obey-robots.txt
21 September 2018, 04:56
Navigatie
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken

Instellingen Copperjet-Netgear-Laptop/PC

maumaas
Hallo,

Mijn opstelling is als volgt

PC----vaste lijn----Netgear 624WGT Router----draadloos----Laptop
^
^
Inkomende lijn>>Alice 1616-2P modem

Wie kan me vertellen hoe ik het Alice modem en router het beste kan instellen om de beste snelheid binnen te halen ?

Welke netwerkkabels en hoe ze precies verbonden moeten worden van alice modem via router naar vaste pc.
Zou crossed kabels moeten zijn, toch ? Hoe verlopen de kleuren in de kabel in dit schema om geen snelheidverlies te krijgen ?

Hoor het graag.

groet
Maurice

manyac
Je kunt het beste zo aansluiten:

Inkomende lijn -> 1616-2P -> Netgear Router (WAN poort)

Netgear Router (LAN poort) -> PC

Netgear Router (Wireless) -> Laptop

Hierbij heb je geen crosskabels nodig. Over de snelheid van de UTP netwerkkabels van/naar de Netgear Router hoef je je geen zorgen te maken. Als het lampje bij/van de poort brandt, heb je een 100 Mbit verbinding, wat veel meer is dan de maximale 20 Mbit van Alice.

Alleen als je in je PC nog een 10 Mbit netwerkkaart hebt haal je niet de maximale snelheid, maar die dingen worden al jaren niet meer gemaakt dus het lijkt me sterk dat je nog zoeen hebt.

Je moet wel opletten: Het Alice 1616-2P modem is ook een router, dus je zet twee routers achter elkaar.
Dat werkt prima, maar als je poort-forwarding gebruikt, moet je zowel op je Alice modem de poort forwarden naar je Netgear router *en* vanaf je Netgear router vervolgens weer naar je PC of laptop.

maumaas
Ok.
En moet er in modem en router nog iets speciaals ingesteld worden in deze opstelling ?
Zie vaak termen als dhcp, portforwarding, bridge mode voorbij komen.

GerJ
Kijk anders eens hier: http://alice.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=920 Simpeler kan het niet.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Instellingen Copperjet-Netgear-Laptop/PC', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Instellingen Copperjet Helpdesk 3 09 augustus 2013, 20:07
Copperjet 1616-2P en Sitecom WL-312 Eigen netwerk 1 09 augustus 2013, 10:47
Geen verbinding te krijgen met copperjet Hardware instellingen 10 04 maart 2013, 16:11
Copperjet 1616-2p - linksys WRT160Nv2 Eigen netwerk 5 02 maart 2013, 15:04
Hoe log ik in op mijn Copperjet 1616? ADMIN WACHTWOORD Frequently Asked Questions 5 20 november 2012, 11:35
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief