obey-robots.txt
25 Juli 2017, 00:40
Navigatie
Onderwerp bekijken
Alle hardware van Alice komt hier aan bod. Wil jij deze faq vullen? Neem contact op met Alex.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Copperjet 1616-2p heeft wekelijkse reset nodig

Leo
Er zijn al diverse soortgelijke berichten over dit onderwerp gepost maar ik kom niet verder met de reacties daarop. Hier mijn versie.

Mijn Copperjet 1616-2p met firmware 6.11.37 heeft ca. elke acht dagen een power cycle nodig. Het verschijnsel is herkenbaar aan de plotselinge traagheid waarmee connecties worden gemaakt. Ik heb achter de Copperjet een Linksys router met DD-WRT firmware staan en beide in alle mogelijke configuraties uitgeprobeerd. Double NAT, Copperjet in "DMZ mode", ZIPB mode. Veel meer configuratiesmaken zijn er naar mijn idee niet met deze hardware. Het maakt allemaal geen verschil, ongeveer na een week stopt de Copperjet ermee. Hoe snel hangt ook af of ik tussentijds torrent of andere p2p protocollen heb gebruikt. Voor de zekerheid heb ik het aantal connecties van de clients flink gelimiteerd. De DNS forwarding, DHCP en SNTP heb ik gedisabled in de Copperjet. Dit laat ik aan de Linksys over om de Copperjet zoveel mogelijk resources te laten sparen.

De Copperjet hangt zich plotseling op tijdens normaal gebruik en dan is de web- en telnet interface gewoon op normale snelheid te bereiken. Vreemd is dat er dan niets abnormaals te zien is in de log. PPP staat actief en alles ziet er normaal uit.

Alice help komt met het standaard antwoord dat het door p2p en torrent komt en zegt resetten. Allied Data ook gemaild, deze verschuilt zich achter het feit dat het deel van de CopperJet waar mogelijk iets moet worden gedaan achter een wachtwoord zit van BBned en geeft dus geen support. (Uiteraard heb ik zelf al eens gekeken maar er is heel weinig te vinden over de Copperjet en zijn uitgebreide CLI commando-set)

Ik heb dus nu maar een scriptje gemaakt dat elke minuut checkt of er connectiviteit naar buiten is, zoniet dan reboot het script de modem. Beetje lompe manier maar het werkt.

Er zijn andere modems die kennelijk wel tegen torrent en p2p kunnen of het moet iets te maken hebben met de wijze waarop Alice/BBned de zaak heeft geconfigureerd.

Iemand gelijksoortige ervaringen hiermee en/of tips hierover??

Alvast bedankt

grts,
Leo

manyac
Hoi Leo! Ik heb precies hetzelfde probleem: Het maken van *nieuwe* verbindingen gaat erg traag. Bestaande verbindingen draaien wel op volle snelheid.

De oplossing is inderdaad even de power stekker eruit halen en na een paar minuten heb ik weer een perfecte verbinding.

Om NAT te doen, moet de copperjet een tabel met mappings bijhouden. Blijkbaar loopt deze tabel vol, en wordt ie daarom extreem traag. Ik had verwacht dat ZIPB mode wel zou helpen, omdat ie dan geen NAT meer hoeft te doen. Dus wellicht is het een andere bug.

MisterSenseo
Die bug heet Copperjet hahahahahahahaha.
De enige remedie is wanneer je alleen internet hebt om een ander modem bijvoorbeeld ZyXEL te plaatsen,heb je Alice Comfort,helaas dan heb je pech................
Er is een nog lompere oplossing........ :
Zet je Copperjet op een tijdklok en schakel modem uit voor een paar minuten op een tijdstip waarop je zeker weet dat er niemand in je gezin van internet gebruik maakt,bijvoorbeeld midden in de nacht.
Andere oplossing voor het p2p gebeuren is NZB downloaden via nieuwsgroepen,je hebt al een betaald abonnement voor 2,50 per maand.
Daarmee heb je niets meer met torrents te maken en blijft CJ leven.

Hopenlijk kunnen jullie iets met deze info...........Wink
Met vriendelijke groet,MisterSenseo

Verbeter de wereld,begin bij jezelf.........ik ben begonnen!!!
Leef elke dag of het je laatste is,ooit krijg je gelijk.
Wie een kuil graaft voor een ander is degene die het eerste moe is.......

manyac
Voor de nieuwsgroepen heb ik al een prima gratis oplossing via IPv6. Daarvoor heb je het volgende nodig:

- IPv6 adres. Die regelt teredo/miredo, ook al zit je achter een NAT. Je moet wel één poort naar binnen forwarden op de copperjet.

- IPv6 news client, zoals nzbget. Dit is een console client voor Linux. Ik heb in deze client zelf IPv6 support toegevoegd Smile

- Gratis IPv6 news account, via http://www.xsnews.nl/ipv6/

Maar weer even on-topic: In plaats van een tijdklok kan ik vast ook met een scriptje op mijn Linux server de copperjet elke nacht resetten. Ik vind het echter niet zo erg om af en toe even een paar minuten internet te missen.

MisterSenseo
Van dat IPv6 snap ik nog geen moer,ik hang nog te diep in de IPv4.....Pfft

Maar dat CJ volloopt is algemeen bekend en volgens mij is het de beste oplossing om het modem een paar keer per week oid even een uurtje of zo uit te zetten.
De allerbeste manier overigens is de snelle reset.......dat is de stroom uit het modem trekken en direct er weer in,dus binnen een halve seconde.

Yes
Leo schreef:

Ik heb dus nu maar een scriptje gemaakt dat elke minuut checkt of er connectiviteit naar buiten is, zoniet dan reboot het script de modem. Beetje lompe manier maar het werkt.

Er zijn andere modems die kennelijk wel tegen torrent en p2p kunnen of het moet iets te maken hebben met de wijze waarop Alice/BBned de zaak heeft geconfigureerd.

Iemand gelijksoortige ervaringen hiermee en/of tips hierover??

Alvast bedankt

grts,
Leo

Ik heb ook elke 10 min. zo'n script draaien. Elke 3 a 4 dagen is de verbinding weg en wordt het modem gereset. Sad
Ik weet helaas ook geen oplossing om het vastlopen te voorkomen.

-------------------------------------------------------
The answer is Yes! The question is the question?

Leo
manyac schreef:
Hoi Leo! Ik heb precies hetzelfde probleem: Het maken van *nieuwe* verbindingen gaat erg traag. Bestaande verbindingen draaien wel op volle snelheid.

De oplossing is inderdaad even de power stekker eruit halen en na een paar minuten heb ik weer een perfecte verbinding.

Om NAT te doen, moet de copperjet een tabel met mappings bijhouden. Blijkbaar loopt deze tabel vol, en wordt ie daarom extreem traag. Ik had verwacht dat ZIPB mode wel zou helpen, omdat ie dan geen NAT meer hoeft te doen. Dus wellicht is het een andere bug.

Het zou handig zijn als het mogelijk is om de NAT tabel te flushen, net zoals je dat vroeger kon doen met de Alcatel Speedtouch modems. Ik weet niet of het kan en welk commando erbij hoort.

Wat ZIPB betreft, daar heb ik niet zo'n goeie ervaring mee. Op zich krijg je het goed draaiend maar het is niet stabiel. Soms stond mijn router plotseling weer op het 172.19.3.2 adres i.p.v. mijn externe IP adres. Ook komt ZIPB zonder handmatige acties niet goed terug na een reset. Niet bruikbaar dus. En zoals gezegd, ZIPB lost het probleem niet op. ZIPB is dan ook geen echte bridge maar een getruukte bridge, dat blijkt ook wel uit het feit dat de modem gewoon adresseerbaar blijft in ZIPB mode.

Ik draai nu al een tijd in double nat mode. Op zich werkt dit prima. Geen enkel probleem met portmappings etc.

Leo
MisterSenseo schreef:
Die bug heet Copperjet hahahahahahahaha.
De enige remedie is wanneer je alleen internet hebt om een ander modem bijvoorbeeld ZyXEL te plaatsen,heb je Alice Comfort,helaas dan heb je pech................
Er is een nog lompere oplossing........ :
Zet je Copperjet op een tijdklok en schakel modem uit voor een paar minuten op een tijdstip waarop je zeker weet dat er niemand in je gezin van internet gebruik maakt,bijvoorbeeld midden in de nacht.
Andere oplossing voor het p2p gebeuren is NZB downloaden via nieuwsgroepen,je hebt al een betaald abonnement voor 2,50 per maand.
Daarmee heb je niets meer met torrents te maken en blijft CJ leven.

Hopenlijk kunnen jullie iets met deze info...........Wink

Ik heb geen probleem met af en toe een reset. Maar het blijft toch raar dat die modems zo over de zeik gaan van p2p en dit niet intern kunnen opschonen...

LelyBob
Ik heb hier hetzelfde probleem met mijn dreambox. Ben zelfs van plan om over te stappen naar een andere provider.

MisterSenseo
Kun je doen................wat je ook kunt doen is ons wat verdere info geven en misschien komen we tot een oplossing en hoef je niet over te stappen ?
Welk abonnement heb je,met of zonder telefoon,met of zonder splitter,met of zonder KPN abonnement,dat soort info.......

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Copperjet 1616-2p heeft wekelijkse reset nodig', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Instellingen Copperjet Helpdesk 3 09 augustus 2013, 20:07
Copperjet 1616-2P en Sitecom WL-312 Eigen netwerk 1 09 augustus 2013, 10:47
Geen verbinding te krijgen met copperjet Hardware instellingen 10 04 maart 2013, 16:11
Copperjet 1616-2p - linksys WRT160Nv2 Eigen netwerk 5 02 maart 2013, 15:04
Hoe log ik in op mijn Copperjet 1616? ADMIN WACHTWOORD Frequently Asked Questions 5 20 november 2012, 11:35
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief