obey-robots.txt
17 December 2017, 22:23
Navigatie
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Geen telefonie als ik de splitter verwijder

Imense
Sinds een paar weken een trage internet verbinding, dus de splitter op aanraden van de technische dienst van Alice verwijderd.
Goed dat werkte, snelheid ging omhoog!! Las ook al op dit forum dat die bypass helemaal niet nodig meer is.

Máár....sindsdien heb ik geklooi met mijn vaste telefoon. Na een paar minuten valt de lijn weg, stormgeluiden, geen kiestoon, kan niet gebeld worden laat staan zelf bellen.
Modem gereset (Stroom dr af) dan doet hij het weer eventjes om vervolgens weer een storm aan te kondigen. Ik hoor dan ook een lichte klik in het modem.

Kortom van pure ellende weer de splitter dr tussen gezet nu werkt alles weer. Maar mn internet is weer super traag.

heb technische ondersteuning gevraagd bij Alice hoor, zou binnen 5 dagen een antwoord krijgen maar zijn jullie bekend met dit probleem, en zoja hoe los je zoiets op?

h_henkie
Even een vraagje, heb jij telefoon van alice? Zo ja dan kan idd de splitter eruit. En welke modem heb je?

Imense
Ik heb telefonie en internet beide van Alice.
Ik heb een oranje modum, zegt je dat wat?

Ik kan de splitter niet verwijderen want dan krijg ik een hele sterke ruis lijn.

Imense
Heeft niemand een oplossing?????

h_henkie
Je hebt een copperjet modem. Misschien flauw maar zitten de kabels goed? dus van het isra punt naar de modem. (korte kabel)

mailpim
Controleer de aders in je hoofdaansluiting. Kortom zitten deze goed aangedrukt. Vandaar uit een kabel korter dan 2 meter naar het modem zonder de splitter. Hoe korter hoe beter. Vervang anders deze eens.

Imense
De kabels zitten goed, zijn aangesloten door de monteur van Alice ruim een jaar geleden, en heb er verder nooit meer aangezeten.
Tot mijn snelheid zakte, en op aanraden van hun de splitter dr tussen uit haalde.

De aders in de hoofdaansluiting zijn splinternieuw, heb die toen nieuw aangeschaft.

Net weer het splitter dr tussen uitgehaald, heb wel internet maar geen telefoon!!
Na reset en de trage verbinding als van ouds doet alles het weer.

Iemand een idee want ik wordt hier niet vrolijk van, ben ooit overgestapt omdat ik zo tevreden was over de snelheid.

HenkJan
Imense schreef:
De kabels zitten goed, zijn aangesloten door de monteur van Alice ruim een jaar geleden, en heb er verder nooit meer aangezeten.

Aansluiting door een monteur is geen garantie dat alles ook goed aangesloten is.

Kun je eens foto's plaatsen van de aansluiting en van het modem zoals hij nu aangesloten is?
Gewijzigd door HenkJan op 06 augustus 2010, 14:13

Imense
HenkJan schreef:
Imense schreef:

Aansluiting door een monteur is geen garantie dat alles ook goed aangesloten is.

Kun je eens foto's plaatsen van de aansluiting en van het modem zoals hij nu aangesloten is?

Ga ik regelen, zal van het weekend een foto maken.

Imense
Kunnen jullie hier iets mee?

P1050086

P1050085

Ik haal dus de splitter weg, dan zit het wancontactdoos rechtstreeks in het ADSL poort.
Dan heb ik wel internet maar geen telefoon.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen telefonie als ik de splitter verwijder', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Geen internet & telefonie! Storing 1 21 mei 2013, 12:03
Geen verbinding te krijgen met copperjet Hardware instellingen 10 04 maart 2013, 16:11
Geen internet door fout automatische incasso Helpdesk 3 17 juli 2012, 12:54
Geen Internet verbinding Algemeen 4 23 april 2012, 13:59
geen telefoon verbinding met router Storing 1 21 april 2012, 22:40
Goedenavond bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief