obey-robots.txt
22 Oktober 2017, 19:20
Navigatie
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

NNTP, usenet ????

Richard
Heeft Alice ook een newsgroup server ter beschikking?

Richard
wat bedoel je precies met een homeserver?
als ik onderstaande post lees is het draaien van servers wel mogelijk:
http://alice.gebr...read_id=10

Richard
nu snap ik er niets meer van: eigen servers draaien MAG dus niet, maar KAN dus wel.
daarnaast zie ik in je bovenstaande lijstje vermeld staan dat er een nieuwsserver beschikbaar is: is er nu wel of geen nieuwsserver???Shock

Richard
dat is nu juist de grap. ik heb idd een alice abbo... maar ik weet de naam van de newsserver niet... is ook niet te vinden... news.alice.nl, nntp.alice.nl, usenet.alice.nl... niets te pingen oid....
vind het opzich nog niet zo erg, maar ik kom overal tegenstrijdige berichten tegen; het ene document vermeldt dat het er is, een ander spreekt het tegen....

Richard
Het is dus duidelijk: Alice heeft (helaas) geen news server binnen het eigen domein.

rrozema
Wat een bull*. Dat lijstje van Kosinska komt duidelijk van een of andere overzichts site. Ik heb rechtstreeks van de helpdesk te horen gekregen dat het draaien van servers wel is teogestaan.

Ook bij de newsservers is de zaak heel duidelijk: Alice heeft zelf geen news server in het pakket van diensten. Ze gaan echter niet het gebruik van externe news servers blokkeren. Dus gewoon een abo nemen bij de een of andere pay server.

Black Tiger
Hij bedoeld dat het lijstje bullshit is. Je mag zelf servers draaien. De gerespecteerde ADSL site is klaarblijkelijk niet helemaal juist geinformeerd. Zelf zou ik eerder de nettere term "onzin" bezigen, maar da's een ander verhaal.

Ik heb zwart op wit van Alice sales dat je zelf servers mag draaien. Indien ze dus iets hier tegen zouden ondernemen, kan ik ze met hun eigen schriftelijke stukken om de oren slaan.

Hoe dan ook heeft rrozema in dit geval gelijk.

De helpdesk van Orange heeft inderdaad hun gebruikers nogal wat onzin vertelt, net zoals de helpdesk van Alice dat ook zal gaan doen want zoiets is onvermijdelijk.

Bewijzen hoeft niet, want je kunt op het Tweakers forum ook een topic vinden over Alice, daar is al het nodige uitgeprobeerd, inclusief het draaien van eigen servers. Het werkt dus en is al bewezen.

gelooft eerder een helpdesk zoals Alice dan een onafhankelijke site

Niet per definitie, maar onafhankelijke sites kunnen zich even zo goed vergissen.Smile

Greetings, Black Tiger

Yes

10000 Mb
• Voorkeur DNS-server
• Alternatieve DNS-server
• SMTP server
• POP3 server
• Proxy server
• Nieuws server
• Aliassen per e-mailbox
0
• Max. ruimte eigen website
0 Mb
• Aantal vaste IP adressen
Dynamisch toegekend
• Maandelijkse downloadlimiet
Fair Use Policy
• Netwerk
BBNED
• Nieuwsgroepen
nee

• Webmail

Huh? volgens het overzicht, dus wel een Nieuws server, maar geen Nieuwsgroepen????Frown

-------------------------------------------------------
The answer is Yes! The question is the question?

rrozema
Kosinska schreef:
BULLSHIT???? Ik of het lijstje?

Haha, het lijstje natuurlijk. Ik hou er niet van om mensen uit te schelden. En dat was ik dan ook niet van plan bij jou te doen, al helemaal niet omdat je gewoon goed bezig bent Smile

Onzin vertellen doen we allemaal wel eens, inclusief ikzelf. Juist daarom is het belangrijk om je altijd te realiseren waar bepaalde informatie vandaan komt. Als ik moet kiezen wie ik moet geloven wanneer het gaat tussen een algemeen informatie-verzamel-punt als waar jouw lijstje vandaan lijkt te komen of rechtstreeks bij de bron, een Alice medewerker, dan is voor mij de keus duidelijk. Het ging mij om de stelligheid waarmee informatie die duidelijk herkenbaar was als afkomstig van een 'derde' verdedigd werd als correct die mij de woordkeus 'bull*' in de mond deed nemen en het spijt me oprecht als je dat als offensief tegen jouw persoon hebt ervaren.

Met vriendelijke groet,

rrozema

Black Tiger
Geweldig, dan is dit misverstandje toch al weer op een nette manier opgelost, zo zien we het allemaal graag denk ik.Wink
Greetings, Black Tiger

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'NNTP, usenet ????', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Goedenavond bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief