obey-robots.txt
23 Augustus 2017, 09:56
Navigatie
Onderwerp bekijken
Zoek eerst hier of je een oplossing kunt vinden voordat je begint te posten!
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Diverse vragen m.b.t. Alice Comfort

Danny
Hallo mede-forumgebruikers,

Ik ben van plan het Alice Comfort product te gaan afnemen echter zat ik nog met een paar vraagjes, wellicht dat jullie hier antwoord op kunnen geven:

- Is een vast IP mogelijk? (lees tegenstrijdige berichten hierover) zoja dient dit apart aangevraagd te worden?
- Zijn de IP ranges die bij Alice xDSL abonnementen worden gebruikt, geblacklist op zgn DNSBL lijsten?
- Worden er zgn. poorten geblokkeerd, zowel ingaand als uitgaand? en is het mogelijk om email te versturen zonder gebruik van de Alice mailservers (zonder de zgn smarthost oplossing)(m.b.v. eigen mailserver)
- Heeft het gebruik van p2p programma's een nadelig effect op de telefonie, of is dit minimaal?
- Worden facturen ook verstuurd per email (in te stellen adres?) en/of krijgt men bericht indien er een nieuwe factuur beschikbaar is?
- Is het mogelijk om naar elk type telefoonnummer te bellen (bijv. 0900 0800 )

Alvast bedankt,

groetjes,
Danny

Emiel
Danny schreef:

Ik ben van plan het Alice Comfort product te gaan afnemen echter zat ik nog met een paar vraagjes, wellicht dat jullie hier antwoord op kunnen geven:

- Is een vast IP mogelijk? (lees tegenstrijdige berichten hierover) zoja dient dit apart aangevraagd te worden?
- Zijn de IP ranges die bij Alice xDSL abonnementen worden gebruikt, geblacklist op zgn DNSBL lijsten?
- Worden er zgn. poorten geblokkeerd, zowel ingaand als uitgaand? en is het mogelijk om email te versturen zonder gebruik van de Alice mailservers (zonder de zgn smarthost oplossing)(m.b.v. eigen mailserver)
- Heeft het gebruik van p2p programma's een nadelig effect op de telefonie, of is dit minimaal?
- Worden facturen ook verstuurd per email (in te stellen adres?) en/of krijgt men bericht indien er een nieuwe factuur beschikbaar is?

Alvast bedankt,

groetjes,
Danny

- Is een vast IP mogelijk? (lees tegenstrijdige berichten hierover) zoja dient dit apart aangevraagd te worden? : nee wisselend alleen.
- Zijn de IP ranges die bij Alice xDSL abonnementen worden gebruikt, geblacklist op zgn DNSBL lijsten? : geen idee.
- Worden er zgn. poorten geblokkeerd, zowel ingaand als uitgaand? en is het mogelijk om email te versturen zonder gebruik van de Alice mailservers (zonder de zgn smarthost oplossing)(m.b.v. eigen mailserver) Zou ik ook niet weten.
- Heeft het gebruik van p2p programma's een nadelig effect op de telefonie, of is dit minimaal? Nee telefoon en internet zijn gescheiden. Alleen wanneer het modem uitvalt ben je ze alle 2 kwijt.
- Is het mogelijk om naar elk type telefoonnummer te bellen (bijv. 0900 0800 ) Dit is mogelijk.

BMP
De ip adressen zijn vast. Wink

BMP
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

Emiel
oow sins wanneer is dat?
Wist ik niet :$

BMP
Eeegh een driekwart jaar volgens mij.

BMP
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

Yes
Danny schreef:

Alvast bedankt,

groetjes,
Danny

Eigen mailserver heel goed mogelijk. Ik draai er al vanaf het begin eentje. (één van de belangrijkste redenen voor mij om Alice te kiezen i.p.v. bijvoorbeeld de kabel)
Poort 25 (in- en uitgaand) open.
Ik gebruik geen smtp relay of mailservers van Alice
Mijn ip adres is niet geblacklist.

Facturen krijg ik op mijn gmail account en zijn in de Lounge in te zien.
Ik kan elk type telefoonnummer bellen.

-------------------------------------------------------
The answer is Yes! The question is the question?

HenkJan
Danny schreef:

Op mijn Alice Comfort is Poort 5060 dicht zodat communicatie met SIP servers niet mogelijk is. Ik neem aan dat Alice mensen wil dwingen uitsluitend via Alice te bellen.

Slechte zaak!

MisterSenseo
Dat komt omdat Alice met VoDSL werkt en niet met VOIP.
Dus het is geen kwestie van dwingen,het is de enige mogelijkheid binnen je Comfort abonnement te bellen.
Je kunt wel met een ander modem Alice Easy nemen en dan via VOIPbuster een SIP account nemen maar dat zal niet de bedoeling zijn denk ik.
het Copperjet modem is dus met Alice Comfort alleen geschikt voor VoDSL.
Natuurlijk kun je met andere firmware een SIP verbinding maken maar in dat geval kun je beter een ZyXEL modem nemen,die zijn sterker.zoals ik hierboven al zei........Smile

MisterSenseo

784057879
Gewijzigd door MisterSenseo op 09 maart 2010, 01:27
Met vriendelijke groet,MisterSenseo

Verbeter de wereld,begin bij jezelf.........ik ben begonnen!!!
Leef elke dag of het je laatste is,ooit krijg je gelijk.
Wie een kuil graaft voor een ander is degene die het eerste moe is.......

manyac
Danny schreef:

Ik heb nu een half jaar Alice, en mijn IP is nooit veranderd, ook niet na een modem-reset. Maar officieel hebben we volgens mij geen vast IP.

Weet ik niet. Alice gebruikt (in ieder geval) IP adressen in de range 78.27.0.0 tot 78.27.63.255. Die kun je vast zelf checken.

Ik ben nog geen geblokkeerde poorten tegengekomen.

Bij VoDSL is telefonie gescheiden van internet, dus bij Alice heb je hier geen last van. De telefoonlijn is prima. Ik heb zelf een keer met een modem ingebeld bij een andere ISP, om de kwaliteit te testen, en daarmee haalde ik ongeveer een 50kbit verbinding.

Je krijgt een mailtje wanneer er een nieuwe factuur beschikbaar is, en die kun je op de website van Alice downloaden.

Ja hoor. 0900 nummers waarvoor je 'het lokale tarief' betaalt, zoals 0900-8844, vallen niet onder de gratis vaste nummers. Die kosten een paar cent per minuut, ook niet echt spectaculair.

HenkJan
MisterSenseo schreef:
Dat komt omdat Alice met VoDSL werkt en niet met VOIP.
Dus het is geen kwestie van dwingen,het is de enige mogelijkheid binnen je Comfort abonnement te bellen.
Je kunt wel met een ander modem Alice Easy nemen en dan via VOIPbuster een SIP account nemen maar dat zal niet de bedoeling zijn denk ik.
het Copperjet modem is dus met Alice Comfort alleen geschikt voor VoDSL.
Natuurlijk kun je met andere firmware een SIP verbinding maken maar in dat geval kun je beter een ZyXEL modem nemen,die zijn sterker.zoals ik hierboven al zei........Smile

MisterSenseo

Ik bedoelde niet dat ik met de telefoonaansluiting op het modem een VoIP verbinding wil maken maar met bv een router achter het modem die sip-accounts ondersteunt. Dat is normaal zondermeer mogelijk omdat VoATM (VoDSL) en VoIP elkaar niet in de weg zitten. VoATM geschied over een virtueel netwerk dat NAAST je internet verbinding over ADSL loopt.

Maar omdat het hier even tersprake kwam en het inmiddels bijna een jaar geleden is dat ik het geprobeerd heb, teste ik het voor de zekerheid vandaag nogmaals en het blijkt dat poort 5060 inmiddels wel vrijgegeven is. Ik kan dus nu ook mijn andere telefoonnummers via de Alice verbinding gebruiken en heb ze allemaal weer netjes op mijn ISDN centrale aangesloten.

Alice bedankt.

Wat het vaste IP adres betreft heb ik zelf nooit meegemaakt dat het veranderde. Het staat ook gewoon in de FAQ van Alice:

Krijg ik een vast IP-adres?
Ja, Alice levert bij elke aansluiting standaard een vast IP-adres. Dit adres deelt Alice uit via een DHCP-server dus u hoeft zelf niets in te stellen.

Ik neem aan dat in de gevallen waarbij melding van verandering van IP adres gemaakt wordt er een wijziging van het abonnement vooraf is gegaan. Door slecht opgeleid helpdesk personeel op de eerste lijn kan dat gebeuren zonder dat het nodig is. Oppassen met wijzigingen dus.
Gewijzigd door HenkJan op 09 maart 2010, 13:02

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Diverse vragen m.b.t. Alice Comfort', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Storing Alice Storing 4 06 december 2012, 21:02
Opzeggen alice Webcare Alice 5 03 december 2012, 12:46
Zijn hier nog Alice-helpdeskmedewerkers? Webcare Alice 16 12 juni 2012, 23:50
pilmo versus alice versus tele2 Algemeen 1 28 april 2012, 16:12
hoe moet ik alice opzeggen ? Webcare Alice 18 12 maart 2012, 22:12
Goedemorgen bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief