obey-robots.txt
18 Augustus 2017, 03:01
Navigatie
Onderwerp bekijken
Dit is het enige onderdeel waar Alice Officals moderator rechten hebben. Post u in dit gedeelte dan is uw ip adres zichtbaar voor het Webcare team van Alice. In alle overige onderdelen is uw ip adres niet zichtbaar voor het Webcare team van Alice!
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

waarom geen service id?

Colin
dag allemaal,

ik ga binnenkort overstappen naar een andere provider. Tijdens het bestelling van de nieuwe aansluiting vroeg de nieuwe ISP naar de service id van mijn huidige aansluiting.

ik heb eerst gemaild (verspilling van tijd), daarna twee verschillende keer gebeld met Alice support met het verzoek om de service id van mijn verbindingen op te zoeken.

Alice support weet niks van de service id; ze doen alsof ze nooit van gehoord hebben, terwijl het blijkt toch een standaard vraag bij het overstappen.

Mijn nieuwe ISP zegt dat zonder een service id, het wordt niet een overname en er zit aanzienlijk kosten bij:

Omdat u geen service id krijgt van alice wordt de
aanvraag voor internet anders dan een overname. Het wordt dan een kaal koper
verbinding. De kosten daarvoor zijn eenmalig 125 euro.

Weet iemand waarom Alice niet wil of niet kan de service id van een aansluiting doorgegeven?

Alvast bedankt.
Gewijzigd door Colin op 13 november 2009, 12:51

MisterSenseo
Het enige wat ik ervan weet dat je expliciet om een TELCO/TELCO migratie moet verzoeken.
Alice moet de lijn beschikbaar houden voor overname,en je mag zeker niet veroordeeld worden tot die betaling...........
Dit zou betekenen dat de afsluitkosten van Alice die NUL zijn,dat die dus 125 euro zouden zijn,kan nooit de bedoeling zijn.
Vraag dus om een TELCO/TELCO migratie en dan moet alles goedkomen,Alice ( en iedere andere ISP) is dit verplicht te doen.

Ik hoop dat ik je hiermee geholpen heb en ik hoop dat de Webcare-jongens meelezen...Pfft

Succes,MisterSenseo
Met vriendelijke groet,MisterSenseo

Verbeter de wereld,begin bij jezelf.........ik ben begonnen!!!
Leef elke dag of het je laatste is,ooit krijg je gelijk.
Wie een kuil graaft voor een ander is degene die het eerste moe is.......

bruno001
Colin,

Zoek even met google en je vindt de reden van deze procedure:
http://www.tweaknews.nl/dsl/docs/Telco-Telco_Example_End-user_Agreement_Wilsverklaring.pdf

succes

Bruno

Colin
bedankt allemaal voor jullie reacties. Binnen een paar uurtjes heb ik PM ontvangen van Ferry@Alice waarin hij zei dat hij het service ID voor mij kon opzoeken. Ik heb hem teruggeschreven na 17 uur, dus ik verwacht van hem te horen pas maandag weer.

Colin
dag allemaal,

Eerst wil ik Ferry nogmaals bedanken. Op de valreep heeft-ie opgezocht en doorgegeven mijn Service ID. Daardoor hoefde ik niet de €125 moeten betalen voor een nieuwe aansluiting. Ik ben inmiddels overgestapt naar mijn nieuwe ISP.

Nu nog even een opsomming van mijn ervaring met twee jaar Alice.

Positief: altijd een snel verbinding, ~13Mb/s, wat op ~1150m van de centrale zeer redelijk is. Ook betrouwbaar, er waren maar enkele keren dat-ie s' nachts uit de lucht viel voor een paar uren. Ik heb verder ook niet gebruikt maakt van de alice servers (open dns, eigen mailservers geregeld). De Copperjet had wel z'n beperkingen (dat halfgare ZIPB), maar ik heb eenvoudig hacks bedacht om ze om te zeilen (ook hier geplaatst). Telefonie werkt prima, maar nooit veel gebruik van gemaakt. Ik vond het ook erg goed ze ons vaste IP-nummer's toewees in de zomer van 2008, geen gezeur meer met dyndns. Voor €29/maand vind ik de prijs nog steeds competitief.

Negatief: support. Ik kan het nauwelijks geloven dat anno 2009 een Internet bedrijf geen support wil verlenen via email. Laatste 14 jaar heb ik ervaring met de volgende ISP's hier in NL: vanaf 1995 NLnet, daarna Chello, dan Demon, Orange, Alice, en nu mijn huidige. De support van NLnet was echt uitstekend, heel vakkundig mensen hadden ze daar. Goed, met inbel tikken, het was ook een stuk duurder in die tijd, nu zijn de marges misschien lager. Demon deed het ook goed, een mijn eerst indruk van de huidige is ook positief. Je stuur een mail, je krijgt een degelijk antwoord.

Bij Alice heb ik heb zeer weinig keren support nodig. Maar die paar keer vond ik het echt waardeloos, de slechtste die ik heb tot nu toe meegemaakt. Voor alle duidelijkheid: ik heb het niet over de support medewerkers zelf, die hun best doen onder de omstandigheden, maar de support beleid van Alice

Bijvoorbeeld, uit de archieven hier: IP-nummer geblokkeerd door MAPS DUL van TrendMicro

Dit was een tamelijk obscuur onderwerp, waarmee ook heel weinig gebruikers te maken zullen hebben. Zoals beschreven, ik stuur een vraagje over de MAPS listing van mijn IP nummer via email, krijg ik een sjabloontekst terug over hoe ik Outlook e.d. moet instellen, die opgesteld had kunnen geworden door een perl-script (misschien was dat ook zo). Ik vond het echt een belediging. En dan ook altijd een verwijs naar de telefoon support, ad €0,15/m. Nee, ik had geen zin om te bellen over die MAPS vraagje. Je weet gewoon dat je de telefoon support medewerkers hiermee niet moet lastig vallen.

De MAPS listing was geen ramp, ik kon er wel meeleven, maar ik vond dat een ISP die geen support via email wil verlenen was onacceptabel, en besloot ook om over te stappen.

Eind oktober was het zo ver. Maar dan begon de ellende om de Service ID te krijgen.

Eerst gemaild. Verspilling van tijd. Daarna drie keer gebeld. Alle drie support medewerkers wisten er niks van, moesten elke keer mij in de wachtlijst zetten om het na te vragen. Altijd weer dezelfde antwoord: we weten er niks van. Ik zei: jullie moeten het wel hebben. De ene keer: sorry, mijnheer, ik kan wel een nummer voor u verzinnen, maar daar heeft u niks aan. Andere keer: geen flauw idee. maar moet wel lukken gewoon met NAW gegevens.

Ik schreef dit aan de support van mijn toekomstige ISP. Ze schreef me terug:

Dat is inderdaad vreemd dat ze zeggen dat ze niet weten wat u bedoelt.
Vooral omdat hun best weten wat het service nummer is.

In een PM, Ferry me schreef dat ik had misschien een nieuwe medewerker getroffen. Maar het is wel maar liefst drie keer gebeurt. Ik weet niet hoe support werkt, maar ik neem aan de er soort kennisbank is van FAQ's en zovoort. Je tik iets in, je krijg antwoord. Waarom staat service ID niet in hun systeem?

Om af te sluiten, omdat ik mij bijna een maand heeft gekost om mijn Service ID te krijgen, kon ik het niet op tijd doorgeven, ik heb net een week zonder Internet gezeten, wat voor mij veel ellende verzorgde. Ik werk deeltijd (deels thuis) op een engelstalige website van de overheid, en het was best lastig om mijn werk te doen. Ik heb moeten uitwijken naar de beep en cafés met WiFi hier in de buurt.

Maar goed, ik heb het overleefde. Maar het was helemaal niet nodig. Als Alice goed support had willen verlenen, gratis, via email, i.p.v. slecht via de telefoon, was het niet gebeurd.

Een stelling: wat betreft support Alice is totaal niet duidelijk. Men zegt het niet maar het wordt gauw wel duidelijk: voor onze (slecht) support moet je wel dokken (15c/m). Ik kan het verder niet verklaren dan een soort bekrompen kruideniersmentaliteit.

Wel goed, hier is een gegeven voor de beancounters bij Alice: gedurende laatste twee jaren hebben jullie hooguit zes euro in telefoontikken van mij verdient. Ik betaal nu €39/maand bij mijn huidige ISP ipv €29/maand bij Alice (verbinding is verder min of meer dezelfde). Ik heb dus 10 euro per maand over voor goed (email) support. Om over na denken, nietwaar?

-Colin

PS Het spijt me dat ik Alice webcare hier niet eerder ontdekt, anders zat waarschijnlijk ik nog bij Alice. Als ik Alice was, zou ik alle support vragen eerst hier sturen, om eerst hier ze proberen antwoorden... zo kunnen de gebruikers hier elkaar ondersteunen en zo bouw je daarmee ook een waardevolle kennisbank op.

PPS Ook wil ik bedanken de mensen hier, die dragen bij aan een prima forum. Succes en sterkte!
Gewijzigd door Colin op 30 november 2009, 14:49

MisterSenseo
Heel mooi en correct verwoord,en heel veel succes en plezier bij je nieuwe ISP.

MisterSenseo

Colin
PPS Op 27 november de modem teruggestuurd, volgens TNT pakket ook afgeleverd. Vandaag een "herinnering" van Alice gekregen dat de modem nog opgestuurd moet worden, anders wordt €75 berekent. Zo gaat het maar door.

MisterSenseo
Je hebt een verzendbewijs,maak je geen zorgen.
Zodra ze die €75,- gaan incasseren,direct storneren,je bank bellen en het rekeningnummer van Alice laten blokkeren voor incasso en het verzendbewijs inscannen en mailen.
Als daar reactie op komt in de vorm van brief met dreigementen,beantwoorden door kopie van je verzendbewijs opsturen naar Alice.
Geen mailtjes sturen waarin je uitlegt hoe het verhaal in elkaar steekt,vergeefse moeite,wordt niet naar gekeken,niet bellen want dat willen ze juist.
Wat er ook gebeurt laat je niet gek maken,blijf kalm,al zetten ze je voor de rechter,je blijft in je gelijk staan,er is geen rechter ter wereld die een gestempeld niet serieus neemt.

MisterSenseo

Emiel
MisterSenseo schreef:
Je hebt een verzendbewijs,maak je geen zorgen.
Zodra ze die €75,- gaan incasseren,direct storneren,je bank bellen en het rekeningnummer van Alice laten blokkeren voor incasso en het verzendbewijs inscannen en mailen.
Als daar reactie op komt in de vorm van brief met dreigementen,beantwoorden door kopie van je verzendbewijs opsturen naar Alice.
Geen mailtjes sturen waarin je uitlegt hoe het verhaal in elkaar steekt,vergeefse moeite,wordt niet naar gekeken,niet bellen want dat willen ze juist.
Wat er ook gebeurt laat je niet gek maken,blijf kalm,al zetten ze je voor de rechter,je blijft in je gelijk staan,er is geen rechter ter wereld die een gestempeld niet serieus neemt.

MisterSenseo

wat ben ik blij dat ik de doos netbinnenheb XD

MisterSenseo
@Emiel:

Die doos is niet het probleem,de meesten krijgen die wel binnen,maar het op schrift aankomen bij Alice is vaak het probleem hahaha.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'waarom geen service id?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Geen internet & telefonie! Storing 1 21 mei 2013, 12:03
Geen verbinding te krijgen met copperjet Hardware instellingen 10 04 maart 2013, 16:11
Geen internet door fout automatische incasso Helpdesk 3 17 juli 2012, 12:54
Geen Internet verbinding Algemeen 4 23 april 2012, 13:59
geen telefoon verbinding met router Storing 1 21 april 2012, 22:40
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief