obey-robots.txt
20 September 2017, 16:44
Navigatie
Onderwerp bekijken
Dit is het enige onderdeel waar Alice Officals moderator rechten hebben. Post u in dit gedeelte dan is uw ip adres zichtbaar voor het Webcare team van Alice. In alle overige onderdelen is uw ip adres niet zichtbaar voor het Webcare team van Alice!
 Onderwerp afdrukken

na 1 jaar toch aan de bel getrokken

het-mannet
Na nu 1 jaar lid te zijn van alice easy, en maandelijks mijn snelheid in de gaten gehouden toch maar eens aan de bel getrokken
ik kwam volgens verschillende snelheidstesten niet verder dan 5 mbit , na de instellingen te hebben veranderd door info op deze site kwam ik op 7 mbit , echter vond ik dit niet genoeg vandaar aan de bel getrokken hier nu eerst maar ff de info die nodig is..

ADSL is beschikbaar +
Beschikbare snelheden
2-8Mb/512Kb - Beschikbaar
4Mb/1Mb - Beschikbaar
2Mb/512Kb - Beschikbaar
1Mb/512Kb - Beschikbaar
512Kb/512Kb - Beschikbaar
512Kb/256Kb - Beschikbaar
256Kb/256Kb - Beschikbaar
128Kb/128Kb - Beschikbaar

Voice over DSL is beschikbaar
ADSL2+ is beschikbaar +
Beschikbare snelheden
16-24Mb/1Mb - Beschikbaar
16Mb/1Mb - Beschikbaar
12Mb/1Mb - Beschikbaar
10Mb/1Mb - Beschikbaar
8Mb/1Mb - Beschikbaar
4Mb/1Mb - Beschikbaar
2Mb/512Kb - Beschikbaar
1Mb/512Kb - Beschikbaar

SDSL is beschikbaar +
Beschikbare snelheden
2.3Mb/2.3Mb - Beschikbaar
2Mb/2Mb - Beschikbaar
1.5Mb/1.5Mb - Beschikbaar
1Mb/1Mb - Beschikbaar

SDSL bundeling is beschikbaar

Centrale: Hrv-C
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 920 meter

Nou dus meerdere malen contact gehad , volgens alice is de lijn nagemeten en zou de afstand tot de centrale 1900 meter zin Shock inplaats van de 900 meter die gemeten is door bbnet .. mm wie zou nu gelijk hebben Pfft lol

Ook had ik een stabiele snelheid/lijn die rond de 7 mbit zat alleen nu omdat ze de lijn gemeten hebben hebben ze maar ff voor het gemak de lijn geknepen tot 4mbit ....(lekker dan), ik heb weer contact gehad en ik weer terug word gezet naar de 7 die ik al had. maar dan vind ik het nog vreemd waarom ik niet de 15/16 aan tik

ja , ik heb alles al geprobeerd of al gedaan

aarderpaar
instellingen
afstand tot isra
andere modem die was nog langzamer..voordat de lijn werd terug gezet
overbodige troep er tussen uit gehaalt
ik bel niet over de zelfde lijn, alleen internet dus
Snelheid is getest zonder extra programma's die via internet werken
en test is ook uitgevoerd net nadat alles was gereset
Gewijzigd door het-mannet op 16 december 2009, 11:25

Emiel
het-mannet schreef:
Na nu 1 jaar lid te zijn van alice easy, en maandelijks mijn snelheid in de gaten gehouden toch maar eens aan de bel getrokken
ik kwam volgens verschillende snelheidstesten niet verder dan 5 mbit , na de instellingen te hebben veranderd door info op deze site kwam ik op 7 mbit , echter vond ik dit niet genoeg vandaar aan de bel getrokken hier nu eerst maar ff de info die nodig is..

ADSL is beschikbaar +
Beschikbare snelheden
2-8Mb/512Kb - Beschikbaar
4Mb/1Mb - Beschikbaar
2Mb/512Kb - Beschikbaar
1Mb/512Kb - Beschikbaar

Voice over DSL is beschikbaar
ADSL2+ is beschikbaar +
Beschikbare snelheden
16-24Mb/1Mb - Beschikbaar
16Mb/1Mb - Beschikbaar
12Mb/1Mb - Beschikbaar
10Mb/1Mb - Beschikbaar
8Mb/1Mb - Beschikbaar
4Mb/1Mb - Beschikbaar
2Mb/512Kb - Beschikbaar
1Mb/512Kb - Beschikbaar

SDSL is beschikbaar +
Beschikbare snelheden
2.3Mb/2.3Mb - Beschikbaar
2Mb/2Mb - Beschikbaar
1.5Mb/1.5Mb - Beschikbaar
1Mb/1Mb - Beschikbaar

SDSL bundeling is beschikbaar

Centrale: Hrv-C
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 920 meter

Nou dus meerdere malen contact gehad , volgens alice is de lijn nagemeten en zou de afstand tot de centrale 1900 meter zin Shock inplaats van de 900 meter die gemeten is door bbnet .. mm wie zou nu gelijk hebben Pfft lol

Ook had ik een stabiele snelheid/lijn die rond de 7 mbit zat alleen nu omdat ze de lijn gemeten hebben hebben ze maar ff voor het gemak de lijn geknepen tot 4mbit ....(lekker dan), ik heb weer contact gehad en ik weer terug word gezet naar de 7 die ik al had. maar dan vind ik het nog vreemd waarom ik niet de 15/16 aan tik

ja , ik heb alles al geprobeerd of al gedaan

aarderpaar
instellingen
afstand tot isra
andere modem die was nog langzamer..voordat de lijn werd terug gezet
overbodige troep er tussen uit gehaalt
ik bel niet over de zelfde lijn, alleen internet dus
Snelheid is getest zonder extra programma's die via internet werken
en test is ook uitgevoerd net nadat alles was gereset

Volgens mijn kunnen ze maximaal 10mb garanderen.
ik woon 770 meter van de centrale af en dus garanderen ze mijn 10 mb
dus het zou wel gewoon kunnen kloppen dat je maar 7 mb krijgt ?

manyac
Die 900 meter is ook maar een schatting, het kan goed dat de kabel in de grond via een omweg loopt. Er zijn er meer die maar 7 mbit halen. Als je wil vergelijken hoe je snelheid is tov anderen, kijk dan in deze thread: http://alice.gebr...ead_id=239
Gewijzigd door manyac op 16 december 2009, 11:51

het-mannet
manyac schreef:
Die 900 meter is ook maar een schatting, het kan goed dat de kabel in de grond via een omweg loopt. Er zijn er meer die maar 7 mbit halen. Als je wil vergelijken hoe je snelheid is tov anderen, kijk dan in deze thread: http://alice.gebr...ead_id=239

die snelheden die liggen soms wel hoger dan de 7 die ik had ,

OJA alice bedankt voor de 3 modems die u heeft toegezonden wat moet ik er mee het is allemaal troep ...

hoop dat ik weer snel op de oude snelheid zit

bruno001
Dat de afstand van de monteur langer is, kan goed zijn omdat de koperlijn langs de hoofdwegen is gelegd via een aantal verdeelkasten. de afstand van BBned is vogelvlucht.
Bij 1900 meter zit je op ca 10 Mb max, minus overhead, kom je op 7 tot 8 Mbs. idd kun je iets meer trekken met een paar trucs, maar het koper is maatgevend. Bij oud koper kom je misschien stabiel niet verder als 4 tot 6 Mbs

gr

Bruno

het-mannet
nou in opdracht van bbnet , iemand langs geweest , lijn doorgemeten , morgen kpn langs , de lijnen zijn niet allemaal even lang en ik heb op 4 aarderparen een adsl signaal , word vervolgt

vervolg

kpn is langs geweest er zit een twist in de kabel (een x), waardoor ik maar 4 mbit ontvang, in het centralehuisje ontvang ik bijna 18 mbit , monteur zij dat ik dan hier 14 mbit kan krijgen Grin , morgen gaan ze het repareren dat word graven dus .. daarna nog ff kijken als ik de juiste aarder paren heb want mijn verbinding is nu op bepaalde momenten instabiel , met ping test krijg ik een time out en een ping van 1500ms na een tijdje.

vervolg

kpn weer langs geweest vandaag , lijn gemeten . blijkt dat ik dus verschillende aarderparen heb die dood zijn na bepaalde aantal meters, een paar die langer is dan de andere paren, en dus een verkeerd aangesloten paar die kortsluiting maakt..
kpn kan nu niet graven in verband met de forst maar zodra dat mogelijk is krijg ik een lijn er tussen gelast.
hierdoor moet ik dus eerst maar genoegen nemen met mijn geknepen lijn van 4mbit en af en toe een in stabiele lijn (weg vallen internet).

het terug zenden van de modems nog niets gehoord (gelukkig) , dus nog geen aanmaningen gehad Smile ( hoop deze ook niet te krijgen),

vervolg

krijg ik van alice te horen dat ze opnieuw een lijn meting hebben gedaan dit is zo leuk , oke bbnet zegt 920 meter na meting 1200 alice hun eerste meting 1800 , kpn meet ook ongeveer 1800 en nu alice weer een meting heeft gedaan is de lijn in eens gegroeit naar 2900 meter Shock nou verklaar dat maar heens Sadslecht , tevens zegt alice dus nu van ja we kunnen gegarandeerd 4mbit leveren , dus ik zeg van nou kpn zou gaan graven O daar weten wij niets van zegt alice , lekkere communicatie hoor :S ...kpn heeft in voorgaade dus ook gezegd dat dan de snelheid weer goed was dus maar weer wachten met een geknepen lijn waar je 20 euro voor betaalt ...

word weer vervolgd ???
Gewijzigd door het-mannet op 04 januari 2010, 19:50

het-mannet
het wonder is geschiet ,

na 1 maand terug contact gehad te hebben met kpn die mij doorstuurde naar bbnet die mij doorstuurde naar alice en alice die mij doorstuurde naar kpn , waar ik vervolgens nee op heb gezegt en zij dat alice dit maar moest doen , is er niets gebeurt , 1 week gelden er maar achteraan gebeld hoever de zaken er voor stonden , nou kan je zeggen helpdesk alice heeft niets gedaan , ik dus nogmaals nu bij de technische dienst zeggen als ze het willen doorzetten naar bbnet en die naar kpn en als er niets gebeurt ik mijn contract op zeg, belt een week later alice mij op voor een lijn meting , ik zeg tegen alice is al 3x gebeurt hoeft niet ik wil gewoon dat die lijn opgegraven word , 2 dagen later belt bbnet mij als ze ook een lijn meting willen doen ik zeg weer is al gebeurt 3x ik wil gewoon dat kpn die lijn maakt .
nou vandaag de hele dag is er een kpn monteur langs geweest, heeft nogmaals lijn doorgemeten aantal dingen gecostateerd

uiteindelijk is er een storing bij een las verholpen en een omleiding gemaakt voor een kapot stuk.

de lijn is nu 10x beter de grafiek op de lijn tester gaf zeer goed aan , ik krijg op de lijn gelijk na het isra punt 12 mb binnen Grin

dit stabiel en goeie kwaliteit , van 3 mb naar 12 mb Smile ik blij en bedank hierbij KPN , voor de gedane moeite en NIET alice voor de moeizame onderhandelingen.

de snelheid onderstaand komt door krakemikige draadloze router, en standaard instellingen modem alice

803514064

16155304

MisterSenseo
.............en weer verlaat een tevreden klant het pand...........

Gekheid,gelukkig kan het blijkbaar toch wél goedkomen.
Veel geluk met je toch wel goeie verbinding,voor Alice maatstaven.
.
Met vriendelijke groet,MisterSenseo

Verbeter de wereld,begin bij jezelf.........ik ben begonnen!!!
Leef elke dag of het je laatste is,ooit krijg je gelijk.
Wie een kuil graaft voor een ander is degene die het eerste moe is.......

het-mannet
MisterSenseo schreef:
.............en weer verlaat een tevreden klant het pand...........

Gekheid,gelukkig kan het blijkbaar toch wél goedkomen.
Veel geluk met je toch wel goeie verbinding,voor Alice maatstaven.
.

ik denk niet dat als ik een andere adsl2+ aanbieder ga krijgen ik een betere verbinding krijg dan dit.

Maar ondanks dat het nog geen 20mb is ben ik zeer tevreden. en hier en daar beetje tweake en dan komt het wel goed..

Kan opzich een slotje op

MisterSenseo
Bij deze.......................Wink
Met vriendelijke groet,MisterSenseo

Verbeter de wereld,begin bij jezelf.........ik ben begonnen!!!
Leef elke dag of het je laatste is,ooit krijg je gelijk.
Wie een kuil graaft voor een ander is degene die het eerste moe is.......

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'na 1 jaar toch aan de bel getrokken', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Toch online bij storing Grappig 14 02 februari 2011, 23:42
Modem retour, toch betalen!!! Klacht over Alice 22 28 januari 2011, 22:04
Na 2 jaar goede lijn opeens klapperlijn Webcare Alice 6 31 maart 2010, 13:53
Lage snelheid. maar toch dicht bij de centrale Snelheid 13 09 februari 2010, 23:18
Bericht Alice: modem ontvangen, toch geld ingehouden Klacht over Alice 4 29 mei 2009, 10:18
Goedemiddag bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief