obey-robots.txt
13 November 2018, 20:07
Navigatie
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken

2 modems waarvan 1 Alice IAD en ander als router

Terwanerik
Hallo,
Ik heb bij mij thuis het Alice IAD modem aangesloten (fritzbox, waar je eigenlijk niets mee kan) en heb daarbij ook nog een ander modem wat ik gebruik als router (Linksys WAG200G) maar omdat hij denkt dat hij een modem is
heeft hij het IP/gateway : 192.168.1.1 en als ik naar mijn gateway ga (ik ga via mijn router) kom ik toch bij alice IAD terecht....

Als ik alleen mijn mac op de router/modem aansluit kom ik nergens omdat hij dan niet wil connecten.

Als ik ipconfig /all doe of de gelijke van mac krijg ik allebij te zien dan het ip 192.168.1.1 is en de gateway ook...

Wat moet ik doen? Want ik heb het modem aangesloten om WiFi te krijgen, alleen nu heb ik een openstaand draadloos netwerk.

gr. Erik

BMP
Het gemakkelijkste is om de linksys als accespoint in te stellen,
gebruik een lan poort voor de kabel van het modem.

En natuurlijk de wep of wpa2 instellen op de linksys.

BMP Smile
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

Terwanerik
Ik ben nu eindelijk in mijn gateway van mijn linksys gekomen, maar daarvoor moets hij niet aangesloten zijn op Alice IAD. Ik heb hem nu als "Bridge mode only" ingesteld, en geprobeerd het ip van 192.168.1.1 naar 192.168.0.1 te doen maar ik kan nu nog steeds niet bij de gateway van linksys kom nog steeds uit bij Alice IAD

BMP
Misschien heb je hier wat aan http://alice.gebr...ead_id=556

BMP
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; '2 modems waarvan 1 Alice IAD en ander als router', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Storing Alice Storing 4 06 december 2012, 21:02
Opzeggen alice Webcare Alice 5 03 december 2012, 12:46
Help! Draadloos router geeft alleen internet dmv kabeltjes Helpdesk 2 09 november 2012, 05:07
Met welke router draadloos internetten via Copperjet 1616? Algemeen 2 30 oktober 2012, 08:04
Sitecom Wireless modem router N300, krijg het niet aan de praat. Alice met eigen modem 2 16 juli 2012, 10:27
Goedenavond bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief