obey-robots.txt
20 Augustus 2017, 05:59
Navigatie
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Contact met router krijgen

elloco
Hallo,

Ik heb een vraag waar ik nu even niet uit kom en misschien dat iemand me wegwijs kan maken, het gaat hier om:

Modem van Alice
Router Sitecom WL575

Mijn configuratie was altijd: modem Alice op Wan poort van router, ik was altijd wel tevreden, maar ik las wel eens hier en ook op andere sites dat 2 router's niet zo handig is (Alice heeft ook router funtie).

Dus ben ik even gaan uitproberen of de copperjet via de lan ingang van de sitecom een accesspoint beter is, bij de sitecom de functie van dhcp uitgezet en ik heb nu prima internet verbinding en ook kan ik contact maken met de copperjet maar de router kan ik dus niet meer
benaderen met ip adres 192.168.1.1

Ik wil eigenlik de router wel blijven kunnen benaderen, heb al heel veel gegoogled en ook hier op de site rond gesnuffeld maar ik zie vast en zeker iets over het hoofd, heeft iemand enige idee wat ik moet doen om mijn router te kunnen benaderen, het heeft mijn idee iets met het uitgezette dhcp waardoor de copperjet alle verbindingen over neemt.

Dus ik denk dat ik in de copperjet iets moet wijzigen, ip adres of iets in die geest.

Wie o wie.
Gewijzigd door elloco op 28 februari 2010, 16:08

GerJ
Als je de Sitecom even losmaakt van de Copperjet (dus ook even geen internet meer), heb je even geen 'last' meer van de DHCP van de Copperjet en kun je waarschijnlijk de Sitecom weer gewoon benaderen met 192.168.1.1. Ben je klaar in de Sitecom, dan weer aansluiten op de Copperjet en je internet werkt weer. Laat je even weten of het werkt?
Gewijzigd door GerJ op 28 februari 2010, 16:44

elloco
Nee nog geen contact.

Waarschijnlik zal ik inderdaad de copperjet moeten loskoppelen en dan bedraad de sitecom moeten aansluiten aan een pc, opstarten en dan kijken of ik contact kan krijgen.

Maar in principe moet ik zonder zoveel poespas toch contact moeten krijgen met de sitekom, maar hoe?

Ik vermoed dat ik de sitecom een ip moet geven in de range van de copperjet.

MaXMhZ
sitecom bedraad aansluiten op je PC.
sitecom een IP in de range van de copperjet geven en DHCP van de sitecom uitschakelen.
sitecom los koppelen van de copperjet
de PC een statisch IP geven inde range van de copperjet.
sitecom uit, PC uit, dan sitecom aan,
nu wachten tot de sitecom is opgestart, dan PC aan.

nu zou je weer verbinding moeten hebben.

Je kunt geen draadloze verbinding krijgen als de sitecom geen IP adressen uitdeelt. (DHCP uit).

Als je de sitecom als switch gebruikt, moeten de PC en de copperjet beide op een LAN aansluiting van de sitecom, en moet de DHCP van de sitecom (NIET die van de copperjet) uit staan.

Veel geluk. Als het niet lukt moet je misschien de sitecom weer resetten naar fabrieks instelling.
Gewijzigd door MaXMhZ op 28 februari 2010, 18:52

elloco
Dus mijn vermoeden dat ik de sitecom aan de pc moest bedraden en de sitecom een ip de range van de copperjet moest geven klopte wel Wink

Ik zal in de loop van morgen of dinsdag dat gaan uitproberen, nu kan dat niet want dan zou ik de deur uitgezet worden door de gasten (zoons) die op zondag avond willen internetten.

Bedankt voor de informatie Smile

Prettige avond allemaal.

MaXMhZ
haha, ja zoonlief gaat natuurlijk voor.

Het werkt wel. Zolang je er voor zorgt dat de copperjet, sitecom en de PC in dezelfde IP range zitten, kun je ze allemaal direct vanuit de PC benaderen als copperjet en PC op de LAN van de sitecom zitten.
Door de sitecom als switch te gebruiken ben je ook van dat vervelende port-forwarding af. Grin
Als de sitecom als router werkt moet je dubbel port-forwarden. copperjet -> sitecom + sitecom -> PC
Bij sitecom als switch kun je direct copperjet -> PC port-forwarden.

Alles op een statisch LAN IP zetten is wel zo handig. Dan veranderen die IPs ook niet steeds.

Controleer ook even dat alle firewalls in de PC en in de sitecom en copperjet uit staan.
Die dingen staan vaak standaard aan. Misschien beter om alleen die in de PC aan te hebben (als je een eigen firewall hebt, die van windows is niet zo best).
Gewijzigd door MaXMhZ op 28 februari 2010, 19:22

elloco
Hallo MaXMhz,

Ik ben bezig geweest met de router en ik kon wat ik ook deed geen verbinding meer krijgen met router, ook niet bedraad aan pc.

Bleef over om de router dus in zijn geheel te resetten door de knop boven op de router in te drukken en vast houden totdat het in zijn oorspronklijke stand was ( fabriek instelling)

Daarna opnieuw geconfigureerd wat betreft beveiliging en natuurlijk ook dhcp uitgeschakkeld maar eerst een ip adres in de range van de copperjet gegeven en opgeslagen.

Nu is de router een switch verbinding en alles werkt weer goed, ik kan de router via de ip in de range van copperjet weer benaderen, zij het niet dat mijn copperjet modem om de halve klap verbinding met internet verliest.

Dus ik ben nu bezig om de instellingen van de modem aan te passen om zo tot een stabiele modem proberen te krijgen.

Bijvoorbeeld de gain code heb ik weer terug gezet van 7 naar 5 en ook links en rechts nog andere instellingen terug gedraaid, ook bittorrent ben ik bezig om de juiste instellingen te regelen zodat mijn internet verbinding stabiel blijf.

Al met al heb ik een paar dagen slecht verbinding gehad sinds ik overgegaan ben naar switch methode, sinds gisteren is het stabiel ( niet te gauw juichen Grin ) en hoop dat het zo blijft.

Nog een ding, misschien weet je raad hier mee: op de router firewall uitgezet ook de firewall van windows staat uit ,zelf heb ik op elke pc de firewal van Eset Smart Security dus dat is wel goed nu komt het volgende als ik in de copperjet de functie firewall wil uitzetten dan heb ik geen toegang tot internet meer, weet je misschien wat hier de oorzak van is, zodra ik de firewall van de copperjet weer inschakel dan is de internet verbinding weer op gang.

elloco
Ik heb net bovengenoemde ingetypt, ben weer naar de instellingen van de copperjet gegaan en de firewall uit gezet en geprobeerd om te internetten en de verbinding blijft aan , wat er precies aan de hand is weet ik niet maar het is op zijn minst raar?

BMP
Save je de instellingen ook in de copperjet?? anders komen na reset de oude instellingen weer terug. Smile
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

elloco
Vanzelfsprekend, maar voor ik het save test ik het eerst of het werkt dan pas saven.

Trouwens mijn reserve modem is al binnen, gelijk getest.

Instellingen van Alice gedownload en geinstalleerd, nieuwe firmware inzetten was niet nodig zit het zelfde firmware als op de modem van Alice dus dat was mazzel.

Getest of het wel goed doet, telefonie en internet doet het perfect.

Gaat de kast in voor als de modem van Alice het op zijn heupen krijgt en geen internet en telefoon is dan zet ik de reserve modem in als joker en bel dan op mijn dooie gemak met de dame Alice en vraag dan doodleuk om een modem, uit ervaring weet ik dat het dan als je mazzel hebt een dikke week duurt voor je je nieuwe modem krijgt,

En dat voor €11 inclusief verzend kosten. Dat is niet duur en kan mij een hoop ergenis besparen in geval dat de oude moden naar zijn malle .... gaat.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Contact met router krijgen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Geen verbinding te krijgen met copperjet Hardware instellingen 10 04 maart 2013, 16:11
Help! Draadloos router geeft alleen internet dmv kabeltjes Helpdesk 2 09 november 2012, 05:07
Met welke router draadloos internetten via Copperjet 1616? Algemeen 2 30 oktober 2012, 08:04
Sitecom Wireless modem router N300, krijg het niet aan de praat. Alice met eigen modem 2 16 juli 2012, 10:27
geen telefoon verbinding met router Storing 1 21 april 2012, 22:40
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief