obey-robots.txt
20 Augustus 2017, 05:56
Navigatie
Onderwerp bekijken
Dit is het enige onderdeel waar Alice Officals moderator rechten hebben. Post u in dit gedeelte dan is uw ip adres zichtbaar voor het Webcare team van Alice. In alle overige onderdelen is uw ip adres niet zichtbaar voor het Webcare team van Alice!
 Onderwerp afdrukken

Verbinding valt weg

pilotbabo
Ik heb Alice sinds 17.05.2010. Ik heb gemerkt dat mijn verbinding vaak wegvalt (soms 1x in 30 minuut, soms 1x in 10 minuut). Ik heb met andere splitter, andere kabel (muur - modem) geprobeerd, ook zonder splitter maar helpt veel niet. Ook valt verbinding vaak weg als ik ga bellen (na 1 minuut). Hiervoor had ik hier 2,5 jaar Telfort en heb ik zoiets nooit gehad. Suggesties?

Slammek
Mijn internet valt ook (te) vaak weg. Ik heb geen idee hoe het komt. Ik heb de kabel sinds 2 dagen en vandaag was het gewoon erg. Elke 15 minuten of 30 minuten o.i.d. valt de connection weg of naar lokaal. Kabels eruitgehaald en modems gereset en alles, maar zonder succes. Ik ga morgen een diepe virus-scan houden, alhoewel ik niet denk dat ik een virus heb.
Enig Idee?

pietbrouwer
Ik heb het zelfde probleem .
Ik ben er mee naar de plaatselijke leverancier geweest
Die heeft een PC freak waar ik wel vaker met vragen kom. Helaas kwam ik er bij de Alice helpdesk niet verder vandaar de plaatselijke oplossing

Omdat ik dacht dat het aan mijn wirless router lag had ik deze ingang als vraag . Als ik jullie verhaal zo lees dan is het ook het geval met een rechtstreekse kabelaansluiting.
Maar misschien is het antwoord hieronder een optie.

Mijn vraag was oof het aan het E-tech router kon liggen
Zijn antwoord was:
Een e-tech router is niet te vergelijken met een sitecom of een linksys router. Zelf heb ik ook alice gehad. Ik had hieraan een sitecom router. Werkt perfect.
Het kan ook opgelost worden met een firmware update van het alice modem.

Tot zo ver. Ik zal met belangstelling de reacties lezen want raar is het wel.
Voorheen zat ik met de zelfde aansluiting (alleen dan geen Alice modem) bij online.
Werkte prima. Nooit geen last gehad.

manyac
Ik hier totaal geen last van, maar ik heb wel een paar vragen:

Hoe lang valt de verbinding weg?
Gaat het ADSL lampje op de Copperjet ook uit?
Kun je de Copperjet nog wel pingen als je verbinding eruit ligt?

pietbrouwer
Ik zie geen ADSL lampje Ik heb het witte modem Alice 5125 dus geen copperjet.
Maar alle lampjes branden en blijven branden.
Dat van het pingen heb ik nog niet geprobeerd. Als je bedoeld dat ik met het ip adres het modem kan zien, is het antwoord JA.
Nog even over het wegvallen van de verbinding Wat mij opvalt dat het tijdsvenster tussen 18:00 uur en 21:00 uur ligt. Dan vallt de verbinding met internet voor ongeveer 10 a 15 minuten zomaar weg. Ik zie dat er een verbinding is met modem en router. Lampjes branden en ik kan via het ip adres de hardware benaderen.
Gewijzigd door pietbrouwer op 28 mei 2010, 10:12

manyac
Als je via de webinterface je modem kan benaderen, hoef je het pingen niet meer te testen. Als de verbinding weg is, geeft je modem dat ook aan in een statuspagina?

Als zelfs een modem-reset niet helpt, denk ik dat er toch iets mis is met je modem of misschien met de verbinding vanuit alice. Ik vind dit een heel vaag probleem. Senseo: ben jij dit ooit tegengekomen?

venicefan
ook hier valt de verbinding ook wel eens knipperend weg (zoals gisteravond rond 19:00 uur gedurende een uur of zo) . Het DSL lampje gaat dan uit en na een seconde of 10 zie je 'm weer knipperend opkomen waarna ie continu gaat branden maar vervolgens na zo'n 20 seconden weer uitgaat en het zich allemaal weer herhaalt.

Een reset van het modem helpt dan ook niet. Zowel een korte reset (stekker er binnen een halve seconde weer in) als een langere (stekker er zo'n 30 seconden uitlaten)

Rond 20:30 was het probleem volledig weg.....

Dit fenomeen komt gemiddeld wel een paar keer per week voor.

Groeten,

John
Gewijzigd door venicefan op 28 mei 2010, 13:09

pietbrouwer
Nog even een aanvulling op de status van het moden. Deze is dan NOT CONECTED. En de lampjes branden niet continu, maar knipperen zoals ook verder in deze gebruikersgroep door de anderen wordt vermeld. Ik heb zelfs mijn router op een ander kanaal (kanaal 11) gezet. In de documentatie wordt ook gesproken over kanaal 6 en 1 omdat deze geen overbruggende frequentie hebben. Ik heb dit nog niet geprobeerd, maar de vraag is of dit oplossing is, omdat de bekabelde aansluiting van mijn vaste PC met de zelfde verbindingsprroblemen zit.

MisterSenseo
Als ik bovenstaande lees denk ik sterk aan een splitter in de wijkcentrale of zoiets.
Hiervoor zul je toch echt moeten beginnen met bellen naar de helpdesk van Alice,voordat een ander zich ermee kan of mag bemoeien.
Iets waarvan we allemaal ondertussen weten dat correspondentie met de Paus simpeler is......Pfft
Het enige wat je nog zelf kunt doen is als test de router ertussenuit halen en een paar dagen proberen of het probleem dan nog blijft,verandert er niets dan ga je bellen:
Eerst krijg je een ander modem,dan gaan ze zeuren,en uiteindelijk,als je geluk hebt,zal het erop uitdraaien dat er in de wijkcentrale een splitter stuk is en na vervanging van die splitter heb je nooit meer problemen.
Heel veel succes,als je éénmaal met dit soort problemen te maken krijgt geeft Alice meestal niet thuis...........Sad
Met vriendelijke groet,MisterSenseo

Verbeter de wereld,begin bij jezelf.........ik ben begonnen!!!
Leef elke dag of het je laatste is,ooit krijg je gelijk.
Wie een kuil graaft voor een ander is degene die het eerste moe is.......

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Verbinding valt weg', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Verbinding steeds trager en slecht bereikbaar met telefoon Storing 1 23 januari 2015, 19:25
Storing in verbinding (lijn onstabiel) Storing 115 26 september 2013, 13:26
Geen verbinding te krijgen met copperjet Hardware instellingen 10 04 maart 2013, 16:11
iNTERNET VERBINDING Algemeen 8 01 november 2012, 20:25
Geen Internet verbinding Algemeen 4 23 april 2012, 13:59
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief