obey-robots.txt
21 September 2017, 18:00
Navigatie
Onderwerp bekijken
WiFi, draadloos internetten
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

wireless Alice

Hazz
Op dit moment gebruik ik een wireless speedtouch 570 voor mijn planet adsl. Verder een basis abo bij Kpn voor bellen. Dit werkt perfect.
Nu wil ik overstappen naar Alice, dus incl. bellen. Heeft iemand ervaring met het blijven gebruiken van de speedtouch incl. splitter, of is de enige wireless optie het gebruik van Alice-modem en aanschaf wireless router?

Grtz

Hazz

summerfield
Je kunt alleen het modem/router van alice (voorgeconfigureerde Copperjet) gebruiken om de inkomende ADSL lijn op aan te sluiten. Vervolgens moet je je draadloze router aansluiten met een UTP kabel tussen de ethernetpoort op het modem en een LAN-poort op de wireless router. Van deze router kun je beter de DHCP-optie uit zetten. Het werkt dan als Access point terwijl de Copperjet je IP-adressen uitdeelt voor het LAN.

rrozema
Je moet geen wireless router kopen, maar een wireless access point. Dat levert een hoop minder instellingen op omdat het op deze manier gebruiken van een wireless router, oneigenlijk gebruik is. M.a.w. hij is hier niet voor bedoeld, dus de kans bestaat dat het niet werkt.

Mogelijk moet je ook een switch kopen, zodat je naast het access point ook nog pc's bedraad kunt aansluiten op de copperjet (= het modem van Alice).

summerfield
Als je geen wireless router hebt volstaat een (wireless) access point. Maar als je al een wireless router hebt is die goed te gebruiken, als je tenminste de DHCP optie maar uitzet.

Ik kan het weten, want bij mij draait het zo al een hele tijd zonder problemen.
Gewijzigd door summerfield op 22 september 2007, 20:14

Hazz
Bedankt zover voor de antwoorden.
Ga dan toch maar voor Alice, met jullie hulp moet het wel lukken.
Het is dus: óf een aanschaf van een wireless access point ( € 50,-?)
óf van mijn wireless speedtouch 570 alleen de wireless router mogelijkheden gebruiken?

Grtz

Hazz

rrozema
Correct. Als je al een wireless router hebt liggen, dan lekker die gebruiken. Maar als je nog moet gaan aanschaffen, koop dan een access point.

GrrRon
Moet je ook een crossed utp kabel gebruiken tussen de Alicebox en de wireless router of kan je ook een gewone utp kabel gebruiken?

marcelnl1
of gewoon een linksys wag200g kopen en de alice modem in de kast gooien Smile zit een modem ingebouwd en is ook nog eens sneller.

Gman
marcelnl1 schreef:
of gewoon een linksys wag200g kopen en de alice modem in de kast gooien Smile zit een modem ingebouwd en is ook nog eens sneller.

Zou ik niet doen, die linksys heeft geen VODSL, dus weg "gratis Alice telefonie"

Dreamer
Heeft iemand toevallig ook een beschrijving hoe een dergelijke configuratie ongeveer werkt?
Ik ben ook aan het overwegen om over te stappen op Alice en heb op dit moment ook wel een wireless router van mijn huidige ADSL verbinding (eventueel wil ik ook wel een accesspoint kopen), maar ik wil wel graag van te voren weten hoeveel werk het is om e.e.a. aan te sluiten!

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'wireless Alice', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Storing Alice Storing 4 06 december 2012, 21:02
Opzeggen alice Webcare Alice 5 03 december 2012, 12:46
Sitecom Wireless modem router N300, krijg het niet aan de praat. Alice met eigen modem 2 16 juli 2012, 10:27
Zijn hier nog Alice-helpdeskmedewerkers? Webcare Alice 16 12 juni 2012, 23:50
pilmo versus alice versus tele2 Algemeen 1 28 april 2012, 16:12
Goedenavond bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief