obey-robots.txt
18 Augustus 2017, 03:07
Navigatie
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken

klapperlijn+isra-punt?

bt4ever
Hallo allemaal,

Ik gebruik al heel lang alice en dit heeft tot nu toe geen problemen opgeleverd, tot 2 weken terug. Maandag was er dus een algemene storing in Amsterdam en sindsdien heb ik enorme last van een klapperlijn. Dit was vooral 2 dagen na de storing enorm irritant en ik heb zelf besloten om de opstelling te wijzigen en een splitter en ab/kabel toe te voegen (ipv directe verbinding). Dit hielp voor 1 dag, daarna ging het weer mis, alhoewel het wel minder erg was. Vervolgens heb ik met de helpdesk gebeld en hij gaf me als tip om een directe verbinding aan te leggen en twee dagen te proberen, een signaalmeting gaf ook aan dat er niet veel mis was. Het ging weer even goed 2 dagen en vervolgens weer mis. Afgelopen vrijdag heb ik weer de opstelling met splitter geprobeerd en het hele weekend helemaal geen last gehad tot zondagavond, vanmiddag is het dus weer hevig geworden. Het valt uit en komt na 5 sec weer terug. Weer de alice helpdesk gebeld en deze raadde me aan om de afstand tussen isra-punt en modem te meten. Ik heb dus een isra-punt in de meterkast en van daaruit gaat het naar de woonkamer, daar is de wandcontactdoos kpn en de modem zit er vrijwel direct naast op 0.5 meter afstand. Hij gaf dus aan dat de modem per se in de meterkast moet en dat er geen andere optie was. Wel vreemd, want ik heb jarelang kpn gebruikt en ook een tijdje alice en totaal geen problemen gehad tot de storing van 2 weken geleden. In ieder geval, ik vraag me dus af in hoeverre dit aan mijn opstelling ligt en of mijn isra punt nou in de meterkast zit of inde woonkamer, want ook de helpdesk kan het niet opmaken uit mijn omschrijving. In ieder geval, hieronder foto's van mijn meterkast en de wandcontactdoos en een video van de afstand tussen meterkast en modem.

w0houw

s5hkpj

Video afstand meterkast-wandcontactdoos-modem

http://tinypic.com/player.php?v=j58g9g&s=4

bt4ever
Het is me trouwens wel opgevallen dat het een tijdje goed gaat als ik de stekker inde wandcontactdoos eruit haal en weer erin stop, maar dat duurt ook maar 1 a 2 dagen dus.

nexagon
Ik zou alice bellen en een monteur vragen die het na meet klinkt meer als dat kpn een 2e lijn tegen jou ader paar heeft gelegd in de centrale dit gebeurd vaker

koko
Beste Bt4ever,

Wat versta je precies onder een klapperlijn? Sinds afgelopen donderdag is het bij mij na enige jaren probleemloos Alice gebruik mis. Het adsl lampje op de Copperjet knippert even en gaat dan aan. Na een x-tijd (dit kan een paar minuten zijn, soms ook langer) gaat het lampje weer uit waarna het ritueel zich herhaalt. De telefoonlijn ligt er zo langzamerhand continue uit.
Nou heb ik van iemand een splinternieuwe modem plus toebehoren gekregen dus kon ik het hele zwikkie omruilen tot voeding en splitters en kabels aan toe. Probleem blijft, ik heb voordat het mis ging ook niet in de meterkast gerommeld en niets aan de pc veranderd.
Voorzichtige conclusie....het probleem ligt bij Alice!!!!

nexagon
Probleem kan ook bij KPN liggen
Ik zou zeggen geef je klant nummer in een PB en ik kan wel even kijken voor je wat je waardes zijn van het modem

koko schreef:
Beste Bt4ever,

Wat versta je precies onder een klapperlijn? Sinds afgelopen donderdag is het bij mij na enige jaren probleemloos Alice gebruik mis. Het adsl lampje op de Copperjet knippert even en gaat dan aan. Na een x-tijd (dit kan een paar minuten zijn, soms ook langer) gaat het lampje weer uit waarna het ritueel zich herhaalt. De telefoonlijn ligt er zo langzamerhand continue uit.
Nou heb ik van iemand een splinternieuwe modem plus toebehoren gekregen dus kon ik het hele zwikkie omruilen tot voeding en splitters en kabels aan toe. Probleem blijft, ik heb voordat het mis ging ook niet in de meterkast gerommeld en niets aan de pc veranderd.
Voorzichtige conclusie....het probleem ligt bij Alice!!!!

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'klapperlijn+isra-punt?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Klapperlijn Alice Storing 7 23 juli 2010, 12:36
Klapperlijn Alice (heel erg slecht) Storing 2 13 juli 2010, 15:19
INTERNET EN TELEFONIE(klapperlijn sinds 4 weken) storing 7812SL Emmen Storing 1 14 april 2010, 21:14
Geen ISRA-Punt bekend op dit adres? SuperSnel StudentenADSL 3 09 april 2010, 08:59
Na 2 jaar goede lijn opeens klapperlijn Webcare Alice 6 31 maart 2010, 13:53
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief