obey-robots.txt
21 September 2017, 17:51
Navigatie
Onderwerp bekijken
WiFi, draadloos internetten
 Onderwerp afdrukken

Alice 5125 modem icm Sitecom 300N vragen/problemen

r4jsingh
Hi,

Heb dus eergisteren Alice Comfort gekregen. Ben er later achtergekomen dat de Modem Alice 5125 geen Wifi heeft dus ik op zoek naar een Wireless router. Heb dus Sitecom 300N aangeschaft vandaag.

Dus splitter eruit gehaald na het lezen van deze forum. Lijn dus rechtstreeks aangesloten op de modem en via een van de LAN poorten de router erop aangesloten. EN HET WERKTE METEEN ZONDER PROBLEMEN.

Nou had ik de forum gelezen en er stond dat ik DHCP op de router moet uitzetten zodat te router werkt. Bij mij werkt de router al ookal staat DHCP aan.

1: Dus mijn vraag is waarom moet ik DHCP op mijn Sitecom uitzetten? want bij mij werkt het wel probleemloos.

2: Mijn 2e vraag is als ik bekabeld aangesloten ben op mijn laptop via de router heb ik ongeveer 13/14Mbps ( zonder de router haal ik 14 met gemak), maar draadloos via de router haal ik met moeite 9Mbps, meestaal haal ik 7/8Mbps. Hoe kan ik dit verhogen??

3: Waarop moet ik mijn resterende apparaten aansluiten. Ik heb een PS3, moet ik deze op de router of modem aansluiten om de beste resultaten (lees resterende snelheid) te krijgen. Ook heb ik TV via de sateliet en die vraagt op een internet aansluiting (weet niet waarom). Waarop zou ik deze apparaten moeten aansluiten?

4: Hoe zit het omtrent Firewal op de router en modem? uitschakelen of niet?

Mvg,

R
Gewijzigd door r4jsingh op 15 augustus 2010, 20:59

h_henkie
r4jsingh schreef:
Hi,

Heb dus eergisteren Alice Comfort gekregen. Ben er later achtergekomen dat de Modem Alice 5125 geen Wifi heeft dus ik op zoek naar een Wireless router. Heb dus Sitecom 300N aangeschaft vandaag.

Dus splitter eruit gehaald na het lezen van deze forum. Lijn dus rechtstreeks aangesloten op de modem en via een van de LAN poorten de router erop aangesloten. EN HET WERKTE METEEN ZONDER PROBLEMEN.

Nou had ik de forum gelezen en er stond dat ik DHCP op de router moet uitzetten zodat te router werkt. Bij mij werkt de router al ookal staat DHCP aan.

1: Dus mijn vraag is waarom moet ik DHCP op mijn Sitecom uitzetten? want bij mij werkt het wel probleemloos.

2: Mijn 2e vraag is als ik bekabeld aangesloten ben op mijn laptop via de router heb ik ongeveer 13/14Mbps ( zonder de router haal ik 14 met gemak), maar draadloos via de router haal ik met moeite 9Mbps, meestaal haal ik 7/8Mbps. Hoe kan ik dit verhogen??

3: Waarop moet ik mijn resterende apparaten aansluiten. Ik heb een PS3, moet ik deze op de router of modem aansluiten om de beste resultaten (lees resterende snelheid) te krijgen. Ook heb ik TV via de sateliet en die vraagt op een internet aansluiting (weet niet waarom). Waarop zou ik deze apparaten moeten aansluiten?

Mvg,

R

1.+2. Je hebt 2 dhcp servers draaien. En je hebt er maar 1 nodig. de dhcp servers gaan conflicteren op den duur. Helaas kan de dhcp op de 5125 niet uitgezet worden, en die van sitecom wel. 2 servers kan ook te koste gaan van de snelheid.
3. maakt niet uit. Of de modem (wat ook als router fungeert) of de sitecom (wat ook als switch fugeert)
4. Ik maak gebruik van de firewall van de modem. Deze voldoet voldoende. Ik zou er voor kiezen om die van de modem te gebruiken, tenzij je enkel de sitecom er op aansluit. Je moet het niet moeilijker maken dan dat het is Smile

r4jsingh
h_henkie schreef:
r4jsingh schreef:
Hi,

Mvg,

R

1.+2. Je hebt 2 dhcp servers draaien. En je hebt er maar 1 nodig. de dhcp servers gaan conflicteren op den duur. Helaas kan de dhcp op de 5125 niet uitgezet worden, en die van sitecom wel. 2 servers kan ook te koste gaan van de snelheid.
3. maakt niet uit. Of de modem (wat ook als router fungeert) of de sitecom (wat ook als switch fugeert)
4. Ik maak gebruik van de firewall van de modem. Deze voldoet voldoende. Ik zou er voor kiezen om die van de modem te gebruiken, tenzij je enkel de sitecom er op aansluit. Je moet het niet moeilijker maken dan dat het is Smile

Hi, dankjewel voor je reply!

1+2: Ik heb nu ook DHCP op de router draaien en allles draait zonder probleem en met redelijke snelheid via WIFI.

Ik heb het geprobeerd uit te zetten, maar toen ik op Apply drukte, werd te verbinding verbroken en kon geen verbinding meer tot stand krijgen (Wifi en bekabeld). Pas toen ik de router resette (naar factory settings) werkte alles weer normaal. Weet iemand hier een work around voor.?

thanks

h_henkie
Waarschijnlijk zit de router op ipadres 192.168.0.234. De range die de modem gebruikt is 192.168.1.x
Heb jij toevallig ook deze gelezen? (http://alice.geb...ost_12158)

r4jsingh
h_henkie schreef:
Waarschijnlijk zit de router op ipadres 192.168.0.234. De range die de modem gebruikt is 192.168.1.x

Hi,

nee mijn router staat op 192.168.0.1 en modem op 192.168.1.1

thanx

h_henkie
r4jsingh schreef:
h_henkie schreef:

Hi,

nee mijn router staat op 192.168.0.1 en modem op 192.168.1.1

thanx

Nou ja het komt op het zelfde neer Smile. zet eerst de router op het ipnummer 192.168.1.234. Zorg ervoor dat de modem losgekoppeld is. daarna de boel herstarten. En de modem aansluiten. Alles zit dan op de zelfde ip range. Dit bevorderd de snelheid en voorkomt DHCP problemen.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Alice 5125 modem icm Sitecom 300N vragen/problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Lijn sinds enkele weken onstabiel (modem herstart zichzelf) Storing 3 21 juli 2014, 15:57
Copperjet 1616-2P en Sitecom WL-312 Eigen netwerk 1 09 augustus 2013, 10:47
Storing Alice Storing 4 06 december 2012, 21:02
Opzeggen alice Webcare Alice 5 03 december 2012, 12:46
Sitecom Wireless modem router N300, krijg het niet aan de praat. Alice met eigen modem 2 16 juli 2012, 10:27
Goedemiddag bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief