obey-robots.txt
24 November 2017, 12:10
Navigatie
Onderwerp bekijken
Problemen met; SMTP, POP3, NNTP etc...
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Mail versturen via out.alice.nl met Niet-@Alice.nl-afzenderadres

paul-eric
Is het mogelijk om via het pakket Mail (3.6) van Apple met een ander afzenderadres xxx@xxx.nl via out.alice.nl mails te versturen?

In Outlook werkt dit gewoon prima maar in de Apple-mail niet.

manyac
Ik gebruik smtp.alice.nl als smtp-server voor uitgaande mail, in combinatie met mutt. Dit werkt prima. Probeer eens smtp.alice.nl ipv out.alice.nl :-)

paul-eric
Hoi

De smtp-variant heb ik ook geprobeerd. Het probleem lijkt te zitten dat de mailserver van Alice niet accepteert dat ik een andere afzendernaam paul-eric@bedrijfsnaam.nl gebruik in plaats van mijn Alice e-mail: paul-eric@alice.nl.

Gebruik jij een andere e-mailnaam voor het verzenden?

h_henkie
paul-eric schreef:
Hoi

De smtp-variant heb ik ook geprobeerd. Het probleem lijkt te zitten dat de mailserver van Alice niet accepteert dat ik een andere afzendernaam paul-eric@bedrijfsnaam.nl gebruik in plaats van mijn Alice e-mail: paul-eric@alice.nl.

Je kunt gewoon mail versturen via de smtp server. Let er wel op dat je geen aanmelding gegevens invult. Het maakt niet uit welk afzender adres je gebruikt.

manyac
paul-eric schreef:
Hoi

Ja, alleen maar Smile zelfs meerdere verschillende adressen.

paul-eric
Het heeft eventjes 'gelegen' omdat het me allemaal niet lukte maar het is helemaal okay nu.

Dank je wel voor je hulp.

Smile

Eigenmailer
Best forummensen,

Al jaren gebruik ik mijn eigen mailadres naam@eigennaam.nl in Windows Mail in combinatie met Alice. Ik gebruik daarvoor smtp.alice.nl. Dat werkt sinds een aantal dagen niet meer. Ik kan nog wel mail ontvangen, maar niet meer verzenden.

Ik heb out.alice.nl geprobeerd en ik heb de stapjes op http://www.alice.nl/support/instellingen/email/windowsmail/ doorlopen, maar niets helpt.

Ik heb gebeld met de klantenservice en die zeggen dat mailen met een ander e-mailadres dan @alice.nl niet ondersteund wordt. Ik heb volgens Alice 2 opties:
- voortaan alleen hun naam@alice.nl adres gebruiken
- overstappen naar een andere internetprovider

Ik kan het nog niet geloven. Ik mail al jaren via Alice met mijn eigen mailadres. Dit moet toch gewoon kunnen?

Kan iemand me hier helpen? Alvast bedankt!

mailpim
Eigenmailer schreef:

Best forummensen,

Al jaren gebruik ik mijn eigen mailadres naam@eigennaam.nl in Windows Mail in combinatie met Alice. Ik gebruik daarvoor smtp.alice.nl. Dat werkt sinds een aantal dagen niet meer. Ik kan nog wel mail ontvangen, maar niet meer verzenden.

Ik heb out.alice.nl geprobeerd en ik heb de stapjes op http://www.alice.nl/support/instellingen/email/windowsmail/ doorlopen, maar niets helpt.

Ik heb gebeld met de klantenservice en die zeggen dat mailen met een ander e-mailadres dan @alice.nl niet ondersteund wordt. Ik heb volgens Alice 2 opties:
- voortaan alleen hun naam@alice.nl adres gebruiken
- overstappen naar een andere internetprovider

Ik kan het nog niet geloven. Ik mail al jaren via Alice met mijn eigen mailadres. Dit moet toch gewoon kunnen?

Kan iemand me hier helpen? Alvast bedankt!

Probeer dit eens. Dit komt uit een ander topic op dit forum.
Op de plekken van Guus geluk vul je natuurlijk je eigen gegevens in.

Succes!

Juiste instellingen

Gebruikers gegevens
Naam: guus geluk
E-mailadress: guus@geluk.eu

Servergegevens:
Inkomende email (pop3): post.strato-mail.net (pop3 van mijn .eu account)
Server voor uitgaande e-mail (SMPT): smtp.alice.nl

Aanmeldingsgegevens
Gebruikersnaam: guus@geluk.eu (mijn .eu account om aantemelden op pop3 van .eu account)
Wachtwoord: xxxxx

Meer instellingen
Server voor uitgaande e-mail
Vinkje bij <voor de server is voor uitgaande email (SMTP) is verificatie vereist>
Aanmelden met
Gebruikersnaam: guuske@alice.nl
Wachtwoord: xxxxxx

Eigenmailer
Bedankt voor de snelle reactie!

Ik had deze post ook gezien en dat zijn precies de instellingen zoals ik ze al jaren gebruik. Maar sinds vorige week werkt het niet meer. Het veranderen van smtp.alice.nl in out.alice.nl helpt ook niet.

Andere suggesties...?

mailpim
heb je dan niet gewoon een intern probleem met je computer? firewall, virusscanner of een bug in dat programma van windows mail. Het is al niet een super programma.

Misschien eens je account verwijderen en opnieuw instellen? Gebruik je wel het volledige Alice email adres als gebruikersnaam voor uitgaande mail?

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Mail versturen via out.alice.nl met Niet-@Alice.nl-afzenderadres', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
email uit werkt niet meer op twee lokaties SMTP, POP3, NNTP etc... 2 09 februari 2015, 23:33
kan niet bellen en gebelt worden Algemeen 4 14 februari 2013, 17:23
Storing Alice Storing 4 06 december 2012, 21:02
Opzeggen alice Webcare Alice 5 03 december 2012, 12:46
telefoonverbinding werkt plotseling niet meer..... Algemeen 1 19 augustus 2012, 17:11
Goedemiddag bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief