obey-robots.txt
22 Oktober 2017, 19:16
Navigatie
Onderwerp bekijken
Dit is het enige onderdeel waar Alice Officals moderator rechten hebben. Post u in dit gedeelte dan is uw ip adres zichtbaar voor het Webcare team van Alice. In alle overige onderdelen is uw ip adres niet zichtbaar voor het Webcare team van Alice!
 Onderwerp afdrukken

hoe kom ik van alice en hun incassobureau af???

sassy77
inmiddels vind ik deze situatie kassawaardig en wilde ik een brief sturen, totdat ik dit forum zag, waarvan ik hoop dat dit dan wat oplevert! mijn geduld is namelijk ernstig op de proef gesteld en ik zie bij kassa en hier dat soortgelijke situaties regelmatig voorkomen.

december 2007 heb ik mijn aliceabo opgezegd, vanwege slechte verbinding en ben ik overgestapt. een bevestiging hiervan gekregen en 1,5 jaar niets gehoord dus tot zover niets aan de hand. in april 2009 werd 462 euro via automatische incasso van mijn rekening geschreven door alice! tot mijn schrik natuurlijk. ik storneren, na 2 weken weer hetzelfde liedje. die zomer zijn er maandelijks weer bedragen afgeschreven (terwijl ik al 1,5 jaar geen klant meer was dus), die ik keer op keer heb gestorneerd.

uiteindelijk op aanraden van de bank de rekening van alice geblokkeerd zodat geen ongewenste afschrijvingen meer konden plaatsvinden. intussen die zomer ook diverse keren gebeld en 2x een brief geschreven met het verzoek met afschrijven te stoppen en de situatie op te lossen. uiteindelijk moest ik wachten (!) tot mijn abonnement waarmee iets (zeg maar van alles) fout was gegaan wederom administratief zou zijn afgesloten, ergens in september 2009.

tot die tijd zou ik nog facturen ontvangen, maar dan zou het klaar zijn. ondertussen kreeg ik weer aanmaningen want geld kon niet meer afgeschreven worden. toen ik erachter kwam dat ik het modem terug had moeten sturen (nooit wat over gehoord) en dat daar ook een probleem zou kunnen zitten, wilde ik dat meteen doen. maar nee dat kon niet volgens alice, ik moest wachten op adm. afsluiting en op de retourbox. niet mee eens, maar wel gedaan. in november heb ik eindelijk het modem opgestuurd en die is 11 december bij alice aangekomen volgens hun. (blijft er post liggen daar ofzo?)

een aantal weken eerder had ik m al verstuurd, voor mijn verhuizing eind november. na de verhuizing hoopte ik nooit meer wat van alice te horen.
verbijsterd was ik dan ook dat ik een paar weken geleden door incassobureau edr werd gebeld!!! omdat ik de modem niet terug zou hebben gestuurd. en nu moet ik aan dit bureau bewijzen met mijn verzendbewijsje dat ik dat wel heb gedaan! terwijl zowel alice als bns datalogistics heeft bevestigd dat hij is ontvangen! volgens alice te laat, maar in de brief stond niks over kosten bij te laat inleveren alleen bij niet compleet inleveren! en bovendien, nu moet ik iets gaan bewijzen, terwijl ik al 2,5 jaar geen klant meer ben en een half jaar lang onterecht rekeningen ontvang, bedragen krijg afgeschreven met alle gevolgen van dien, keer op keer telefoontjes moet plegen en brieven moet schrijven om fouten gemaakt door alice recht te zetten.

echt te bizar voor woorden en ik vind het de omgekeerde wereld, want ik heb elke keer gedoe, omdat alice fouten maakt.
op dit moment is een klachtenbrief in behandeling (wordt gezegd door klantenservice) en heb alweer gebeld naar de ks want het incassobureau blijft ook doorgaan. maar ik verwacht dat alice nu eens met een oplossing komt en geen onterechte kosten op mij gaat verhalen en niet de gevolgen van hun traagheid en fouten bij mij blijft leggen.
dit is dus weer een volgende stap en ik hoop dat het dan wordt opgelost.
ik heb begrepen dat er ook nog geschillencommissies zijn en gelukkig heb ik ook een rechtsbijstandsverzekering, maar daar zit ik eigenlijk echt niet op te wachten. ik wil gewoon van het hele gedoe af!

edit BMP: beetje voor je aangepast ivm betere leesbaarheid Wink en verplaatst naar alice webcare
Gewijzigd door BMP op 14 mei 2010, 15:03

Emiel
Ik hoop voor je dat de webcare iets voor je kan betekenen.
Vervelende situatie in een geval.
S6 en Sterkte.

sassy77
bedankt voor het verplaatsen van mijn verhaal.
de status is nu dat ik vorige week zaterdag ben gebeld door alice dat de klacht van eind april in behandeling is en of ik daar nog even op wilde wachten. het antwoord zou deze week komen. nog geen brief gezien en het incassobureau gaat door met zijn brieven. vandaag ben ik gebeld door het incassobureau dat ik voor morgenochtend 12 uur moet reageren, anders zal de procedure worden doorgezet. dat is eigenlijk elke keer de mededeling; betaal binnen zoveel dagen, anders gaan we door en worden er kosten gemaakt. dus alice heeft de onterechte opdracht nog niet ingetrokken.
ik vraag me af of hier op dit forum dan niemand zit die kan kijken bij alice waarom dit probleem niet wordt opgelost? maar liever nog dat het zsm wordt afgehandeld natuurlijk!
misschien moet ik toch mijn rechtsbijstandsverzekering eens inschakelen. of een rechtswinkel?

BMP
Stuur anders Ferry even een mailtje, http://alice.gebr...ookup=3127 misschien dat hij een en ander kan bespoedigen.

BMP
Gewijzigd door BMP op 26 mei 2010, 19:11
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

sassy77
bedankt voor de tip!
heb ferry een mail gestuurd en hoop op antwoord.
vandaag het incassobureau nog aan de lijn gehad maar wat een onbehouwen kerel zeg! en toen werd ik ook onbeschoft. ks alice wil wel wat doen, maar kan weer s niks. maar hebben me verzekerd dat het opgelost zou worden als ik incassobureau nogmaals zou bellen om te verzoeken contact met alice op te nemen over de zaak. maar incassobureau wou uiteraard niet meewerken om contact met alice op te nemen. want dat is niet volgens procedure ofzo. en alice doet tot nog toe niks met mijn klacht. wat'n gedoe! kan me voorstellen dat mensen het van dit soort onterechte beschuldigingen aan hun hart krijgen zeg!

Sandman
Hoe is het afgelopen ?

Voor jou misschien te laat, maar voor anderen: een incassoburo heeft dezelfde rechtsstatus als ieder ander vedrijf: niks dus.
Ze kunnen best dreigen en zo, maar aan het eind blaffen ze alleen maar.

Hooguit een gerechtsdeurwaarder kan aan je deur komen, maar een incassoburo, als die aan je deur komt, lach ze maar uit en sluit de deur.
Ik spreek uit eigen ervaring. Toen het dreigen begon heb ik contact gezocht met de **** waar ik lid van was en die hebben me verzekerd wat ik hierboven geschreven heb. Nooit meer wat gehoord van het incassoburo.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'hoe kom ik van alice en hun incassobureau af???', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Storing Alice Storing 4 06 december 2012, 21:02
Opzeggen alice Webcare Alice 5 03 december 2012, 12:46
Zijn hier nog Alice-helpdeskmedewerkers? Webcare Alice 16 12 juni 2012, 23:50
pilmo versus alice versus tele2 Algemeen 1 28 april 2012, 16:12
hoe moet ik alice opzeggen ? Webcare Alice 18 12 maart 2012, 22:12
Goedenavond bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief