obey-robots.txt
24 Oktober 2017, 03:59
Navigatie
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken

Geen verbinding te krijgen met copperjet

BiYaY
Hey mensen,

Ik heb sinds gister nogal een probleem. Ik kan namelijk niet meer in de copperjet komen en heb dus ook geen internetverbinding meer. Reden, ik zat met een huisgenoot wat te klooien in het modem omdat we er nog een router (linksys BEFSR41) achter hebben en dit dus 2 routers achter elkaar waren wat voor conflicten kan zorgen. Ik kan niet meer echt zeggen wat we als laatste hebben gedaan voor de "crash" omdat hij het opeens niet meer deed na uit- en inschakelen maar elke wijziging maakten we gelijk weer ongedaan indien dit geen effect had. We waren met name met de DHCP en NAT bezig. Nu kunnen we er dus niet meer via 172.19.3.1 in komen alhoewel het adsl lampje en ethernetlampje het gewoon doen.

Hebben jullie enig idee hoe ik er weer in kan komen of de copperjet kan resetten?

Groet,
BiYaY

BMP
Hoi BiYAY,

download deze tool even http://alice.gebr...load_id=14

De recovertool (is iets van 8MB groot). De functie is zowel voor een gecrashte modem en om het nieuwe aangepaste profiel wordt ook in de modem te plaatse. Dit zou alle streaming problemen op moeten lossen. Let wel er zijn twee varianten, de HLF-1616-2PNL88-03 en de HLF-1616-2PNL88-03E versie. Let er dus op de juiste versie te selecteren. In principe is het gewoon de file aanklikken en uitvoeren en de instructies op het scherm volgen. In gevallen dat het power cycle gebeuren niet goed werkt kan dit komen door het UPnP op Ethernet bij XP. Wij raden dan aan de modem niet direct op de netwerk kaart van de PC aan te sluiten maar daar een hub of switch tussen te plaatsen. Ook kun je voor de recovertool een Windows 2000 computer gebruiken gezien Windows 2000 nog geen UPnP had.

C/P van Willempie uit de download sectie.

Succes groet BMPSmile
Gewijzigd door BMP op 30 oktober 2009, 17:00
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

MisterSenseo
Aanvulling op voorgaande bericht.
Het is zeer belangrijk dat wanneer er gevraagd wordt om de stroom van het modem te halen en erin terug te doen dat je dit BINNEN een halve seconde doet,dus eruit en DIRECT er weer in,anders gaat het programmaatje niet verder al wacht je 3 weken.

Als je dit doet is het modem hersteld naar fabrieksinstellingen.

Succes,MisterSenseo
Met vriendelijke groet,MisterSenseo

Verbeter de wereld,begin bij jezelf.........ik ben begonnen!!!
Leef elke dag of het je laatste is,ooit krijg je gelijk.
Wie een kuil graaft voor een ander is degene die het eerste moe is.......

BiYaY
Bedankt voor jullie reacties. Zal het vanavond even proberen. 1 vraag nog, hoe weet ik welke versie ik moet gebruiken? Staat dit op het modem ergens?

MisterSenseo
Ja onderop het modem staat het typenummer en serienummer
Met vriendelijke groet,MisterSenseo

Verbeter de wereld,begin bij jezelf.........ik ben begonnen!!!
Leef elke dag of het je laatste is,ooit krijg je gelijk.
Wie een kuil graaft voor een ander is degene die het eerste moe is.......

BiYaY
Mensen,

Heel erg bedankt! Het heeft perfect gewerkt. Alles werkt weer naar behoren.

Groet,
BiYaY

HBO
Hoi BiYaY,

Hoe heb jij eea gedaan met die recovery tool?
Bij mij gaat hij wel netjes door na de powercyclus, maar op het eind krijg ik operation failed.
Ik weet niet wat er fout gaat.

Groet HBO

hoiti103
Bij mij blijft het tooltje hangen op power cycle. Van alles al geprobeerd...

Is er nog een andere optie om weer in de modem te komen? De link die in deze threat staat doet het helaas niet meer...

Alex
Die link werkt hier wel!
Alex

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

hoiti103
Zo, ben even offline geweest, maar ben erweer. Alles werkt weer.
Ik heb de copperjet op een gegeven moment rechtstreeks aangesloten op de LAN in van mijn linksys router, daardoor kreeg de copper een ip adres en kon ik erin komen. De instellingen met een restore file ge-updated en ik ben weer online!

Had vanmorgen al naar Tele2 gebeld voor een ander modem, maar dat wilden ze niet zo 1,2,3, doen...

Maar goed, even klaar met bridgen van copper, ben blij weer op Internet te kunnen :-)

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen verbinding te krijgen met copperjet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Verbinding steeds trager en slecht bereikbaar met telefoon Storing 1 23 januari 2015, 19:25
Storing in verbinding (lijn onstabiel) Storing 115 26 september 2013, 13:26
Instellingen Copperjet Helpdesk 3 09 augustus 2013, 20:07
Copperjet 1616-2P en Sitecom WL-312 Eigen netwerk 1 09 augustus 2013, 10:47
Geen internet & telefonie! Storing 1 21 mei 2013, 12:03
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief