obey-robots.txt
21 Juli 2017, 12:31
Navigatie
Onderwerp bekijken
Klacht over Alice? Post hier je Alice klacht over b.v. een storing met internet, telefonie of je modem. Grof taalgebruik is echter niet toegestaan!
 Onderwerp afdrukken

klagen tja ....

h_henkie
In de afgelopen tijd ben ik heel wat irritaties tegen gekomen die in de ict wereld als normaal worden beschouwd, maar als leek of wel de gemiddelde consument als abracadabra zijn. Ik ben ook zo’n leek maar dan met grote interesse in ict. Maar waar ik me ook aan irriteer zijn mensen die klagen en denken dat de wereld om hun draait. Kijk klagen zit de Hollander in het bloed. Maar op het moment dat het goed gaat, zul je ze niet horen. Er is een theorie waarbij gezegd word dat de fout in eerste instantie niet bij hun zelf ligt. En dat staat dan niet te discussie. Er zijn dan zoveel, voor hun legitieme, redenen. Een daarvan is: “tja dit werkte gisteren ook al dus waarom vandaag niet”. Anderen proberen ideeën aan te dragen waarom iets niet werkt, maar dit word dan resoluut afgewezen. Ik noem dit een kokervisie. Het niet open staan voor andere meningen. Echter voor probleemanalyse is dit wel noodzakelijk. En ik geef toe, ik ben er een van.

Ik lees met enige regelmaat dat er klachten zijn met de ISP. De gebruikelijk route is dat je contact opneemt met de helpdesk. In de meeste gevallen kost dat geld. Dit zijn vaak 0900 nummers. Hoe je het went of keert, hier heb je zelf voor gekozen. Bij xs4all betaal je hier enkel het gesprekstarief voor en bij Alice 15 cnt per minuut. Daar in tegen zie het eea ook wel terug in het abonnee geld. Alice is dus een zogenaamde prijsvechter. Alice heeft de helpdesk (HD), in tegenstelling van xs4all, uitbesteed aan derden. Hierbij krijg je antwoorden bij de HD die alles behalve bevredigend zijn. En dan bedoel ik met name het technische deel. Alhoewel het administratieve deel zich ook te wensen na laat. Een organisatie heeft diverse lijnen. Zo ook de HD. De Hd is dan de eerste lijn die zich met protocollen probeert de klant te helpen. Ik vermoed dat dit in de meeste gevallen ook lukt. Immers een tevreden klant klaagt niet. Maar geeft ook niet aan dat het geslaagd is. Echter de frustratie gaat spelen voor de klant als het de zg 2de lijn in gaat. Er is dan een wachtlijst van 5 tot 7 dagen. Waarom die is, is mijn onduidelijk, maar het zegt iets. De klant ervaart een probleem en het moet nu opgelost worden. De kokervisie komt hier kijken. En helaas is de klant niet de enigste. Frustratie ten top! De klant ervaart dat hij niet serieus word genomen en dreigt al over te stappen naar een andere ISP. Echter de vraag is of de klant dit wettelijk ook al mag. Nee dus wat de klant moet een redelijke termijn geven om de ISP de problemen op te lossen. Over het algemeen is dat dus drie weken. Ik geef toe dat Alice niet altijd de gemaakte afspraken na komt. Maar hierin is dat de aanhouder wint. Op het moment dat je noteer wie je spreekt en hoe lang het gesprek duurt, je wel in het voordeel bent. Immers de eerste lijn weet niet exact wat de tweede lijn doet.

Om mijn relaas even samen te vatten:

Heb je klachten doe het volgende:
• Klaag bij de HD
• Bij niet bevredigend antwoord die een “schriftelijke” klacht in. En zorg voor een ontvangstbevestiging (de verzendende partij moet immers bewijzen dat een poststuk is verzonden) Doe dit dan ook bijvoorkeur per post.
• Geeft in de klacht duidelijk aan wat het probleem is en wat je er aan gedaan hebt. Geef ook aan wat de van Alice verwacht. Het heeft geen zin om aantegeven dat Alice een rot provider is. Maw geen emotie in het verhaal
• In de klacht geeft je ook Alice 3 weken de tijd om de zaakjes op orde te stellen. Indien ze dat niet doen zul je verdere stappen ondernemen.
• Indien Alice niet regeert of niet bevredigend. Geef aan dat je het hier niet mee eens bent. Ook hier geld de verzende partij moet bewijzen.
• Dien een klacht in bij de consuwijzer (http://www.consuw..._televisie)

Dit is een stap die moeite kost en klanten afweert om te doen. Echter het is wel de moeite waard. Een ISP zal moeite doen om een klacht te voorkomen. Dit is namelijk een slechte reputatie
Samenvattend: als je het niet eens bent met het produkt wat de ISP levert moet je klagen. Maar wees hier wel zakelijk in en ga ook door tot het uiterste. Stap uit de koker.

groet enz

edit: titel toe gevoegd
Gewijzigd door h_henkie op 04 september 2010, 01:41

Alex
Wat in mijn optiek ook helpt is openbaar klagen op een forum zoals dit.

Negatieve publiciteit wil een ISP voorkomen en zal sneller proberen problemen op te lossen.
Alex

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

h_henkie
Openbaar klagen kan inderdaad ook helpen. Echter ik zie dit eerder als ondersteuning zoeken bij personen die al eerder met dit bijltje gehakt hebben. Op dit forum zit ook het webcare team van Alice. En dat is goed. Ik heb echter geen zicht op hoeveel klachten hun behandelen en wat het oplossingspercentage is.
Ik lees ook wel eens dat mensen gaan klagen bij radar, consumentenbond, ect. Echter wat consumenten organisaties doen is het verzamelen van klachten. Ze gaan er pas wat mee doen als veel van de zelfde klachten binnen komen. In hoge uitzondering helpen ze individuele klachten. (drama kwaliteit klachten die emotioneel hoog scoren -> kijkcijfers) Let wel ik zeg niet dat het niet zinvol is maar verwacht hier niet te veel van.

BMP
Er is een theorie waarbij gezegd word dat de fout in eerste instantie niet bij hun zelf ligt. En dat staat dan niet te discussie. Er zijn dan zoveel, voor hun legitieme, redenen. Een daarvan is: “tja dit werkte gisteren ook al dus waarom vandaag niet”. Anderen proberen ideeën aan te dragen waarom iets niet werkt, maar dit word dan resoluut afgewezen. Ik noem dit een kokervisie. Het niet open staan voor andere meningen. Echter voor probleemanalyse is dit wel noodzakelijk.

Ja wij nederlanders kunnen er wat van,

zo ook een verre kennis van mij was net overgestapt van provider in dit geval Telford, hij had de ks platgebeld en gedreigd met opzeggen enz enz.

Hij belde mij met zijn klacht (tja dan weten ze je altijd te vinden) en wou van provider wisselen want zijn internet deed het niet , meerdere problemen popups virusmeldingen enz, allemaal de schuld van Telford Cool

Met zijn popup verhaal ging mij een belletje rinkelen, ik vroeg welke av programma heb je:antwoord avast, maar er was nog een bijgekomen, huh bijgekomen vroeg ik, wat dan, nou dat was AV securety suite en sinds de providerwisseling heb ik dat.

Nu heb ik eerder met dat agressieve programma te maken gehad.

Dmv popups met surfen klikken sommige mensen er op en denken een mooi gratis antivirus programma te downloaden, maar niets is minder waar.

http://en.wikiped...rity_Suite

Deze kennis van mij heeft het zelf geïnstalleerd en daar zelf toestemming (gebruikersaccountbeheer) voor gegeven.

Arme Telford bestookt met dreigingen van opzeggen enz enz,

Maar goed een systeemherstel gedaan en daarna nog even de kapersky virus removaltool http://www.softpe...Tool.shtml (dat is echt een super aanrader), gebruikt en alles werkt weer naar behoren.

Dus klagen prima, maar zorg wel dat alles up to date en goed in orde is.

BMP
Gewijzigd door BMP op 05 september 2010, 17:19
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

MisterSenseo
AMEN..........................en meer zeg ik niet............PfftPfftPfftPfftPfft
Met vriendelijke groet,MisterSenseo

Verbeter de wereld,begin bij jezelf.........ik ben begonnen!!!
Leef elke dag of het je laatste is,ooit krijg je gelijk.
Wie een kuil graaft voor een ander is degene die het eerste moe is.......

nexagon
LOL wou al zeggen met Avast antivirus is totaal niks mis tot op heden een van de betere die ik heb gezien.

En gebruikt weinig systeem resources...

maar idd popups en dan bij je provider klagen tja dan snap je het niet helemaal Wink

h_henkie
nexagon schreef:
...

maar idd popups en dan bij je provider klagen tja dan snap je het niet helemaal Wink

Tja wat het verhaal aangeeft is dat de kennis bij "de vage kennis" nihil is. Hij kan zijn gram niet halen bij de HD. Wat echter wel een gemiste kans is van de HD. Ze hoeven hier welliswaar niets mee, maar het zou wel een stukje service zijn.
Overigens de verre kennis schaar ik onder de "ja klikkers" ofwel klikken maar niet lezen Smile

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'klagen tja ....', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Goedemiddag bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief