obey-robots.txt
24 Oktober 2017, 04:03
Navigatie
Onderwerp bekijken
Dit is het enige onderdeel waar Alice Officals moderator rechten hebben. Post u in dit gedeelte dan is uw ip adres zichtbaar voor het Webcare team van Alice. In alle overige onderdelen is uw ip adres niet zichtbaar voor het Webcare team van Alice!
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Af en toe trage verbinding

Snipes
Af en toe (eigenlijk best vaak) heb ik een zeer trage verbinding. Op dit moment haal ik via speedtest.bbned.nl niet meer dan 3014 kbps, terwijl ik een 20Mb abbo heb....

Nadat ik met de helpdesk aan de telefoon heb gezeten en alles na had gekeken, was het probleem nog niet opgelost. Ik heb een mailtje gestuurd en van Alice krijg ik het volgende antwoord:

Uit onze gegevens blijkt dat de snelheid tot en met het modem ongeveer 13 Mb/s is. Derhalve zult u een hogere snelheid moeten kunnen bereiken. Daar technische klachten kunnen niet via deze dienst worden behandeld, hetgeen duidelijk staat vermeld in de Alice Lounge, willen wij u vriendelijk verzoeken contact op te nemen met onze helpdesk hieromtrent (0900-1560 € 0,15 p/m).

Heb alles al gecheckt. Aantal pc's direct aangesloten met verschillende kabels. Mijn laptop heeft een minimale XP zonder programma's die op de achtergrond draaien. Maar ik heb nog steeds een trage verbinding.

Emiel
hoe ver zit je van de centrale af ?

Snipes
603 meter (hemelsbreed).
Andere centrales staan op 2226 meter.

Bah, volgens http://pcdb.bbned.nl/ kan ik maar max dit halen:
Beschikbare Dienst Max snelheid
ADSL 2-8Mb/512Kb

Ik haal nu wel weer 9909kbps. Is dit de juiste snelheid die ik maximaal moet kunnen halen met een 20Mb lijn? Lijkt me beetje weinig, onder de 50%...

BMP
Zit het modem vlak bij het isra punt?Smile

BMP
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

nexagon
Niks is zeker da tje op de dichtbijzijnde centrale zit!

bij kpn weet je het maar nooit mensen die 200 ervanaf wonen kunnen in werkelijkheid 1500 meter zijn

Snipes
Modem zit direct op het ISRA punt. Kan bijna niet dichterbij, want dan zou ie op straat staan Pfft
Pff net weer getest. Zit weer rond de 6000 kbps. Valt wel op dat het meestal in de avond langzaam gaat...

Edit: Net modem gereset en nu zit ik rond de 1391 kbps!!! Wat is dit nou weer???
Gewijzigd door Snipes op 12 april 2010, 22:58

Michel200
Hallo , Ik heb ook veelal een trage verbinding.Sad ik ben via speedtest aan het bijhouden of er regelmaat in de trage verbinding is terug te vinden. FrownNa 3 weken is het resultaat dat ik voor 25 % een snelheid heb van 1.3 mb en 25 % 13 mb,

Blijkbaar is het moeilijk voor Alice om een constante snelheid aan te bieden. Via de helpdesk kom je ook nergens dan dat ze geld via de telefoon uit je zak kloppen ik ben al meerdere keren na 10 minuten in de wacht te hebben gestaan afgehaakt omdat ik toch ook steeds op minternet lees dat ze er niets aan doen.

weet iemand welke mogelijkheden we hebben om Alice zover te krijgen dat ze leveren wat ze hebben beloofd.Shock

Hoor wel hopelijk
Gewijzigd door Michel200 op 04 juni 2010, 12:19

mailpim
de snelheid is afhankelijk van je afstand tussen isra en modem (<2mtr), direct met een kabel of draadloos. De kwaliteit van de koperlijn naar je huis en de afstand tot de centrale.

Zit er een splitter tussen de kabel van het isra naar het modem? Zo ja, verwijder deze dan eens. Reset daarna je modem! Vraag misschien ook even of er een port reset uitgevoerd kan worden!

Is het een modem lang in bezit dan 2 jaar, dan is het misschien wijs om even te bellen en misschien is het handig als je een nieuwe krijgt. Dit is alleen zo als je voorheen wel altijd een goede snelheid had.

Succes

Michel200
bedankt voor je snelle reactie,

ik heb na de melding nog eens alles nagelopen en alle aansluitingen aangedruktn en gelijk had ik weer de normale snelheid . Ik hou wederom mijn testen alles bij en mocht het geen toeval zijn dan zal ik mijn bevindingen melden.Smile
Gewijzigd door Michel200 op 07 juni 2010, 18:49

babil
Gisteren Zondag 20-06-2010 ( heledag)

trage !! nog geen 1 mbps bereikt ( op website van ALice 20 mbps)

zeker geen telfonie

de website van ALice was niet te opnenen
Ik kon geen melding van mijn klacht maken en ook niet bellen en dus ook niet emalien.

Zeeeeer goede verbinding. Hora Alice

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Af en toe trage verbinding', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Verbinding steeds trager en slecht bereikbaar met telefoon Storing 1 23 januari 2015, 19:25
Storing in verbinding (lijn onstabiel) Storing 115 26 september 2013, 13:26
Geen verbinding te krijgen met copperjet Hardware instellingen 10 04 maart 2013, 16:11
iNTERNET VERBINDING Algemeen 8 01 november 2012, 20:25
Geen Internet verbinding Algemeen 4 23 april 2012, 13:59
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief