obey-robots.txt
20 Juli 2018, 19:56
Navigatie
Onderwerp bekijken
Klacht over Alice? Post hier je Alice klacht over b.v. een storing met internet, telefonie of je modem. Grof taalgebruik is echter niet toegestaan!
 Onderwerp afdrukken

Debiteuren crediteuren

Jyje
Per 1 oktober 2008 mijn contract bij Alice opgezegd wegens verhuizing naar het buitenland en tot op heden nog steeds in de clinch met Alice…….

Na een reeks aanmaningen, dreigementen dat ik zal worden afgesloten (ook al was ik dat al sinds oktober 2008), dreigementen met een incassobureau en door klantenservice personeel behandeld te zijn als een wanbetaler (ik moet erbij zeggen dat ik ook hele prettige medewerkers heb getroffen die me goed hebben geholpen), omdat Alice haar administratie niet op orde had en abusievelijk 75 euro voor het niet retourneren van de modem in rekening bracht, hebben ze inmiddels eindelijk hun administratie op orde en heb ik een correcte factuur ontvangen betreffende de ca. 45 euro die ik nog van Alice tegoed heb.

Echter sindsdien is het akelig stil en heb ik het bedrag na bijna twee maanden nog steeds niet op mijn rekening ontvangen (de mededeling ‘Dit bedrag zal onder aftrek van eventuele openstaande facturen zo spoedig mogelijk op uw rekening worden bijgeschreven’ is voor meerdere interpretaties vatbaar). Dus toch maar weer eens een email gestuurd verwijzend naar hun factuur en de simpele vraag ‘Graag zou ik van u vernemen wanneer ik dit bedrag op mijn rekening kan verwachten’, waarop ik het volgende standaard antwoord ontving:
Bedankt voor uw e-mail. Uw vraag betreft uw factuur.

Voor specifieke vragen over uw factuur raden we u aan om telefonisch contact op te nemen met onze klantenservice. Een van onze medewerkers kan dan samen met u uw factuur doorlopen en controleren op eventuele fouten. Helaas is het niet mogelijk om dit via e-mail te doen in verband met privacy overwegingen. Onze excuses voor het ongemak.

Op basis van mijn ervaringen ben ik daarom nu tot de volgende conclusie gekomen:
- de klantenservice email van Alice wordt beantwoord door een computer
- Alice probeert geld uit vertrekkende klanten de kloppen door ze 75 euro in rekening te brengen voor het niet retourneren van een modem (in mijn geval kon de klantenservice gewoon in het systeem terugvinden dat de modem wel geretourneerd was). Sommige voormalige klanten zullen dit niet eens in de gaten hebben, dus dan is het makkelijk verdiend en voor diegenen die wel actie ondernemen wordt het alsnog terugverdiend door het geld dat ze kwijt zijn aan het bellen van de klantenservice
- Als de zaken eenmaal zijn rechtgezet en Alice nog geld tegoed heeft aan een voormalige klant wordt het geld in eerste instantie niet overgemaakt zodat de klant wederom geld moet spenderen aan de klantenservice aangezien de klantenservice (computer) achter de email op simpele vragen over betalingen geen antwoord geeft.

Iemand vergelijkbare ervaringen met het opzeggen?

Lange tijd heb ik Alice het voordeel van de twijfel gegeven, maar inmiddels zou ik iedereen die dit leest van harte willen aanbevelen NOOIT klant bij Alice te worden, want je komt nooit meer van ze af en ondanks hun goedkope internettarieven lijken ze hun eigen strategieen te hebben om op een andere manier geld uit je te kloppen….

BMP
Jyje,

Je hebt PB

neem even contact op met iemand van alice webcare,

Verwijs even naar dit topic en zet ook alle dingen even netjes op een rij.

Dan moet het goed komen,

Succes

BMP
Gewijzigd door BMP op 04 november 2009, 20:52
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

Jyje
We zijn weer terug bij af..... Na inmiddels nog steeds niets van Alice op mijn rekening te hebben ontvangen toch maar weer eens met de helpdesk gaan bellen. En wat blijkt?? Dat de overboeking is stopgezet omdat ik mijn modem niet geretourneerd zou hebben!! alhoewel ik dacht dat we het er inmiddels met pakketnummer van aangetekend versturen over eens waren dat ik het wel verstuurd heb. Maar weer afwachten dus....

Emiel
Jyje schreef:
We zijn weer terug bij af..... Na inmiddels nog steeds niets van Alice op mijn rekening te hebben ontvangen toch maar weer eens met de helpdesk gaan bellen. En wat blijkt?? Dat de overboeking is stopgezet omdat ik mijn modem niet geretourneerd zou hebben!! alhoewel ik dacht dat we het er inmiddels met pakketnummer van aangetekend versturen over eens waren dat ik het wel verstuurd heb. Maar weer afwachten dus....

Ach de administratie loopt gewoon achter.
Gebeurt wel vaker bij alice.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Debiteuren crediteuren', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Goedenavond bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief