obey-robots.txt
22 Juli 2017, 12:41
Navigatie
Onderwerp bekijken
Dit is het enige onderdeel waar Alice Officals moderator rechten hebben. Post u in dit gedeelte dan is uw ip adres zichtbaar voor het Webcare team van Alice. In alle overige onderdelen is uw ip adres niet zichtbaar voor het Webcare team van Alice!
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

vraagje over alice copperjet modem en samengebruik EM 7080

bocky77
Kwam dit tegen op site van Eminent.

Kan je dit zomaar doen, of krijg je dan problemen met het modem.

Dit verhaal
Vraag:Ik kan geen Uitzending Gemist afspelen?

Antwoord:.Controleer of de laatste firmware in de EM7080 geïnstalleerd is. Ga naar de supportpagina van de EM7080 om de laatste versie te achterhalen en deze te downloaden. De instructies voor het installeren van de firmware zijn toegevoegd aan het zip bestand.

Daarnaast kan dit probleem veroozaakt worden door Copperjet modems met oudere firmware[weet niet of Alice modem dit ook heeft]. Het RTSP protocol wordt niet ondersteund waar de EM7080 gebruik van maakt.

Download en installeer de firmware voor je modem van deze locatie http://www.megaupload.com/?d=0DUK4QLK En nu vraag ik me af wat er gebeurt er dan met het Alice modem ????

Om je verbinding met het modem actief te houden kun je bijvoorbeeld gebruik maken van een switch i.c.m. een vast IP-adres op je netwerkkaart (tijdelijk).

Meer informatie rond het installeren van de firmware op je modem kun je vinden op het internet, of via ons forum. Eminent is niet verantwoordelijk voor eventuele schade of problemen ontstaan tijdens de procedure.

Webcare weten jullie hier meer van af??
Gewijzigd door bocky77 op 12 april 2010, 23:07

BMP
Hoi Bocky,

In de download sectie staat een officiele alice tool voor het streaming probleem.

Maar als je een vrij nieuw modem hebt dan is het waarschijnlijk niet nodig, gewoon proberen,..... lukt het niet dan is de tool nog een oplossing.

Succes,

BMP
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

Yammie
Updaten toch echt niet een zekere stap om UZG te krijgen...

De update geprobeerd, maar helaas niet gelukt. wel een dood modem die niet meer te resetten was en dus zoals wel van dit forum bekend, wachten to er een ander modem wordt toegezonden.... dus een week GEEN internet en telefoon!
In de update tool zit ook een optie om te resetten naar fabrieksintellingen maar die is niet geimplementeert!

Dus mijn advies.... doe het zeker niet in het weekend! Kreeg met geen mogelijkheid internet via een kpn speedtouch 546, dus zat echt zonder.
De modems van BBned zijn kennelijk ook nog verschillend. o.a. ipnr.

Edit MisterSenseo :

Toch wel heel erg vreemd dat wanneer je "met geen mogelijkheid op internet komt" dat je dat wel een Alice IP adres hebt.
Ben je hier op het forum om te schelden of om een oplossing voor je probleem te krijgen ?
Gewijzigd door MisterSenseo op 16 april 2010, 20:42

bocky77
Hallo Alice het zou fijn zijn als je hier een oplossing voor gaat zoeken,wil wel gewoon al mijn services kunnen gebruiken.

Standaard is fijn.

Yammie
Nou koffiezetter ik ben hier niet om te schelden, jij kennelijk wel, maar lezen en denken is moeilijk kennelijk!
Ik schreef dat ik een week zonder internet heb gezeten en als ik dus nog geen nieuw modem had gehad had ik dus dat bericht niet kunnen schrijven! Tevens was er nog een mogelijkheid geweest om via bv een bibliotheek te internetten, dus ik denk dat je wel een beetje een erg voorbarige conclusie maakt. Ik verwacht zeker van een over de kook zijnd koffieapparaat geen oplossing, hetgeen dan waarschijnlijk een erg slappe oplossing zou worden Wink
Ik zou dit item maar stoppen, voor het uit de pot loopt! succes met je temperatuur.

MisterSenseo
bocky77 schreef:
Hallo Alice het zou fijn zijn als je hier een oplossing voor gaat zoeken,wil wel gewoon al mijn services kunnen gebruiken.

Standaard is fijn.

Het rare is dat mijn schoonvader zonder enige moeite alles heeft kunnen bekijken van uitzendinggemist,met Copperjetmodem en daarachter een Linksys WRT54G router.

Wellicht kun je je codecs eens nakijken?
Ik kan natuurlijk niet in je pc kijken,wil ik ook niet eens,maar ik kan me zo voorstellen dat jouw installatie aan een verversing toe is ?
Ik heb er meer mensen over gehoord maar sta er zelf verbaasd over want dit euvel heb ik tot nu toe bij niemand in mijn omgeving meegemaakt die op Alice internetten.
Die tool waar BMP het over had is de standaard configuratie van het modem,zonder inbreng van Alice en als je dan de gegevens correct invoert moet alles goedkomen..........
Let er wel op dat als je die tool gebruikt dat je dan,wanneer er gevraagd wordt de stroom eruit te halen en er weer in te doen dat je dat direct doet,dus niet de stroom er 5 seconden aflaten maar binnen een halve seconde stroom eraf/erop doen.
Dat is erg belangrijk anders stopt de tool zonder resultaat.

Succes
Met vriendelijke groet,MisterSenseo

Verbeter de wereld,begin bij jezelf.........ik ben begonnen!!!
Leef elke dag of het je laatste is,ooit krijg je gelijk.
Wie een kuil graaft voor een ander is degene die het eerste moe is.......

bocky77
Ik heb de duidelijke handleiding gelezen,maar ik durf het niet te proberen.

op mijn Computer werkt het gewoon.

Uitzending gemist

maar op mijn EM7080 niet.

hoe kan ik testen of RTSP protocol werkt via modem.

meer forums over problemen met alice coperjet modem(niet werken van uitzending gemist/somigen metafeeds)

zie hier

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1399856/4

http://opensource.eminent-online.com/phpBB/viewtopic.php?f=11&t=99
Gewijzigd door bocky77 op 19 april 2010, 22:24

baraata
Is iemand hier al iets verder mee? Heb hetzelfde probleem en ook advies gehad om up te graden maar durf niet goed.
Mijn firmware is 6.11.36 heb een orange copperjet.

grtzzz

baraata
Iemand? Heb net mijn Eminent op de laatste stand van zaken gebracht maar het verhaal via de Eminent 7080 werkt niet. Via de PC wel. Kun je de tool toepassen zonder gevolgen? Kan namelijk niet zonder internet vanwege mijn werk.

B.v.d

HenkJan
bocky77 schreef:
Ik heb de duidelijke handleiding gelezen,maar ik durf het niet te proberen.

op mijn Computer werkt het gewoon.

Uitzending gemist

maar op mijn EM7080 niet.

hoe kan ik testen of RTSP protocol werkt via modem.

meer forums over problemen met alice coperjet modem(niet werken van uitzending gemist/somigen metafeeds)

Dat het op jouw PC wel werkt komt omdat de WMP player RTSP met TCP gebruikt terwijl jouw EM7080 RTSP met UDP wil hebben.

Helaas hoef je hier bij de Alice helpdesk niet mee aan te komen, die zijn de weg al kwijt op het moment dat je RTSP noemt.

Jouw Copperjet bied twee soorten van firewall protectie.
De eerste ligt vast in de configuratie en kan, zover ik weet voor RTSP, niet handmatig gewijzigd worden. Deze noemen we de algemene internet monitoring firewall. Alleen te wijzigen via een update van het modem.

Het tweede deel kun je als gebruiker en admin zelf in stellen via telnet of via het webinterface.

wat je kunt doen om te controleren hoe die van jou staat ingesteld is door met telnet in te loggen op je modem als admin en dan het volgende commando te geven: --> security list algs

Je krijgt dan deze lijst in beeld:

Security Algs:

ID | AlgType | Transport | Port |
--------------------------------------------
1 | ftp | 6 | 21
2 | ils | 6 | 389
3 | ils | 6 | 1002
4 | ike | 17 | 500
5 | aim | 6 | 5190
6 | msnmsgr | 6 | 1863
7 | pptp | 6 | 1723
8 | rsvp | 46 | 0
9 | sip | 6 | 5060
10 | sip | 17 | 5060
11 | l2tp | 17 | 1701
12 | rtsp | 255 | 554
--------------------------------------------

Als bij RTSP de waarde 255 staat dan accepteert je modem alle protocollen op RTSP
Staat hij echter op 6 dan accepteert hij alleen TCP.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'vraagje over alice copperjet modem en samengebruik EM 7080', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Lijn sinds enkele weken onstabiel (modem herstart zichzelf) Storing 3 21 juli 2014, 15:57
Instellingen Copperjet Helpdesk 3 09 augustus 2013, 20:07
Copperjet 1616-2P en Sitecom WL-312 Eigen netwerk 1 09 augustus 2013, 10:47
Geen verbinding te krijgen met copperjet Hardware instellingen 10 04 maart 2013, 16:11
Copperjet 1616-2p - linksys WRT160Nv2 Eigen netwerk 5 02 maart 2013, 15:04
Goedemiddag bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief