obey-robots.txt
25 Juli 2017, 00:37
Navigatie
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Email ophaal problemen

nl1sms
Ik heb de laatste weken regelmatig dat ik mijn email niet kan ophalen.

Ik krijg dan een error melding dat het aan de provider ligt. Het is ontstaan sinds die eerdere melding dat het email ophalen er compleet uit lag gedurende een weekend. Sindsdien heb ik af en toe dat mijn outlook dus geen email kan ophalen.

Nu probeer ik het ook via de alice lounge en zelfs dan kom ik er niet in. Ben ik de enige en kan alice hier wat aan doen ?

Gegroet....

Emiel
nl1sms schreef:
Ik heb de laatste weken regelmatig dat ik mijn email niet kan ophalen.

Ik krijg dan een error melding dat het aan de provider ligt. Het is ontstaan sinds die eerdere melding dat het email ophalen er compleet uit lag gedurende een weekend. Sindsdien heb ik af en toe dat mijn outlook dus geen email kan ophalen.

Nu probeer ik het ook via de alice lounge en zelfs dan kom ik er niet in. Ben ik de enige en kan alice hier wat aan doen ?

Gegroet....

Jhaa, klopt
Mijn ouders hebben daar ook weleens last van gehad.
Waarschijnlijk moet de lounge gereset worden ?
Ik zou even dit berichtje plaatsen in Alice Webcare.
Dan kan ferry of een ander vast iets voor je betekenen.
Emiel
Gewijzigd door Emiel op 15 december 2009, 13:01

nl1sms
Ik had de helpdesk een email gestuurd en na een dag (want ze hebben het nog steeds drukker dan normaal? pfff) kreeg ik antwoord dat ik moest bellen met de helpdesk.

beetje jammer hoor. vind dat ze zo en zo snel en vaak zeggen van bel de helpdesk maar terwijl het makkelijk via de email kan.

Ik heb dus ook terug geschreven dat de alice lounge soms niet bereikbaar is voor email en dat dit makkelijk via emails op te lossen valt en dat ik niet van plan ben om te bellen.

Ik ben redelijk tevreden over alice maar dit stukje vind ik echt slecht...

bruno001
Je kunt een dergelijk probleem ook hier in het forum plaatsen en hulp van Webcare vragen.
De helpdesk is door Alice ingehuurd en werkt voor Alice maar krijgt zijn inkomsten uit het 0900 nummer, dus een Email beantwoorden levert geen geld op. De echte Alice medewerkers zitten op het forum in Webcare.
Natuurlijk zou het prettig zijn dan mensen met kennis in dienst van Alice de HD bemannen, maar je praat over een budgetprovider, dus ergens moet dat budget ook vandaan komen.
Kijk eens bij andere forumgebruikers telfort en UPC, boven in de balk, en klachten/commentaar.
Vergelijk Telfort en UPC met Alice en je ziet de overeenkomsten en verschillen.
Telfort verkoopt 20 Mb en zelfs waar iedereen die max 20 krijgt, zitten er genoeg om 12 - 14 Mb vanwege de afstand, Telfort beslist daar om gewoon te knijpen op 8 Mb omdat ze de centrale niet upgraden, je betaald daar iets meer en je krijgt minder. Telefoon Voip kun je zelf nemen als je Alice easy hebt, maar bij Telfort is Voip de standaard en niet VoDSL zoals bij Alice, met een doorsnee betere toonkwaliteit.
UPC biedt ook van alles voor weinig maar een storing kan gewoon een paar weken duren.

Als je echt wilt genieten van Alice, neem dan een Gmail of een GMX account voor je mail, zowel Webbased als IMAP is mogelijk, dan ben je van het inlogprobleem af. Mijn Alice mail account heeft in 12 maanden nog geen enkele storing gehad en mijn verbinding is praktisch 12 maanden online met mijn eigen server, dus misschien heb je een probleem door een paar toevallige afwijkingen in programmatuur.
Persoonlijk bij ik niet happy met hotmail vanwege de enorme hoeveelheid spam die daar doorslipt.
Ben je niet tevreden of denk je dat het anders moet, gooi het in het forum en kijk naar de reacties.

gr

Bruno
Laat je niet opfokken door zwartkijkers, maar probeer het positief op te lossen, dat is veel beter voor je gezondheid.

nl1sms
het valt mij gewoon op dat de paar keer dat ik alice een email heb gestuurd ik steevast het antwoord krijg van we kunnen het niet oplossen bel de HD maar... daar wordt ik een beetje moe van. ik snap best dat het een budget provider is maar ze zouden wel wat betere support via email kunnen geven. Ik heb dit bij telfort/tiscali/planet nog nooit meegemaakt zo hoor Sad

MisterSenseo
Iedereen heeft hetzelfde meegemaakt bij de andere ISP's en het verhaal is simpel,of je er nou moe van wordt of niet,Alice geeft geen emailsupport,al ga je op je kop staan.

Dus hou je bloeddruk in de gaten en denk om je hart,bel de HD en leg je verhaal uit anders wordt je probleem nooit opgelost.

Groet,MisterSenseo
Met vriendelijke groet,MisterSenseo

Verbeter de wereld,begin bij jezelf.........ik ben begonnen!!!
Leef elke dag of het je laatste is,ooit krijg je gelijk.
Wie een kuil graaft voor een ander is degene die het eerste moe is.......

nl1sms
MisterSenseo schreef:
Alice geeft geen emailsupport,al ga je op je kop staan.

Wat is dit nou weer voor onzin? waarom hebben ze anders een email adres ? dat is er toch voor om problemen kenbaar te maken en op te lossen ??? Dat deden mijn vorige providers in ieder geval wel.

Ik heb Ferry een mailtje gestuurd. mischien kan hij iets betekenen... het probleem ligt niet bij mij maar bij de alice email server. Die ligt er gewoon om de zoveel tijd uit....

Ferry_Alicewebcare
Het komt voor dat een klant in een keer geen e-mail kan sturen. Er wordt dan een foutmelding gegenereerd met foutcode. (In outlook.) Echter hoeft dit niet perse aan de server te liggen. Stel: de verbinding is instabiel en op het moment van verzenden ligt de verbinding eruit, dan lijkt het erop dat de server niet bereikt kan worden. Dit dien je dan inderdaad te melden bij jouw provider, maar het hoeft niet perse aan de e-mail server te liggen. Het is dan uiteraard aan de provider om uit te zoeken waar deze fout vandaan komt. Ik heb nl1sms gevraagd een mail naar mij te sturen met de foutcode zodat ik even kan kijken waar het aan ligt. Zodra ik hier meer info over heb, zal ik het hier posten.

nl1sms
Nou vandaag was het weer zover. dit krijg ik dan te zien:

1262165217-270

Ik heb ferry al gemaild.....

Emiel
nl1sms schreef:
Nou vandaag was het weer zover. dit krijg ik dan te zien:

1262165217-270

Ik heb ferry al gemaild.....

Gisteravond was het wel erg traag met ophalen ja.
Maargoed..
Ferry weet wel een oplossing denk ik Wink

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Email ophaal problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
email uit werkt niet meer op twee lokaties SMTP, POP3, NNTP etc... 2 09 februari 2015, 23:33
Geen geldige ip config na ophalen email Instellingen 4 26 februari 2012, 11:40
Storing email Storing 5 15 november 2011, 11:06
Weer email storing en weer geen melding op de site?? Storing 8 30 augustus 2011, 00:32
Mail problemen Algemeen 1 14 juli 2011, 21:11
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief