obey-robots.txt
24 Januari 2019, 08:32
Navigatie
Onderwerp bekijken
Geen telefoonverbinding, meld alles hier.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Telefoon gesprek valt weg

Buur69
Net als bietenbrug:

Ook mijn telefoonlijn valt regelmatig weg. Gesprekken worden regelmatig afgebroken. Soms staat dan het modem te knipperen om opnieuw verbinding te zoeken, maar regelmatig heb ik dan nog gewoon internettoegang en ligt enkel het telefoongedeelte eruit (geen kiestoon, gesprek wordt afgebroken).
Over het algemeen is de telefoonverbinding na hooguit een paar minuten weer hersteld, maar soms duurt het ook uren. Ik heb hier nog altijd een openstaande melding van (gemaakt 18/8/2010, #317254). Mijn lijn was doorgemeten, geen probleem daarbij "gezien" EN DUS moest het maar aan mijn telefoon liggen?! Nou, ik heb een ander toestel erop aangesloten gehad, maar net zo goed dezelfde problemen, hoor! Het probleem ligt echt buiten mijn bereik, aan de kant van Alice. Wordt tijd dat ze dat eens goed onderzoeken en oplossen.
Het probleem is niet regelmatig, dat maakt het niet te makkelijk te vatten. Soms is het al na 5 minuten gesprek dat ik of de ander ineens in het luchtledige zit te praten, soms is het na enkele uren pas (ja, ik ben soms een lulijzer ;-)). Het tijdstip is ook niet vast (net als de duur niet) Kan het te maken hebben met overbelasting op het netwerk? Dat er dan maar lukraak gesprekken "uitgeknikkerd" worden? Ik ben regelmatig niet te bereiken!
En wat ik ook vreemd vind, maar wat hier mogelijk niks mee te maken heeft (ik wil het toch noemen): als een ander mij belt, dan krijg ik regelmatig te horen dat ik pas laat mijn telefoon opneem, terwijl ik dan pas 1 of 2 keer de telefoon heb horen overgaan. Dus daar zit ook flinke vertraging op? Waardoor sommige mensen al opgehangen hebben (zonder me gesproken te hebben), terwijl ik niet eens weet dat ik gebeld ben, want ik heb de telefoon niet horen overgaan...
Wat vreselijk rot is: bij mijn laatste melding mocht ik dus een duur 0900nummer gaan bellen met mijn mobiel... Om aan mijn telefoonprovider (Alice) te melden dat zij mij geen telefoonverbinding doorgaven... Mailen doen ze niet. Service?! Het kost mij geld (als klant), terwijl Alice op dat moment in gebreke blijft?! Dit maakt wel dat ik niet meer ga bellen natuurlijk (wordt toch teruggewezen op mezelf), maar daarmee wordt het probleem niet aangepakt. Een melding zou toch duidelijk moeten zijn om dat te verhelpen?! De klant hoeft dan toch niet steeds duur terug te bellen dat het probleem nog altijd bestaat en of Alice er ALSTUBLIEFT iets aan wil doen?!

/edit:
Als korte aanvulling wil ik nog melden dat ik geen splitter in gebruik heb en dat de fysieke telefoonlijn van telefoon naar router uiterst kort is en van router naar het muurpunt ook (heb gewoon de bijgeleverde kabeltjes in gebruik). De telefoon staat dan ook direct naast dat muurpunt. Daar kan het dus ook niet aan liggen. Het moet echt aan de kant van Alice zitten. Ik heb ook geen storende apparaten (magnetron, tv of wat dan ook) in de buurt van mijn telefoontoestel staan.

/edit2:
Nu ben ik ook nog aangesloten op een oude ADSL-centrale (geen ADSL2 dus). De centrale is nog geen 400m verderop. Kan het liggen aan dat die centrale eens een upgrade moet krijgen naar ADSL2? (Zou wel fijn zijn, als dat het geval zou zijn, want dan heb ik eindelijk ook eens echt snel internet).

/edit3:
Mijn router/modem is gewoon standaard, er is niks aan de software veranderd (zoals hierboven door sommigen wel aangeraden wordt en door anderen juist afgeraden). Ik heb wel een rammeltje in mijn modem/router, los schroefje of zo. Daarvoor heb ik in het begin van mijn abo al gebeld gehad, dit zou normaal zijn?!
Gewijzigd door Buur69 op 16 oktober 2010, 10:32

bietenbrug
Hallo,

Inmiddels al weer 2 keer contact gehad met de helpdesk van Alice:
Een reset uitgevoerd, zowel aan mijn kant als aan de kant van Alice. Ik was er al bang voor.......en inderdaad dit hielp niks. Een afspraak gemaakt (op 22/10) dat ik een nieuw modem (AVM) zou krijgen als de problemen zich voor zouden blijven doen. Nou de problemen zijn niet verholpen hoor. Opnieuw maar contact gezocht met Alice. Deze hell(p)desk-medewerker(van 28/10) , wilde met mij alles weer eens door gaan nemen, als ik niet gezegd had, dat dat al uitgebreid gedaan was. Hem verteld van de AFSPRAAK dat ik een nieuw modem (AVM) toegestuurd zou krijgen. Toen ging hij in het systeem kijken en daar las hij wat er AFGESPROKEN was.
Volgens hem werkt een modem van AVM niet op mijn lijn. (???) "Ja...eh....het kan wel werken...maar dan moeten wij hier ook e.e.a. gaan aanpassen en dat doen we niet." ik: " Dus, wat ga ik dan krijgen? hetzelfde soort modem? Of toch een ander modem?" m: " Eh, ja....in ieder geval geen AVM, hoewel ik hier zie dat mijn collega dat wel toegezegd heeft. Ik ga het met hem nog overleggen. Als u niets hoort van ons, stuur ik u gewoon een modem toe.(Copperjet dus) Anders nemen wij nog contact met u op."
Wat heb ik nou aan dezelfde copperjet modem?
Waarom zou een AVM modem niet kunnen werken op mijn lijn?
Welk modem krijgen nieuwe klanten van Alice ?
Apple! What else?

mailpim
een AVM modem krijgen de nieuwe Alice klanten. Dit omdat deze over VOIP worden opgeleverd. Omdat je een copperjet hebt wordt je dus op Vodsl opgeleverd. Op dit type verbinding werkt een AVM modem niet.
Dit is dan ook de reden waarom je na een defect modem weer een vervangend copperjet krijgt.

Verder, heb je het modem dichter dan 2 meter bij je ISRA punt staan? Met een kabel zo kort mogelijk ertussen? Heb je deze al eens vervangen? Heb je de splitters er nog tussen? zo ja, haal deze dan eens weg, reset het modem en test dan weer.

We horen graag je vervolg.

bietenbrug
HOERA......het lijkt wel pakjesavond! Raad eens wat ik net krijg?! Een modem.....een oranje. Yes, it is a Copperjet!
Zal ik ze gaan sparen?! ik heb al een rode. Grin haha!
vervolg komt.
Apple! What else?

mailpim
bietenbrug schreef:
HOERA......het lijkt wel pakjesavond! Raad eens wat ik net krijg?! Een modem.....een oranje. Yes, it is a Copperjet!
vervolg komt.

Zoals ik net probeerde uit te leggen. Je zal nooit een AVM modem krijgen want die is nutteloos. Je kan daar niks mee op je vodsl verbinding. Logisch dat je een Copperjet krijgt
Denk dat de helpdesk medewerker er niet helemaal op het moment bij was en je gezegd heeft een avm modem te versturen of misschien een miscommunicatie?!

bietenbrug
mailpim schreef:
bietenbrug schreef:
vervolg komt.

Zoals ik net probeerde uit te leggen. Je zal nooit een AVM modem krijgen want die is nutteloos. Je kan daar niks mee op je vodsl verbinding. Logisch dat je een Copperjet krijgt
Denk dat de helpdesk medewerker er niet helemaal op het moment bij was en je gezegd heeft een avm modem te versturen of misschien een miscommunicatie?!

mailpim, waarom krijgen nieuwe klanten dan wel een AVM modem? Zij hebben toch dezelfde lijn, die 100 jaar geleden is aangelegd door de PTT? Ik heb gehoord en gelezen dat zij wel een AVM modem krijgen èn dat die stukken beter werkt. Alice moet dan aan hun kant iets veranderen en dat doen ze niet bij oude klanten. Zit het zo? Zoals je zegt: Je kan daar niks mee op je vodsl verbinding. Dat legde de man van de technische dienst van Alice me ook uit. Ik ga straks de oranje copperjet aansluiten, maar ik voorspel dat het niks uitmaakt. Het ligt namelijk niet aan het modem. Die blijft mooi online. Dat is tevens een criterium van de hel(p)deskmedewerkers/technische dienst: "meneer uw modem is al ... dagen online. " Enfin, ik sluit zoals gevraagd het nieuwe modem aan en laat nog horen of het nu beter is. Wel typisch dat mijn vriendin, een vriend, mijn vader en een vriendin dezelfde problemen hebben. Ik laat nog van me horen. Groetjes!
Apple! What else?

mailpim
Overleg eens met het webcare team van Alice wat de mogelijkheden voor je zijn? Ik durf niet te zeggen of het een kwestie is van dat Alice het niet wil veranderen of dat het gewoon op jouw type lijn niet mogelijk is.

Toch als het modem stabiel online blijft zou ik het toch eens zoeken in andere dingen? Ander telefoon toestel getest? Splitters verwijderd? Kabel korter dan 2 meter op het ISRA? dus niet een aansluitpunt ergens anders in het huis die verbonden is met het ISRA..!

Gebruik je een dect toestel waarvan het basisstation bij andere storingsgevoelige apperatuur in de buurt staat?

Is er al een melding voor je uitgezet naar de technische dienst?

Hoor graag...

bietenbrug
Beste Pim,

Al de vragen die je steld, (Ander telefoon toestel getest? Splitters verwijderd? Kabel korter dan 2 meter op het ISRA? dus niet een aansluitpunt ergens anders in het huis die verbonden is met het ISRA..!) heb ik al een paar keer beantwoord als ik gebeld werd door Alice. Zaterdag heeft TNT een nieuw modem berzorgt, dezelfde Copperjet als ik al had maar met nieuwe firmware erop. En de kleur is weer oranje. Heel mooi, maar of het gaat helpen.....?
Alice is ook absoluut niet helder in wat ze doen: "we hebben wat veranderd...." Nou goed...ik kan me voorstellen dat het een te technisch verhaal wordt om mij als klant te vertellen wat ze gedaan hebben. De download is met een paar mb gezakt heb ik wèl gemerkt.
Ik denk echt dat het te maken heeft met geld: een systeem omzetten naar VOIP kost geld en dat doen ze niet voor een oude klant. Dat is ook zo ongeveer wat een medewerker vertelde aan de telefoon.
Ik moet een beetje terug denken aan @home (ziggo vandaag de dag) : die legden de fout altijd bij de klant.
Enfin, ik ga mijn "oude" modem terug sturen en wacht wel af...
Apple! What else?

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Telefoon gesprek valt weg', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Verbinding steeds trager en slecht bereikbaar met telefoon Storing 1 23 januari 2015, 19:25
Probleem telefoon en internet Storing 2 01 november 2013, 18:36
geen telefoon verbinding met router Storing 1 21 april 2012, 22:40
wachtwoord telefoon Instellingen 1 11 februari 2012, 21:14
telefoon valt uit Algemeen 3 27 augustus 2011, 10:51
Goedemorgen bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief