obey-robots.txt
21 September 2017, 17:49
Navigatie
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

ADSL lamp op copperjet gaat niet meer uit

RonM
Beste forumleden,

Als nieuw lid heb ik gelijk een vraagje. Na meer dan een jaar supersnel internet van ALICE via een netwerkkabel, heb ik nu de verbinding draadloos gemaakt via een SWEEX draadloze router. Na het clonen van het MACadres naar de router en de diverse beveiligingsinstellingen; zowaar een supersnelle draadloze verbinding door het hele huis. Gezien de verhalen op dit forum viel me dit reuze mee.
Een vraagje rest nog. Als ik de laptop afsluit blijft de ADSL-lamp op de copperjet (het meest linkse oranje ledje) branden. Als ware het dus dat er nog steeds verbinding is. Tijdens de installatie heb ik niets aan instellingen van de copperjet gewijzigd. De copperjet is via de "rode" alice-kabel verbonden met de WANpoort van de router. Haal ik die draad los, gaat het lampje uit.
Zou dit "kwaad" kunnen als die ADSL lamp op de copperjet blijft branden ? Ben benieud naar jullie raad.Wink

Mecheltje
Als je de stroom van de sweex haalt is het lampje dan wel uit?

RonM
Hoi,

Ja dan gaat het lampje uit

manyac
Bij het meeste linkse/bovenste lampje staat bij mij "Ethernet" en geen "ADSL".

Als het ethernet lampje brandt heeft de copperjet een netwerkverbinding met het apparaat dat er rechtstreeks op is aangesloten, in jouw geval dus je sweex router. Zet je je sweex router uit, dan is er geen actieve verbinding meer en gaat het ethernet lampje uit.

Verder knippert het ethernet lampje als er netwerkverkeer is.

Het ADSL lampje (2e lampje van links/boven) brandt bij mij continu. Die geeft aan of de copperjet een ADSL signaal heeft. Bij het initialiseren van de verbinding, als ik het modem reset of net aanzet, knippert dit lampje een aantal keer.

Het kan geen kwaad als je Ethernet of ADSL lampje blijven branden. Daar zijn ze voor! Mochten ze ooit stuk gaan, dan verwacht ik dat de copperjet het nog steeds blijft doen. Volgens mij hoef je je nergens zorgen over te maken. Smile

RonM
Hoi Manyac,

Inderdaad bedoelde ik het ethernetlampje. In ieder geval bedankt voor je antwoord; je hebt mijn "zorgen" weggenomen. Ik had inmiddels ook al geïnformeerd bij buren/kennissen. Weliswaar geen alice-gebruikers; maar ook bij hun staat het modem + draadloze router nonstop online met alle bijbehorende brandende leds/lampjes.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ADSL lamp op copperjet gaat niet meer uit', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
email uit werkt niet meer op twee lokaties SMTP, POP3, NNTP etc... 2 09 februari 2015, 23:33
Instellingen Copperjet Helpdesk 3 09 augustus 2013, 20:07
Copperjet 1616-2P en Sitecom WL-312 Eigen netwerk 1 09 augustus 2013, 10:47
Geen verbinding te krijgen met copperjet Hardware instellingen 10 04 maart 2013, 16:11
Copperjet 1616-2p - linksys WRT160Nv2 Eigen netwerk 5 02 maart 2013, 15:04
Goedemiddag bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief