obey-robots.txt
28 Mei 2018, 03:27
Navigatie
Onderwerp bekijken
Dit is het enige onderdeel waar Alice Officals moderator rechten hebben. Post u in dit gedeelte dan is uw ip adres zichtbaar voor het Webcare team van Alice. In alle overige onderdelen is uw ip adres niet zichtbaar voor het Webcare team van Alice!
 Onderwerp afdrukken

Na 2 jaar goede lijn opeens klapperlijn

gijsch
Na 2 jaar een verbinding te hebben gehad waar ik zeer tevreden over was, heb ik sinds 2 dagen opeens een klapperlijn. Om de paar minuten is er geen verbinding meer, na ongeveer een halve minuut weer wel, en dat de hele dag door. Daar valt niet mee te internetten Sad

Eergisteren een half uur met mijn mobiele telefoon met een behulpzame medewerker aan de lijn gehangen: hij zag ook dat de verbinding er om de haverklap uitsprong. Hij had 2 oplossingen:

- De copperjet is kapot, in dat geval stuurt Alice een nieuwe
- Alice downgrade de lijn.

Net weer met een andere medewerker aan de lijn gehangen. Ik heb hem gemeld dat ik absoluut niet wil dat de lijn gedowngrade wordt; na 2 jaar een stabiele verbinding lijkt het me sterk dat dat noodzakelijk is. Echter, hij wilde ook niet zomaar een andere Copperjet opsturen.

Ik heb bij het ISRA-punt gekeken, alles zit daar prima vast, geen roestvorming of iets anders raars. Kabeltje van ISRA naar modem is 30 cm lang en heeft het ook altijd goed gedaan. Ander kabeltje geprobeerd, maar ook dat hielp niet.

Help me lieve Alicemedewerkers, ik heb Alice genomen om haar fijne snelheid en op downgraden zit ik echt niet te wachten. Zeker niet nadat ik al 2 jaar een goede verbinding heb gehad. Wat moet ik doen??

Gijsch
Gewijzigd door MisterSenseo op 12 maart 2010, 13:06

mailpim
ook de lijn van de centrale naar uw huis verslechterd na lange tijd. Vandaar dat het na 2 jaar en de vele jaren dat de lijn er al ligt toch opeens slechter kan gaan.

Mijn advies is, ga voor het andere modem (of schaf zelf een copperjet aan) Werkt dit niet, dan is er een oplossing voor downgrade.

MisterSenseo
Ik vind dat je onder geen enkele voorwaarde akkoord hoeft te gaan met een downgrade..............
Als binnenshuis alles 100% correct zit is het de taak van zowel KPN als Alice om de bekabeling in orde te krijgen,zeker omdat het altijd perfect gewerkt heeft.
Mocht het zo zijn dat de helpdesk wil gaan downgraden of dit al gedaan heeft,roep het hier op het forum,want als jouw afstand tot de centrale minder dan een bepaald aantal meters is en je dus een fatsoenlijke snelheid moet kunnen halen ( dit gaf je zelf al aan ) dan hoef je niet akkoord te gaan met downgrade.
Als de bekabeling kapot is door welke reden dan ook dan heb je ook wanneer je eventueel overstapt naar een andere provider dezelfde problemen dus dat is geen optie.
KPN is verplicht de bekabeling in orde te maken in elk geval tot het niveau wat je het afgelopen jaar gewend was.

UCH papa heeft gesproken !
Ik hoop dat je met deze info iets kunt bereiken......
Met vriendelijke groet,MisterSenseo

Verbeter de wereld,begin bij jezelf.........ik ben begonnen!!!
Leef elke dag of het je laatste is,ooit krijg je gelijk.
Wie een kuil graaft voor een ander is degene die het eerste moe is.......

gijsch
Bedankt voor de adviezen. Ik heb ondertussen een nieuw modem gekregen (oude werd ook gloeiend heet) maar ik ben bang dat ze me ondertussen al gedowngrade hebben, heb nu een 8 mbit verbinding volgens speedtest. Verbinding is nu wel stabiel, dat wel.

h_henkie
MisterSenseo schreef:
...
KPN is verplicht de bekabeling in orde te maken in elk geval tot het niveau wat je het afgelopen jaar gewend was.
...

Ik ben het wel met je eens. Echter de theorie klinkt mooier dan de praktijk. Hoe kun jij nl als consument, die een dienst afneemt van Alice via BB-ned die weer gebruik maakt van het KPN netwerk, de KPN "dwingen" tot het in orde maken van de bekabeling. Dit is in eerste instantie de taak van Alice zelf. Zij moeten dit in de lijn doorspelen. Het probleem ligt meer bij alice, die zelf niet goed snapt hoe het technisch in elkaar zit en geen enkele moeite doet om hier in te verdiepen en te investeren. Zij schuiven de bal, al dan niet terecht, naar BB-ned en die hebben een "verantwoordingsgeschil" met de KPN. Lees: ze wijzen elkaar aan als probleemhouder en wachten ze op elkaar totdat er aktie ondenomen word.
gr enz

MisterSenseo
@h_henkie : Klopt,je hebt gelijk,helaas.

@gijsch : je hebt nu in elk geval een stabiele lijn,probeer de coding gain eens op 7 te zetten,scheelt meestal wel een Mbitje of zo.
Gebruiksaanwijzing is hier op het forum gemakkelijk te vinden.
Met vriendelijke groet,MisterSenseo

Verbeter de wereld,begin bij jezelf.........ik ben begonnen!!!
Leef elke dag of het je laatste is,ooit krijg je gelijk.
Wie een kuil graaft voor een ander is degene die het eerste moe is.......

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Na 2 jaar goede lijn opeens klapperlijn', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Lijn sinds enkele weken onstabiel (modem herstart zichzelf) Storing 3 21 juli 2014, 15:57
Storing in verbinding (lijn onstabiel) Storing 115 26 september 2013, 13:26
Emailstoring en instabiele lijn Storing 1 09 september 2011, 12:28
Nog geen modem ontvangen, lijn wel geactiveerd Webcare Alice 6 30 december 2010, 15:32
vertraging op de lijn? Storing 1 17 november 2010, 12:56
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief