obey-robots.txt
18 Augustus 2017, 18:30
Navigatie
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken

Klapperlijn Alice

jhg
Goedemiddag allen,

Ten eerste, ik ben me bewust dat ik morgen (maandag) eerst de supportdesk moet bellen.
Maar ik wil graag even mijn verhaal hier neerzetten, misschien dat iemand tips heeft. (en frustratie van je af schrijven is altijd prettig)

Als volgt:
Ik gebruik 2 jaar tot volle tevredenheid een internetoplossing van Alice.
Nooit, maar dan ook nog nooit een storing gehad. De snelheid die ik haal(de) ligt rond de 16-18mb. De afstand tot de centrale is in mijn geval 860m.
Prima dacht ik zo...

Maar:

Sinds 2 dagen heb ik last van een klapperlijn, waarbij het vandaag echt niet te houden is. 2min verbonden, verbinding weg..etc.
Als ik bijv. een speedtest doe, zie ik de snelheid zienderogen teruglopen van 16mb--->1mb
Soms komt ie niet eens uit boven de 1 mb.

Ik heb inmiddels eea getest door bijvoorbeeld een reset van het modem te doen (20 min uitgeschakeld), kabeltje tussen isra punt en modem vervangen (geen splitter aanwezig), gespeeld met de 'Max bits per bin' instelling.
Het enige wat verlichting biedt op dit moment is de instelling 'Code Type' te veranderen naar Annex A ipv ADSL2A.

Dit is niet een perfecte oplossing, want de lijn klappert nog steeds dan. Alleen de frequentie van het klapperen is dan wat minder. Hij houdt het dan een uur vol ongeveer.

Ik heb de 'horroverhalen' van mensen al gelezen, waaruit blijkt dat Alice mogelijk zal voorstellen om de verbinding terug te schroeven naar een lagere snelheid. Ik hoop dat dit niet het geval zal zijn, maar dat hoop ik morgen te horen als ik contact opneem met de supportdesk.

We zullen zien. Als dit het geval is, zal het voor mij ook geen oplossing zijn om over te stappen naar een andere ADSL2 provider (want 'alles' komt toch uit dezelfde centrale?) en zal ik aangewezen zijn op de vrienden van Ziggo, die voor een hoger bedrag 40mb aanbieden. Maar ik loop alweer op de zaken vooruit.

Als iemand nog advies voor me heeft, is dat erg welkom.

Groet,
Johan

mailpim
2 jaar stabiel met een copperjet. Is mogelijk dat je een nieuwe moet hebben.
Gezien de aansluiting klinkt het goed. vraag eventueel om een reset.
ik zou de helpdesk bellen. die stuurt je vast een vervangend modem.

enklaar
Helaas ben je niet de enige. Sinds afgelopen zondag heb ook ik last van - in het gunstigste geval - een klapperlijn, maar het merendeel van de tijd hebben we helemaal geen lijn.

Het lijkt erop dat het ´s avonds/ ´s nachts wel werkt, maar overdag niet (bandbreedte probleem)?

De helpdesk was een drama. Het enige wat kon was een nieuw modem opsturen met een doorlooptijd van 5 werkdagen. Dus 5 werkdagen zonder internet en zonder telefonie! Word er niet echt gelukkig van. Mocht ook niemand anders aan de telefoon krijgen (had nog even geopperd of opsturen per koerier een optie was, dat kon dus niet ondanks dat ik niets heb gezegd over wie die kosten dan zou moeten dragen). Eigenlijk kon er niets, behalve een nieuw modem met 5 werkdagen levertijd. Ergo, in het ongunstigste geval heb ik volgende week maandag pas het modem in huis... Had gehoopt op enige coulance.

Nou ja, gelukkig ook lid van het provider testpanel van de Consumentenbond en mijn voorgevoel zegt dat ik wel eens wat minder gunstig over ze kan zijn dan voor deze storing Sad

Heb twijfels of een nieuw modem daadwerkelijk de oplossing is. Er is in ieder geval geen andere keuze dan dat nieuwe modem maar af te wachten en vooral ´s nachts te internetten (slapen doen we wel als we gepensioneerd zijn). En ondertussen maar eens rond kijken naar een andere provider... Toch weer telefonie en internet scheiden???

jhg
Even een update:

Ik heb afgelopen maandag om 08.15 gebeld met de supportdesk.
Overigens, ik had binnen 1 minuut iemand aan de lijn, die niet eens zuur was omdat ik zo vroeg belde ;-)

De medewerker heeft een lijn reset gedaan, en constateerde het klappergedrag zelf ook.

Ik heb de medewerker verteld dat ik inmiddels een andere ADSL2+ modem erop had aangesloten, met hetzelfde niet positieve resultaat.
medewerker heeft ticket aangemaakt etc...vroeg begrip voor de wachttijd blahblah.

Wat me bevreemdt is dat de klapperlijn inmiddels is 'geconverteerd' naar een compleet niet werkende lijn. Er brandt op beide Copperjets die ik tot mijn beschikking heb geen ADSL lampje meer.

Vanochtend (woensdag) werd ik gebeld door Alice. Ze hebben een nieuw profiel op de lijn gezet, zonder snelheidsverlies. Ook gaan ze een nieuw modem opsturen (vandaag), ondanks mijn reactie dat ik het met 2 modems heb geprobeerd.
So be it, ik volg de procedure wel.

Als dit geen oplossing brengt, gaan ze KPN inschakelen is me verteld.

Ik hoef niemand te vertellen dat ik niet zoveel vertrouwen heb in het 'nieuwe modem' verhaal, maar we zullen zien.

Ik heb inmiddels Ziggo gebeld en zij gaan met 'spoed' mij een modem sturen en mijn coax gereed maken voor internet. Ik weet dat Ziggo niet zaligmakend is, maar je moet toch iets.
We zullen zien welke van de 2 aanbieders sneller klaar is ;-). Ik heb trouwens voor de 80/10 verbinding gekozen van Ziggo.

Ik heb besloten om dan Ziggo als primaire aansluiting te gaan gebruiken en Alice er als backup naast te houden. Zonder te overdrijven in bewoordingen van 'Ik kan niet zonder internet', heeft het toch een aardige impact op mijn dagelijks leven.
Internet maakt er nou eenmaal een groot deel van uit. Ik werk veel vanuit huis en momenteel is het erg behelpen. En dan zwijg ik nog over de andere aparatuur in huis met een internetaansluiting.

Tot zover, ik laat wel weten hoe eea verder gaat.

groet,
Johan

jhg
enklaar schreef:
Helaas ben je niet de enige. Sinds afgelopen zondag heb ook ik last van - in het gunstigste geval - een klapperlijn, maar het merendeel van de tijd hebben we helemaal geen lijn.

Het lijkt erop dat het ´s avonds/ ´s nachts wel werkt, maar overdag niet (bandbreedte probleem)?

De helpdesk was een drama. Het enige wat kon was een nieuw modem opsturen met een doorlooptijd van 5 werkdagen. Dus 5 werkdagen zonder internet en zonder telefonie! Word er niet echt gelukkig van. Mocht ook niemand anders aan de telefoon krijgen (had nog even geopperd of opsturen per koerier een optie was, dat kon dus niet ondanks dat ik niets heb gezegd over wie die kosten dan zou moeten dragen). Eigenlijk kon er niets, behalve een nieuw modem met 5 werkdagen levertijd. Ergo, in het ongunstigste geval heb ik volgende week maandag pas het modem in huis... Had gehoopt op enige coulance.

Nou ja, gelukkig ook lid van het provider testpanel van de Consumentenbond en mijn voorgevoel zegt dat ik wel eens wat minder gunstig over ze kan zijn dan voor deze storing Sad

Heb twijfels of een nieuw modem daadwerkelijk de oplossing is. Er is in ieder geval geen andere keuze dan dat nieuwe modem maar af te wachten en vooral ´s nachts te internetten (slapen doen we wel als we gepensioneerd zijn). En ondertussen maar eens rond kijken naar een andere provider... Toch weer telefonie en internet scheiden???

Haha, dat van dat opsturen van het modem per koerier had ik ook geopperd. Zelfs dat ik de kosten wel draag.
Was niet mogelijk. Best suf toch? Als een klant mij belt en zegt: 'regel het' dan regel ik het.

Het probleem is dat het oude '1e lijns support' een beetje niet meer van deze tijd is. Ik ben altijd een groot voorstander geweest van 'case managers', daarmee geef je de medewerkers meer verantwoordelijkheid en mogelijkheden om zaken op te lossen.
Is ook leuker voor de medewerkers (indien ze beschikken over de juiste capaciteiten). Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die daar werken die helemaal gefrustreerd worden doordat ze zelf niets op kunnen/mogen lossen.

enklaar
De afgelopen dagen met name dus ´s nachts wel verbinding gehad (dus inmiddels een slaaptekort opgebouwd).

Vandaag het "nieuwe" modem ontvangen. Nou ja nieuw, modem ziet er nog ouder en "gebruikter" uit dan het modem dat we zelf hadden Smile

Moet eerlijk zeggen dat ik er weinig vertrouwen in had, maar met het vervangende modem (en gelijk maar even de nieuwe UTP kabel aangesloten) lijkt het allemaal weer te werken. Aan de andere kant, sinds vanochtend 10:00 uur werkte het oude modem ook weer...

In ieder geval, zowel internet als telefonie werkt nu weer. Ik blijf een beetje sceptisch, maar het lijkt wel ok. Volgens verschillende speedtesten hebben we nu een download snelheid van zo´n 8 à 9 MB. Ben benieuwd hoe lang dit goed gaat.

Tja, ik zeg altijd maar zo: als het werk je niet bevalt, moet je wat anders gaan doen... Maar dat de huidige eerste lijns hulp bij Alice voor de klant niet zo fijn is, lijkt me duidelijk. Zo´n case manager klinkt me wel positief in de oren. Dan heb je als klant tenminste het gevoel dat je serieus genomen wordt. Nu weet je gewoon dat de medewerker de ja/nee vragen op het scherm volgt en het allemaal wel best vindt. Zou zelf zo niet willen (en kunnen) werken, maar ieder zijn meug.

Wij zijn in ieder geval voorzichtig positief. Wordt vervolgd (of eigenlijk: liever niet Wink )

jhg
Hi,

het nieuwe modem mogen ontvangen met de post. Het werkt weer!
Ik heb ook het oude modem nog een keer aangesloten en dat werkt ook.

rara politiepet.

Desondanks ben ik niet ontevreden tot zover. Het is me onduidelijk wat Alice gedaan heeft, maar het werkt weer.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Klapperlijn Alice', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Storing Alice Storing 4 06 december 2012, 21:02
Opzeggen alice Webcare Alice 5 03 december 2012, 12:46
Zijn hier nog Alice-helpdeskmedewerkers? Webcare Alice 16 12 juni 2012, 23:50
pilmo versus alice versus tele2 Algemeen 1 28 april 2012, 16:12
hoe moet ik alice opzeggen ? Webcare Alice 18 12 maart 2012, 22:12
Goedenavond bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief