obey-robots.txt
20 Augustus 2017, 05:53
Navigatie
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Probleemloze overstap

crips
Bij deze wil ik even melden dat m'n overstap van Telfort naar Alice zonder problemen is verlopen. Ik ben er kwa snelheid niet heel erg op vooruit gegaan. Ik heb nu gemiddeld 14mbps in plaats van 13 mbps, maar dat zal wel komen door de afstand naar de centrale.
Over ongeveer 10 dagen hoop ik weer bereikbaar te zijn op m'n oude telefoonnummer...
Weet iemand of er in de toekomst nog wat gedaan wordt met de tests met die omgebouwde fritzbox modems?

h_henkie
Dat zou ik ook wel eens willen weten, of er nog iets met de fritzboxen gedaan worden.
Succes met het overzetten van het tel nummer. óf het gaat goed, óf het gaat enorm fout. Smile

Emiel
crips schreef:
Bij deze wil ik even melden dat m'n overstap van Telfort naar Alice zonder problemen is verlopen. Ik ben er kwa snelheid niet heel erg op vooruit gegaan. Ik heb nu gemiddeld 14mbps in plaats van 13 mbps, maar dat zal wel komen door de afstand naar de centrale.
Over ongeveer 10 dagen hoop ik weer bereikbaar te zijn op m'n oude telefoonnummer...
Weet iemand of er in de toekomst nog wat gedaan wordt met de tests met die omgebouwde fritzbox modems?

ik ging er juist mee achteruit in snelheid Sad

h_henkie
Omdat ik de hd toch aan de telefoon had, heb ik nog even wat na gevragen iz de AVM. Volgens de HD word nog wel geleverd maar dat is afhankelijk van de telefooncentrale. Of dit waar is weet ik niet, er word wel wat vaker wat gezegd door de HD.

Emiel
h_henkie schreef:
Omdat ik de hd toch aan de telefoon had, heb ik nog even wat na gevragen iz de AVM. Volgens de HD word nog wel geleverd maar dat is afhankelijk van de telefooncentrale. Of dit waar is weet ik niet, er word wel wat vaker wat gezegd door de HD.

Nou en of Bmp.
Die helpdesk zijn echt roddeltantes Grin

crips
Sinds vandaag werkt mijn oude nummer ook weer. Het enige dat nu nog niet werkt is nummerweergave voor binnenkomende oproepen. Ik heb een Siemens DECT GigaSet. Heeft iemand een idee welke instelling daarvoor aangepast moet worden?

h_henkie
Ik heb een gigaset A160 icm met de AVM modem. Dit werkte bij mijn direct. Helaas moet je een telefoontje wagen aan de helpdesk, om te controleren of hun de nummerweergave ook aan hebben staan. (wel even zeker weten dat de nummerweergave van het toestel heeft gewerkt.)
Om welke gigaset gaat het?

crips
Het gaat om de GigaSet A265 en ik heb een Copperjet modem; nummerweergave heeft op dit toestel altijd gewerkt bij m'n vorige provider Telfort.
Gewijzigd door crips op 28 december 2009, 14:10

bruno001
crips,

Je hebt twee systemen van nummerweergave, DTMF en FSK. KPN gebruik DTMF en de toestellen voor KPN netwerk zijn standaard met nummerweergave volgens DTMF. parallel import is meestal FSK (Duitse telefonie) en daardoor veel goedkoper.
Bij telfort zit in de Zyxel een optie om te kiezen tussen DTMF en FSK, bij Alice in de copperjet is standaard DTMF en niet om te schakelen.
Op het internet is een EX700 converter te koop om een FSK toestel geschikt te maken voor DTMF, anders moet je mogelijk een andere telefoon aanschaffen.

gr

Bruno

crips
Oké, heb inmiddels deze converter besteld: http://www.limaco.../p143.html.
Bedankt voor de tip.
Gewijzigd door crips op 02 januari 2010, 15:39

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Probleemloze overstap', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
OVerstap naar Ziggo ene fluitje Klacht over Alice 2 11 december 2010, 20:31
Overstap op tele2 Algemeen 10 30 december 2009, 11:42
Overstap naar T: geeft Alice de ADSL vrij? Algemeen 8 18 januari 2008, 13:10
Het Grote overstap van Alice naar Telfort avontuur Algemeen 3 17 november 2007, 08:44
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief