obey-robots.txt
17 December 2017, 03:26
Navigatie
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken

USB op Alice 5125 modem

alice5353
Hallo,

ik zag sinds kort geleden (misschien ´n beetje blind Grin) dat er ´n USB-poort op mijn 5125 modem zit en ik ben 'm aan het uitproberen met 'n Canon MP600 printer. Als ik 'm aansluit op m'n modem en als ik op 192.168.1.1 kijk, zie ik 'm netjes erbij staan bij Home network -> USB Devices, maar als ik probeer het te configureren, weet ik niet wat voor IP ik nodig heb etc., weet iemand wat ik moet invoeren? Alvast bedankt.

h_henkie
alice5353 schreef:
Hallo,

ik zag sinds kort geleden (misschien ´n beetje blind Grin) dat er ´n USB-poort op mijn 5125 modem zit en ik ben 'm aan het uitproberen met 'n Canon MP600 printer. Als ik 'm aansluit op m'n modem en als ik op 192.168.1.1 kijk, zie ik 'm netjes erbij staan bij Home network -> USB Devices, maar als ik probeer het te configureren, weet ik niet wat voor IP ik nodig heb etc., weet iemand wat ik moet invoeren? Alvast bedankt.

Even uit mijn hoofd: 192.168.1.1

alice5353
h_henkie schreef:
Even uit mijn hoofd: 192.168.1.1

Dat IP adres dacht ik eerst ook, maar als ik 'm intik bij 'Printer toevoegen', dan gaat ie automatisch de instellingen proberen te zoeken en daarna geeft hij aan dat ie de printer niet kan vinden. Erg vreemd dit, want 't lijkt mij dat als ze 'n USB-aansluiting op 'n modem doen dat ze goed moeten uitleggen hoe 't werkt...

h_henkie
Je kan eens kijken bij "home network" in het modemmenu, welke ip de printer gekregen heeft. Immers het modem heeft een DHCP funktie.

alice5353
h_henkie schreef:
Je kan eens kijken bij "home network" in het modemmenu, welke ip de printer gekregen heeft. Immers het modem heeft een DHCP funktie.

Er staat alleen maar:

Overview of the Connected USB Devices

Type of device connected: Printer Name: MP600

Hetzelfde staat in Home Network -> USB Devices.

EDIT: Kan het misschien liggen aan dat ik een router op de modem heb?
Gewijzigd door alice5353 op 07 juli 2010, 19:19

Jonathan01
Net als alice5353 ben ik ook eens aan de gang gegaan met het aansluiten van mijn printer.

Voor zover ik weet moet je een normale Samsung ML-1610 laserprinter met USB aan kunnen sluiten op het 5125 modem.

Zoals ook hier te lezen zijn de instelmogelijkheden van het modem minimaal.

Als je naar http://192.168.1.1/ gaat, zie je netjes staan dat het modem de printer ziet.

Alleen, als je (in mijn geval in Winxp) de printer via het netwerk wilt installeren (en niet installeren in de zin van drivers installeren, dat is al gedaan - misschien is instellen een beter woord) dan ziet Windows hem niet.

Hiervoor moet je of het IP adres hebben van de printer, óf er moet een stukje software van de modem op je pc zijn geïnstalleerd. De maker van het modem, AVM biedt in de handleiding van hun vorige model (de basis voor de 5125) niet veel uitsluitsel.
In deze handleiding hebben ze het namelijk over dat stukje software dat is geïnstalleerd.

Ik ben niet zo'n prof, maar is er geen mogelijk om doormiddel van scanning in je eigen netwerk het IP van je printer te achterhalen?

BTW, volgens die handleiding is het ook mogelijk om via een USB hub meerdere apparaten aan te sluiten op het modem, waaronder NAS, USB-disks.. etc.

mailpim
u heeft twee mogelijkheden een printer aan te sluiten.
Indien u alleen wilt printen, svp deze FAQ link oproepen
en de stappen afwerken.

http://www.avm.de/en/service/FAQs/FAQ_Sammlung/15518.php3

Is het een multifunctie printer en u wilt ook de scanner gebruiken en u
heeft
een Windows computer, dan deze FAQ svp afwerken.

http://www.avm.de/en/service/FAQs/FAQ_Sammlung/15742.php3

Jonathan01
Wow, thanks a lot!
Mag ik je vragen hoe je aan die informatie bent gekomen?
Ik ben al de hele dag aan het zoeken.

En is het is eindelijk gelukt!!!

--------------------
Korte howto om een USB printer aan te sluiten op een 5125 modem van Alice onder WinXP

- Installeer de printerdriver op de computer
- Sluit de printer aan op de USB poort van het modem, en zet het aan
- Ga naar de eigenschappen van de printer, in configuratiescherm
- Ga naar poorten, en voeg een poort toe
- Kies voor standaard TCP/IP poort
- Bij printernaam of IP adres kies: 192.168.1.1
- Schik niet van de foutmelding dat hij het apparaat niet kan vinden, maar klik op custom onder device type
- Protocol: RAW, poortnummer 9100, SNMT status uitgevinkt.
- Finish, Apply, Close.

- Dan voeg je een nieuwe printer toe, Add printer.
- Local printer, attached to this computer, (automatically detect uitgevinkt)
- Use the following port, in de dropdownlist moet 192.168.1.1 staan
- Selecteer de merk & drivers (die dus al geïnstalleerd zijn)
- En volg de rest van de wizard, spreekt vrij voor zichzelf.
-------------------------

En voila, het werkt.

Ik heb gelijk eens gekeken of ik een USB stickje aan het modem ook kan benaderen vanaf mijn computer. En dat lukt.
In de software van het modem kan je kiezen voor alleen lees, of lees en schrijf rechten.
En vervolgens kan je ftp'en naar ftp://192.168.1.1/USBFlashMemory-Partition-0-1/ in je browser of ftp programma.
Kan er niet zo snel achter komen of je buitenwereld ook op je Usb stick kan komen, hoe dat zit met de rechten enzo.

In de tweede FAQ, over die multifunctionele printer/scanner geloof ik niet dat dat bij Alice gaat werken, aangezien je software nodig hebt die op de modem staat, en je via een linkje in het (normale) modem menu moet kunnen downloaden. Helaas is dat dus door Alice verbouwd, en voor zover ik kan beoordelen niet mogelijk.
Ik heb al even gekeken op de site van AVM, maar de USB driver software die daar staat kan je wel installeren, maar vervolgens kan die niet connecten met je modem.

mailpim
Jonathan01 schreef:
Wow, thanks a lot!
Mag ik je vragen hoe je aan die informatie bent gekomen?
Ik ben al de hele dag aan het zoeken.

En is het is eindelijk gelukt!!!

Google is je grootste vriend. Als ik me niet vergis is er ook al eerder een topic over geweest. Deze heb ik ooit gelezen en de links opgeslagen.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'USB op Alice 5125 modem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Lijn sinds enkele weken onstabiel (modem herstart zichzelf) Storing 3 21 juli 2014, 15:57
Storing Alice Storing 4 06 december 2012, 21:02
Opzeggen alice Webcare Alice 5 03 december 2012, 12:46
Sitecom Wireless modem router N300, krijg het niet aan de praat. Alice met eigen modem 2 16 juli 2012, 10:27
Zijn hier nog Alice-helpdeskmedewerkers? Webcare Alice 16 12 juni 2012, 23:50
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief