obey-robots.txt
14 November 2018, 02:27
Navigatie
Onderwerp bekijken
Dit is het enige onderdeel waar Alice Officals moderator rechten hebben. Post u in dit gedeelte dan is uw ip adres zichtbaar voor het Webcare team van Alice. In alle overige onderdelen is uw ip adres niet zichtbaar voor het Webcare team van Alice!
 Onderwerp afdrukken

Sommige sites laden traag

Apple_gebruiker
Er zijn een aantal sites die ik regelmatig bezoek die een veel langere laadtijd thuis (Alice) hebben dan wanneer ik met dezelfde laptop elders in het Land werk.
Lange tijd dacht ik dat het bij deze sites gewoon aan andere zaken lag dan mijn aansluiting via Alice, na wat vergelijken denk ik daar nu anders over.
Zo is er de site www.macminds.net die bij mij over het algemeen niet sneller laad dan 6 sec, ook doorklikken op dezelfde site levert meestal dezelfde vertragingen op. (kiezen voor opendns heeft volgens mij dan geen nut)
Ook een site als geenstijl is supertraag, laden van de voorpagina duurt zomaar 10 seconden evenals doorklikken op onderwerpen.
Zoals ik al schreef, ben ik op een andere locatie dan is er niks aan de hand, ben ik thuis dan is het huilen met de pet.

Ik herinner mij een storing van 2 jaar geleden die er bijvoorbeeld voor zorgde dat afbeeldingen van Hyves niet geladen werden, per week duurde het langer tot er een moment kwam waarop de meeste afbeeldingen vervangen werden door een ?

Thuis is er het afgelopen jaar niks aan mijn netwerk verandert, geen nieuw modem, geen nieuwe draadloos netwerk of nieuwe instellingen, geen andere computers.

Kan iemand van Alice mij vertellen wat hier aan de hand zou kunnen zijn.

BTW er waren nog enkele sites die traag laden maar kan me even niet meer herinneren welke dat precies zijn, sorry.

Mecheltje
Heb daar geen last van, ik heb de genoemde sites bezocht en ook door geklikt maar staan binnen een mum van tijd op het scherm.
Modem/router al eens geriset? Grote schoonmaak laptop?
Ik werk hier met firefox.

Groet Gerrit

manyac
Zowel www.geenstijl.nl als www.macminds.net laden prima bij mij. Ik heb een Copperjet 1616-2P modem, en daarachter een 2 GHz AMD Athlon, met Linux en Firefox.

Ik heb ook wel eens problemen dat sites ineens traag laden. Probeer eens je modem te resetten (via de webinterface, of door de power-stekker er even uit te halen). Dat werkt bij mij altijd wel.

mailpim
Ook hier laden ze snel. heb dan wel geen Alice verbinding maar aan de sites ligt het niet. Ik adviseer modem plus eventuele router van het stroom te halen. Daarna modem aandoen, pas als adsl brand de router aansluiten.

Apple_gebruiker
Bedankt voor de reacties.

Net even de santenkraam gereset door de boel een tijdje spanningsloos te zetten. Dit heeft helaas geen enkele invloed op het beschreven probleem.

Zoals ik al eerder schreef heb ik elders met mijn laptop geen problemen, het probleem is alleen bij mij thuis reproduceerbaar.
Andere sites laden snel op enkele na dus, en dat heb ik op meerdere systemen hier, en klein deel is traag, de rest snel.

Apple_gebruiker
Vanmorgen tijdens de storing een T-Mobile dongle in mijn computer geprikt, ondaks dat het T-Mobiel is laden de sites sneller dan met Alice. Frown

BMP
Er zijn wel problemen met laden van websites gemeld hyves startpagina en nog veel meer, ook veel problemen bij Ziggo volgens bronnen bij tweakers, het schijnt nu weer opgelost te zijn,

Volgens mij speelde dit al een half weekje.

BMP Smile
Gewijzigd door BMP op 06 december 2010, 21:48
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Sommige sites laden traag', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Alice snelheid 4 keer zo traag Algemeen 2 18 april 2011, 18:28
Storing sinds 19.00? Internet ontzettend traag! Eigen netwerk 2 21 januari 2011, 20:44
Is er een storing het is super traag hier Eigen netwerk 1 21 januari 2011, 19:39
Internet belachelijk traag Snelheid 3 06 januari 2011, 20:06
Traag internet door WK Voetbal live streaming Algemeen 4 05 juni 2010, 14:17
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief