obey-robots.txt
23 November 2017, 04:33
Navigatie
Onderwerp bekijken
Klacht over Alice? Post hier je Alice klacht over b.v. een storing met internet, telefonie of je modem. Grof taalgebruik is echter niet toegestaan!
 Onderwerp afdrukken

officiele brief.

Emiel
nou vandaag ziek thuis dus maar thuiswerken volgens de schoolplanners.
In het begin loopt het internet wel aardig.
Maar na 2 minuten duren zelfs m,n hyves openen 10 minuten.
volgens mijn vader is alice erg goedkoop en dus goed.
dus heb ik mijn goede vriendin die advocate is gevraagt wat ik hieraan kan doen aangezien ik ook van deze lijn gebruik.
Dus nu een officiele brief in m,n eigen brievenbus gegooit geadreseert aan mijn vader.
Kan zelf ook wel weer de hd gaan bellen maar dat kost wel zoveel geld met de mobiel.
hierbij ook even de resultaten.
644954589

ga wel weer bij oma zitten.
die heeft constand minimaal 10mb internet.
ook al werkt de nummerweergaven niet.
alles beter dan dit.

Emiel

Ferry_Alicewebcare
Beste Emiel,

Gezien je screenshot gaat er iets niet goed. Een ping van 463 Ms is veel te hoog!
Zou jij het klantnummer kunnen mailen naar ferry@nl.alice.nl?
Dan kan ik even kijken wat er aan de hand is.

Kan jij mij in de mail ook vertellen hoe de binnenhuis installatie in elkaar zit? (Van aansluitpunt KPN naar computer.)
Alvast bedankt!

Ferry_Alicewebcare
Deze storing is nu opgelost.

Na het herinrichten van de binnenhuis installatie, werd de snelheid een stuk sneller.
De speedtest.net test gaf als resultaat 14,04 Mbit/s down en 0,83 Mbit/s up.
Bij deze meting is alles rechtstreeks aangesloten. (Laptop/pc op modem en modem rechtstreeks op het aansluitpunt (ISRA))

De binnenhuis installatie is erg belangerijk. Een combinatie van slechte/lange bekabeling kan een boosdoener zijn.
Routers etc. (alle soorten verlengingen) kunnen de meting beinvloeden.

Tip: test voordat je de klantenservice belt altijd eerst even een pc/laptop, rechtstreeks met de meegeleverde crosskabel op het modem.
De pc/laptop start je op in veilige modus met netwerk mogelijkheden. Het modem sluit je zonder splitters aan op het aansluitpunt van de KPN. (ISRA)
Als je dan een speedtest uitvoert en het resultaat is nog steeds niet wat het zou moeten zijn, dan kan je bellen met de klantenservice.

Emiel, ik wens je veel plezier met een nu goed werkende Alice verbinding!

Emiel
Ferry_Alicewebcare schreef:
Deze storing is nu opgelost.

Na het herinrichten van de binnenhuis installatie, werd de snelheid een stuk sneller.
De speedtest.net test gaf als resultaat 14,04 Mbit/s down en 0,83 Mbit/s up.
Bij deze meting is alles rechtstreeks aangesloten. (Laptop/pc op modem en modem rechtstreeks op het aansluitpunt (ISRA))

De binnenhuis installatie is erg belangerijk. Een combinatie van slechte/lange bekabeling kan een boosdoener zijn.
Routers etc. (alle soorten verlengingen) kunnen de meting beinvloeden.

Tip: test voordat je de klantenservice belt altijd eerst even een pc/laptop, rechtstreeks met de meegeleverde crosskabel op het modem.
De pc/laptop start je op in veilige modus met netwerk mogelijkheden. Het modem sluit je zonder splitters aan op het aansluitpunt van de KPN. (ISRA)
Als je dan een speedtest uitvoert en het resultaat is nog steeds niet wat het zou moeten zijn, dan kan je bellen met de klantenservice.

Emiel, ik wens je veel plezier met een nu goed werkende Alice verbinding!

Nou het is helemaal gelukt Wink
Maar dankje wel voor je hulp.
Er zouden meer mensen op de hd moeten zitten zoals jij.
Bedankt.
Emiel

MisterSenseo
Ook hier geldt: het gaat zoveel beter en makkelijker met rationeel denken en praten.

Alice_Webcareteam,communiceer dit door aan alle medewerkers,qua prijs/kwaliteitsverhouding al nummer 1,laat het geheel op 1 komen !
Met vriendelijke groet,MisterSenseo

Verbeter de wereld,begin bij jezelf.........ik ben begonnen!!!
Leef elke dag of het je laatste is,ooit krijg je gelijk.
Wie een kuil graaft voor een ander is degene die het eerste moe is.......

Emiel
Nou.
Nu helemaal geen of sloom internet.
Have a Bad day Sad
Gelukkig heeft oma lijbrandt en dus wel internet Grin
Maar toch jammer dat het zo moet.
we w8ten wel weer op een oplossing.

MisterSenseo
Emiel,ga maar klagen bij KPN,want volgens mij zit er iets erg fout in de centrale,en heeft het hele verhaal niets met Alice te maken.
In een drukbevolkt gebied zitten er 10000 aansluitingen op een centrale aangesloten,dus er zijn 10000 fouten mogelijk.

MisterSenseo
Met vriendelijke groet,MisterSenseo

Verbeter de wereld,begin bij jezelf.........ik ben begonnen!!!
Leef elke dag of het je laatste is,ooit krijg je gelijk.
Wie een kuil graaft voor een ander is degene die het eerste moe is.......

Emiel
MisterSenseo schreef:
Emiel,ga maar klagen bij KPN,want volgens mij zit er iets erg fout in de centrale,en heeft het hele verhaal niets met Alice te maken.
In een drukbevolkt gebied zitten er 10000 aansluitingen op een centrale aangesloten,dus er zijn 10000 fouten mogelijk.

MisterSenseo

Gaat Alice maar lekker doen.
Hun zijn zo lekker duidelijk.

Anoniempje
Inderdaad, het is de taak van alice, je kan namelijk niet bij KPN service krijgen als je geen klant bent. Alice is de internet provider, die moet dus internet aanbieden, als ze dat niet doen, moeten ze het fixen. Als het probleem in de wijkcentrale is, dient de alice technische dienst een KPN monteur aan te sturen die dan vervolgens in de wijkcentrale het probleem oplost.
Gewijzigd door Anoniempje op 15 december 2009, 23:42

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'officiele brief.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief