomen kan je natuurlijk altijd langs gaan bij de KPN winkel als je particulier bent. Zakelijk is het iets lastiger en heeft de medewerkster eerst speciale "verhoging" van rechten nodig is niet zo moeilijk duurt alleen 5 minuten langer als je bij hun in de winkel staat.

In iedergeval, laat dan de medewerker van de KPN het CIA opstarten (Clienten Order Invoer Applicatie) Laat ze dan de klant identificeren. Dit doen zij door middel van het initieel invoegen van de geboortedatum. Daarna word op basis van postcode nog een extra selectie gemaakt.

Selecteer dan je huidige of nieuwe adres waar je je kpn aansluiting reeds geactiveerd hebt. Let op het woord geactiveerd is hier heel belangrijk! Algoed ze krijgen nu een schermpje voor zich met de projekt: gegevens (geen spelfout). Indien het geactiveerd en akkoord is zal de medewerkster over een lijst met gevonden aansluitpunten gaan beschikken. Let op / vraag of dit een of meer nummers zijn. In het geval van een verhuizing of nog bezig zijnde verhuizing kan dit namelijk fout gaan.

Wanneer bovenstaande allemaal klopt heeft de medewerkster nu een scherm voor zich, met daarop:

Gevonden aansluitpunten [aantal]: (< dat woord aantal zou in princiepe een 1 moeten staan)
CGB-nr IS/RA Eindpunt
[CANVASNR] [LIJN] [LIJN] [AFKORTING] [OMSCHRIJVING]

in mijn geval staat er (fictief)

CGB-nr IS/RA Eindpunt
009901 008 B MTK METERKAST

de code die onder andere alice nodig heeft is dan 009901 - 008 B waar natuurlijk 008B het isra punt is.

Veel succes in iedergeval.

ps. of ze dit vertellen aan de telefoon weet ik niet. Of ze dat mogen verstrekken ook niet maar goed ik weet hoe je het kan vinden Wink en jullie ook.

Belangen
Ik heb alles geprobeerd, wat jij nu schrijft dat zal wel zo wezen,maar waarom kan Alice dan niet wat jij wel kan? En daar komt bij ik ben 69 jaar dus het is goed zo. Ik heb me vandaag wel op gegeven bij een andere provider die BBNED gebruik, misschien zijn die net slim als jij?
Groet, Theo De Man

servernetwork
Omdat de orders worden verwerkt door derden en niet door technisch geschoold eigen - niet ingehuurd extern callcentermedewerkers - personeel?

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'canvasadres', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Goedemiddag bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief