obey-robots.txt
22 November 2017, 19:29
Navigatie
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

Sagem F@st 3202 / Livebox

ohsn
hallo ik heb een copperjet van alice gekregen en er een sitecom router achter gehangen om het internet te delen
nu is het geval dat de sitecom kuren begint te krijgen bv internet verbinding blokkeren op 1 pc en op de andere heb ik dan wel internet

nu heb ik nog een livebox / Sagem F@st 3202 en die wil ik als router laten fungeren

heeft iemand hier ervaring mee of tips hoe ik dit het beste aan kan pakken

groet edwin

bruno001
Edwin,

Hier vind je een Engelse manual: http://mathieu.marcantoni.perso.cegetel.net/livebox_EN.pdf

De livebox heeft maar 2 ethernet poorten, een heb je nodig voor verbinding met de copperjet, de ander kun je voor een pc gebruiken, meerdere pc kun je aansluten via wireless of usb.
De eerste keer moet je alleen op de livebox aansluiten zonder copperjet en de DHCP uitschakelen, anders loopt je systeem vast. als het goed is kun je de livebox bereiken op 192.168.5.1 en user admin, paswoord admin.
Als dat niet lukt of de standaardinstellingen zijn gewijzigd, wordt het puzzelen, of je daar zin in hebt, moet je zelf bepalen. De livebox heeft veel functies die je niet kunt gebruiken achter de copperjet, misschien handiger om een simpele switch aan te schaffen, bijv een sitecom met wlan, dan heb je in elk geval voldoende ethernetpoorten ter beschikking.

gr

Bruno
Gewijzigd door bruno001 op 31 oktober 2009, 20:56

Alex
Een livebox als router gaat je echt niet lukken! Het is een adsl modem met 2 lan uitgangen.

Meer info over de livebox op Online Gebruikers Groep
Alex

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

ohsn
hallo allemaal

bedankt voor het reageren

maar als ik nu zou zeggen dat ik de copperjet er helemaal tussen uit haal en dan de livebox neer zet
ook zou ik graag willen weten waar ik de software uit de livebox kan halen en de orginele sagem drivers kaan binnen halen

kan ik eventueel de copperjet gebruiken voor alleen mijn telefoon en de livebox of een nieuw modem / router puur voor mijn internet

groet edwin
Gewijzigd door ohsn op 01 november 2009, 09:31

bruno001
Hallo Edwin,

Zoals Alex schrijft, Livebox is niet direct iets voor achter de copperjet. Voor Alice comfort met telefoon is de livebox niet geschikt.
Verstandig is het om de copperjet te gebruiken voor modem en telefoon en achter de copperjet een WLAN switch voor je netwerk. Volgens de gebruikers hier zijn er veel die met een Sitecom Wlan of linksys werken. Dat is tegelijk een redelijk goedkope oplossing.

gr

Bruno

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Sagem F@st 3202 / Livebox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Goedenavond bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief