obey-robots.txt
23 Augustus 2017, 09:51
Navigatie
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Snelheid drastisch omlaag

rocsen
Hallo allen,

Sinds vandaag is mijn internetverbinding via Alice drastisch in snelheid gedaald. Mijn volle downsnelheid lag op 1,6 Mb p/s en is nu verlaagd naar 930 KB p/s. Enkele maanden eerder was het zelfs nog 1,9 MB p/s maar die verlaging vond ik niet heel erg. Dit maakt echter wel een heel verschil en ik ben benieuwd of er meer mensen problemen hebben.

Afstand tot centrale: 436 meter

Groetjes Rene

BMP
Rene heb je het modem al een keer gereset (stroom er even af)
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

rocsen
modem is al gereset en gerestart, maar niks mocht baten

mailpim
splitters verwijderen tussen isra en modem. dus rechtstreeks aansluiten. Modem daarna 2 minuten van het stroom. Strip eventueel de draadjes in je wandcontactdoos en sluit opnieuw aan met een stukje schoon koper. Bel Alice eventueel voor een portreset. Misschien anders modem defect...

BMP
p2p met veel connecties is ook een drama voor je snelheid, niks op de achtergrond draaien?
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

rocsen
p2p maak ik geen gebruik van. het is ook zo dat de verbinding stabiel op 933 kb download blijft hangen. Er is verder niets aan de instellingen veranderd. Zo ineens werd alles langzamer. Ga straks nog maar even een nieuwe reset proberen en anders maar even met de klantenservice bellen (al heb ik daar niet de beste ervaringen mee).

enu
Dit heb ik ook, van 17mb terug naar 11mb !,
Gebeld, nee wij kunnen niets vinden, de oorzaak ligt bij u, maar natuurlijk (not)
Ik heb de lijn supscrition bekenen staat op 11 mb !, dus mijn verbinding kan nooit hoger komen.
Ze zijn volgens mij aan het knijpen, een half jaar lang 17 mb gehad (1200 meter van de centrale).
Mijn snelheid zo volgens de norm ADSL2+ 16-24Mb/1Mb moeten zijn.
Schriftelijke klacht ingediend, niets meer vernomen

binki
ik mag blij zijn als ik 0p 4mb kom

ThaMattie
ik heb exact hetzelfde, van gisteren naar vandaag, eerst 1,6mb/s nu 930kb/s....

Jawad
Al vanaf de eerste dag heb ik problemen met instabiele verbinding, telefoon verbindingen vallen telkens weg. Mijn modem rest zich zomaar. Ik heb contact gehad met de klantenservicem zijn hebben mijn snelheid omlaag gezet om het stabiel te krijgen. Inmiddels heb ik wat stabielere verbinding.
ik heb ook al aantal maanden problemen met extreem lage snelheid. Ik haal max 4 mbps.
De splitters heb ik tussen isra en modem verwijderd. Maar niks mocht baten.

weet iemand een oplossing hiervoor?

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheid drastisch omlaag', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Snelheid 450kb Snelheid 10 14 september 2011, 17:03
Upload snelheid nihil Webcare Alice 4 28 juni 2011, 00:25
D/L snelheid gehalveerd Snelheid 11 13 juni 2011, 12:25
lage snelheid en hoge ping Storing 2 04 mei 2011, 13:55
Alice snelheid 4 keer zo traag Algemeen 2 18 april 2011, 18:28
Goedemorgen bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief