obey-robots.txt
16 December 2018, 14:45
Navigatie
Onderwerp bekijken
Dit is het enige onderdeel waar Alice Officals moderator rechten hebben. Post u in dit gedeelte dan is uw ip adres zichtbaar voor het Webcare team van Alice. In alle overige onderdelen is uw ip adres niet zichtbaar voor het Webcare team van Alice!
 Onderwerp afdrukken

verbinding na lange tijd instabiel

feint
Beste mensen,

Nu heb ik sinds kort steeds last van het feit dat internet wegvalt, ik heb dan volgens de router en mijn pc internet, echter kan ik geen internet pagina openen, kan niet pingen buiten het netwerk en alles valt bijna weg.

Nu heb ik de helpdesk gebeld, probleem uitgelegd en hebben ze een lijn herstel geprobeerd.
Heeft niet gewerkt, dus weer een mail geschikt en gevraagt of een nieuwe router een optie was.
Ok allemaal geen probleem (copperjets worden nou eenmaal heet, wie weet is die door de jaren beschadigd).
Krijg ik een 2de hands copperjet thuisgestuurd (gebruikerssporen, nou goed zolang die maar werkt ben ik tevreden).

Nu het probleem, mijn internet valt nu nog sneller weg als eerst, om de min ofzo valt nu mijn verbinding weg of wordt die zo ontzettend traag dat ik niet veel meer kan.

dus ik de oude terug gezet, en het rare is dat deze nu ook niet meer hetzelfde werkte.

Nu dacht ik, misschien ligt het probleem wel aan ons. Dus ik de hele boel verhuist naar een andere telefoonaansluiting waarvan ik zeker was dat die het goed deed. zonder succes.
wou hem eerst in de meterkast plaatsen gezien daar altijd het beste signaal is, echter hebben wij hier geen stroom (ga maar eens na) dus dat gaat niet :<

Heb een 20mbit verbinding (16 mbit op locatie) en volgens de speed test haalt die maar 10mbit. nou is dat geen probleem als die het goed zou doen maar dat is dus niet zo.

Nu kan ik wel weer de helpdesk gaan bellen maar misschien dat jullie ook de juiste hulp kunnen bieden.

ben nu een jaar of 2 (ongeveer) bij alice, nooit problemen gehad. NOOIT internet die wegvalde of dergelijke (hooguit 1 dag per jaar ofso dat die wat langszamer was maar verder ook niets).

Dus, wieowie heeft advies over hoe ik dit probleem kan oplossen?

gr

feint

MisterSenseo
Sowieso moet je modem direct op het ISRA punt aangesloten worden,dus het allereerste punt waar de telefoonlijn je huis binnenkomt.
Vervolgens moet het kabeltje van ISRA naar je modem zo kort mogelijk zijn,en alles moet vanzelfsprekend perfect correct en stevig vastzitten.
Het kan zomaar zo zijn dat het niet aan jouw binnenhuis installatie ligt,we hebben en lange,kouwe,vochtige winter achter de rug,het is goed mogelijk dat de bekabeling in de grond stukgevroren is,maar sluit eerst uit dat het in jouw huis zit.
Resultaten uit het verleden etc etc dus het heeft altijd goed gewerkt is een leuke uitspraak maar daar bereikt nu niemand iets mee.
Eerst je modem direct op je ISRA punt aansluiten,met een zo kort mogelijk kabeltje tussen ISRA en modem,dan een pc zonder extra firewall met een standaard viruskiller zoals AVG free direct op je modem dus zonder router ertussen,en dan kijken of het verschil maakt.
Maakt het verschil dan met router proberen,maakt dat weer verschil kan je router stuk zijn of je moet hem terugzetten naar fabrieksinstellingen en opnieuw instellen.
Als helemaal niets verbetering geeft dan Alice maar weer bellen want dan zit het in de bekabeling en laat je niet afschepen met een verlaging van je profiel want ze proberen er makkelijk vanaf te komen.Als je onder de 1000 meter vanaf de centrale zit moet je 10-13 Mbit kunnen halen en is het minder zal Alice het moeten herstellen en daar proberen ze onderuit te komen,helaas.

Succes met dit hele verhaal.........Wink
Met vriendelijke groet,MisterSenseo

Verbeter de wereld,begin bij jezelf.........ik ben begonnen!!!
Leef elke dag of het je laatste is,ooit krijg je gelijk.
Wie een kuil graaft voor een ander is degene die het eerste moe is.......

feint
Het probleem is dat als ik hem direct op het ISRA punt wil aansluiten bij ons in de meterkast (waar die binnenkomt) helemaal geen stroom is te vinden in de buurt. (leuke mensen die huizen bouwen).

Dus ik heb hem op de kortsmogelijke telefoonaansluiting aangesloten waarvan ik zeker wist dat die het deed.

Ik zal je andere stappen eens nagaan kijken of dat verschil maakt.

Alvast bedankt voor je antwoord, je komt al een stuk verder dan de 3 zinnen die de helpdesk meestal zegt.

gr

feint

MisterSenseo
Laat het maar weer weten,zo gedetailleerd mogelijk.......Wink
Met vriendelijke groet,MisterSenseo

Verbeter de wereld,begin bij jezelf.........ik ben begonnen!!!
Leef elke dag of het je laatste is,ooit krijg je gelijk.
Wie een kuil graaft voor een ander is degene die het eerste moe is.......

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'verbinding na lange tijd instabiel', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Verbinding steeds trager en slecht bereikbaar met telefoon Storing 1 23 januari 2015, 19:25
Storing in verbinding (lijn onstabiel) Storing 115 26 september 2013, 13:26
Geen verbinding te krijgen met copperjet Hardware instellingen 10 04 maart 2013, 16:11
iNTERNET VERBINDING Algemeen 8 01 november 2012, 20:25
Geen Internet verbinding Algemeen 4 23 april 2012, 13:59
Goedemiddag bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief