obey-robots.txt
21 Juli 2017, 12:38
Navigatie
Onderwerp bekijken
WiFi, draadloos internetten
 Onderwerp afdrukken

Vraag van newby over oa Wireless

Sven
Hallo allemaal,

Alhoewel ik nogal wat gemopper lees over Alice, wil ik het toch gaan uitproberen (klagers postendat nml vgl mij sneller dan tevreden mensen). Nu voel ik me nogal een sufferd als ik al jullie afkortingen lees en technische specs. Wat ik graag zou willen is gewoon in het hele huis kunnen internetten, op 1 plek vast en de rest wireless. Ik las al ergens dat ik dan beter een Wireless accesspoint kan kopen ipv een router. Ik heb geen idee wat het verschil is, maar als het gewoon P&P is, dan gehoorzaam ik graag aan dat advies. Maar zou iemenad mij kunnen adviseren?

Ik hoop eigenlijk dat iemand tegen me zegt: ga naar de mediamarkt, koop daar dat en dat van zus en zo merk, sluit het aan en alles werkt daarna vanzelf... Of is dat een illusie?

Alvast bedankt!

groet, Sven.

humajo
Hallo Sven,

Ga naar de Mediamarkt en koop een draadloze router van het merk Netgear.
Verbind de Copperjet van Alice (ethernet uit) via de rode crosskabel aan de Netgear (wlan in).
Hang beide apparaatjes aan het stroomnet.
Wacht tot de nodige ledjes continu branden.
Dan zendt de Netgear het adsl-signaal uit in je huis.
Hoe je je pc('s) vervolgens verbinding laat maken, is een ander verhaal, maar zowel dit als het eerste verhaal liep bij mij zonder enig probleem.
Gewijzigd door humajo op 22 oktober 2007, 14:21

Zerobyte
Of je kiest voor de linksys WRT-54GL 1 van de beste die er is altans dat is mijn mening,heb er dit jaar al veel verkocht cq instald.

Zie verder :

http://tweakers.n...Mbps).html

Kost +/- 60 €

en op deze kan 3th party firmware draaien zoals WRT of Tomato

Lees verder hier http://en.wikiped...54G_series

john1962
humajo schreef:
Hallo Sven,

Verbind de Copperjet van Alice (ethernet uit) via de rode crosskabel aan de Netgear (wlan in).
.

Ik heb dan een sitcom werkt perfect, maar zonder croscable.
Hier voor een netgear gehad en ook zonder Croscable.

Alleen begaf de netgear het voor de 4 de keer, dus geen
netgear meer.
Frown
Dus de vraag waarom Croscable, hier werkt hij nl niet met croscable en getest op bijde routers.

wizzofoz
Gebruik van de cross kabel is niet altijd verplicht maar hangt af van het poort type van je router of switch, sommige routers 'herkennen' welke kabel wordt gebruikt, dan werkt het met zowel normale als cross kabel.

Alex
Sitecom teruggebracht en een Linksys WRT54Gl gekocht. Deze loopt met WiFi niet vast en er is open source firmware voor verkrijgbaar.
Alex

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

edgarf28
hoe is dit dan met de ingebouwde firewall als ik een linksys WRT-54GL aansluit op mijn alice modem?

heb je dan niet 2x een firewall aan staan (1x in de linksys, en 1x in de alice modem)
werken die elkaar dan niet tegen?

en hoe is dat als je een poort open wilt zetten? moet je dit dan in de alice modem doen of op de linksys of op beide??

nl1gsd
Als je het goed wilt doen zonder 2e firewall en zonder 2e NAT dan zul je op de LinkSys de DHCP server uit moeten schakelen, de firewall uitschakelen en het modem direct op één (1) van de LAN porten aansluiten. Hiermee creeër je een switch+accesspoint (zonder NAT) waardoor computers wireless en wired gewoon hun ip-adressen vanaf het modem krijgen.

edgarf28
ik heb de linksys wrt54gl inmiddels aan de praat! (heb hem aan mijn alice modem hangen)

heb inmiddels de nieuwste tomato firmware er op gezet, nou is mijn vraag hoe zet je nou de gehele firewall uit op de linksys? en hoe zet je NAT uit? dus met Tomato firmware.

Als ik Firewall in het menu van de tomato firmware kies, krijg ik deze opties die uit en aan kan zetten:

Respond To ICMP Ping

Allow Multicast

Enable NAT Loopback

Welke moet ik uit of aan zetten?
Gewijzigd door edgarf28 op 09 november 2007, 19:44

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Vraag van newby over oa Wireless', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Sitecom Wireless modem router N300, krijg het niet aan de praat. Alice met eigen modem 2 16 juli 2012, 10:27
Copperjet i.c.m. Wireless AP Algemeen 3 04 oktober 2011, 22:58
Alice niet wireless... Algemeen 4 22 maart 2011, 22:55
vreemde vraag van concurrent Webcare Alice 9 26 november 2009, 15:51
Alice Comfort op Router (wireless internet) Algemeen 3 05 oktober 2009, 14:09
Goedemiddag bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief